Shopify je nejoblíbenější platforma pro elektronické obchodování na světě. Poskytuje všechny funkce potřebné k vytvoření, správě a prodeji ve vašem internetovém obchodu z jednoho místa, a díky tomu je vysoce oblíbená u obchodníků z celého světa. Přesto je důležité uvědomit si, že bez ohledu na výkonnost této úspěšné platformy není úspěch zaručen. Koneckonců, vybudování vlastního obchodu je pouze prvním krokem k úspěchu v oblasti elektronického obchodování – nyní musíte investovat čas a další zdroje do marketingu a reklamy.
Abyste do svého e-shopu přivedli platící zákazníky, je nezbytné začít inzerovat svůj obchod a produkty pomocí PPC reklamy na Googlu, abyste oslovili globální publikum. PPC reklama ve vyhledávačích je pro úspěch e-commerce zásadní, protože rozšíří dosah a viditelnost vaší značky, zvýší návštěvnost a konverze vašich webových stránek a umožní vám celkově maximalizovat návratnost investic do marketingu. Dnes se podíváme na to, jak můžete využít PPC reklamy Google Ads k vybudování úspěšného elektronického obchodu na platformě Shopify.
Zapojte PPC reklamu do svého marketingového plánu
Protože se chceme zabývat pokročilejšími aspekty reklamy a elektronického obchodu, nebudeme mluvit o základních věcech, jako je nastavení rozpočtu nebo pojmenování kampaní. Místo toho budeme mluvit o strategii, širším záběru a konkrétních taktikách.
Pro začátek si povíme o celkovém plánu digitálního marketingu a o tom, jak do této strategie zapadají reklamní kampaně Google. Je důležité definovat účel, cíle a spoluzávislost mezi vašimi reklamami a dalšími marketingovými taktikami. Abyste to dokázali a investovali do správných taktik, aniž byste přišli o peníze (protože marketing je drahý), ujistěte se, že:
- Máte jasné cíle pro každou reklamní platformu a marketingovou taktiku.
- Získáváte data ze všech marketingových aktivit, abyste mohli optimalizovat své reklamy.
- Vaše reklama kooperuje se sociálními médii, obsahem a e-mailovým marketingem.
- „Tón hlasu“ vaší značky a její hodnoty na všech marketingových kanálech jsou konzistentní.
- Používáte data z účtu Google Ads jako zdroj informací o svém publiku.
►Pokud jednotlivé části vašeho marketingového úsilí nebudou spolupracovat, můžete zhoršit výkonnost na všech frontách, proto hned ze začátku maximalizujte veškeré své úsilí napříč styčnými body se zákazníky.
Začněte s reklamami v Google nákupech
Věděli jste, že můžete své produkty automaticky vkládat do účtu Google Merchant Center? Jedním z nejlepších způsobů, jak začít inzerovat svůj elektronický obchod, je jednoduše nastavit účet Google Merchant Center a poté začít používat Google kanál společnosti Shopify k synchronizaci produktů a vytváření reklamních kampaní.
Můžete to udělat přímo z rozhraní Shopify, ale abyste získali náhradu za neplatná kliknutí na reklamu, musíte zamířit přímo do svého účtu Google Ads, takže mějte na paměti, že tato integrace má určitá omezení. Ačkoli je Google jednou z nejlepších reklamních platforem pro e-shopy se spoustou funkcí, musíte pamatovat na dvě věci:
- Optimalizujte produktový feed
- Synchronizujte nabídky a slevy
Nezapomeňte optimalizovat popisy produktů pomocí správných klíčových slov, aby systém strojového učení Googlu mohl automatizovat generování reklam na své platformě. To vám ušetří spoustu času a úsilí a umožní vám to rychle se prosazovat s PPC reklamami na Googlu.
Důležitost optimalizovaných cílových stránek
Pokud se budete soustředit pouze na optimalizaci reklam, přijdete na Google Ads velmi rychle o peníze. Aby reklamní kampaň generovala požadované výsledky (konverze), musíte ji doplnit optimalizovanými, krásnými vstupními stránkami, které budou lidi inspirovat k nákupu.
Bez optimalizace vstupní stránky, která zákazníka navede k tomu, co po něm chcete, budou vaše reklamy nutně přinášet pouze zápornou návratnost investic. Vždy mějte na paměti, že vaše reklamy nejsou ničím jiným než další cestou, kterou se lidé dostanou na vaše produktové stránky, vstupní stránky nebo aplikace, které vyžadují dobrý UX design založený na uživatelsky orientovaných principech, aby vaše reklamy konvertovaly.
►Pokud proto chcete PPC reklamy Google Ads používat efektivně (a ne na nich prodělávat), ujistěte se, že vaše vstupní stránky jsou optimalizovány pro konkrétní cíle. Zatímco všichni ostatní se soustředí na návrh dokonalé reklamy v Googlu, vy byste se měli zaměřit na návrh vstupní stránky, která bude konvertovat.
Vytvářejte krásné a funkční návrhy reklam
Ano, optimalizace vstupní stránky je sice zásadní, ale stejně tak je důležitá i optimalizace samotných PPC reklam. Mějte ale na paměti, že tvorba reklamy není jen optimalizace klíčových slov a textu, ale zabývá se také vizuálními prvky, které lidi upoutají, zaujmou a inspirují k akci.
Zvýšení úspěchu pomocí dynamických reklam ve vyhledávání
Dynamické reklamy ve vyhledávání a responzivní reklamy ve vyhledávání by měly být dvěma základními nástroji v arzenálu každého majitele elektronického obchodu Shopify, protože umožňují maximalizovat dosah a viditelnost vašeho obchodu. Google prochází váš obchod a vaše produktové stránky a na základě obsahu a jeho optimalizace vytváří dynamické titulky a cílové stránky.
Dynamické reklamy ve vyhledávání jsou pro majitele obchodu Shopify záchranou, protože je téměř nemožné ručně optimalizovat stránky a texty reklam pro všechny možné vyhledávané výrazy. Google to tedy udělá za vás prostřednictvím svého systému strojového učení a vytvoří dynamické reklamy, které vám pomohou oslovit ideální zákazníky.
Proměňte váš e-shop ve stroj na peníze
Platforma Shopify vám poskytne vše, co potřebujete k vytvoření krásného a optimalizovaného internetového obchodu. Přesto pouhé vlastnictví obchodu Shopify nezaručuje viditelnost ani konverze, je nezbytné investovat také do správných marketingových taktik. Ve světě elektronického obchodování hrají reklamy významnou roli v dlouhodobém růstu a úspěchu. Začněte implementovat tyto tipy do své reklamní strategie, aby váš obchod našli správní zákazníci ve správný čas.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com