Podrobný průvodce získáním certifikace Google Ads

certifikát
Získejte certifikaci Google Ads a využijte konkurenční výhodu v odvětví digitálního marketingu.

Proč chtít certifikaci Google Ads? 

Nezáleží na tom, zda právě končíte školu, zrovna vstupujete do světa online marketingu, nebo se chcete jen přiučit něčemu novému. Získáním certifikace Google Ads budete oproti své konkurenci doslova na koni! Je tedy nejvyšší čas ukázat své odborné znalosti v oblasti správy Google Ads. V tomto článku vás naučím zásadní kroky, které vám pomohou získat ty nejlepší výsledky v digitálním marketingu. 

Co je certifikace Google Ads?

Certifikací Google Ads společnost Google uznává marketéry jako odborníky na online reklamu. 

Po absolvování certifikačních zkoušek pro reklamy získají absolventi personalizovaný certifikát, a pokud jsou přidruženi ke společnosti, mohou přispívat k identifikačním údajům společnosti Google Partner. 

V Google Ads došlo k velkým změnám 

Google v posledních letech zvýšil počet témat certifikačních zkoušek, ale v některých případech se rychlé tempo změn platformy nepodařilo udržet v rozsahu výuky a zkoušek. Pokud se chcete dozvědět více, nebo se chcete sami naučit na zkoušky, pozorně si přečtěte následující čtyři kroky.  

Jak získat certifikaci Google Ads

Krok 1: Začněte ve Skillshopu

Přejděte na platformu certifikace Google Ads ve Skillshopu

V pravém horním rohu klikněte na „Přihlásit se“. 

Nyní se dostáváme do důležité fáze. Chceme zajistit, aby účet, kterým získáte certifikaci, byl ten, který chcete certifikovat. Používáte-li Skillshop Google poprvé, musíte si vytvořit nový účet

Dříve, než začnete vyplňovat formuláře a provádět kroky k propojení účtů, pozorně si přečtěte všechny podrobnosti tohoto kroku až do konce. 

Mějte na paměti, že pokud máte již existující účet, možná budete muset udělat nějaké nové připojení nebo migraci účtu na základě migrace Google ze skillshop.exceedlms.com na skillshop.docebosaas.com.

Pracujete-li pro firmu nebo agenturu, patrně budete muset použít svou pracovní e-mailovou adresu. 

Pokud ještě v Google Ads účet nemáte, můžete si jej snadno vytvořit. 

Jako vracející se uživatel musíte dávat pozor na to, abyste našli svůj správný profil Skillshop a zajistili, aby byl stále správně propojen. Lehce se může stát, že omylem složíte zkoušky v novém účtu. V takovém případě byste museli certifikaci opakovat u stávajícího účtu. 

Mějte na paměti, že na základě migrace systémů na straně Googlu budete muset opět provádět další kroky propojení a ověření. 

Jak vidíte, správa účtu je zdlouhavá, matoucí a frustrující. Je to dáno tím, že mezi tímto systémem, účty Google a systémy pro správu reklam neexistují samostatné profily, ale propojené účty. Věnujte proto tomuto kroku opravdu velkou pozornost. 

Krok 2: Vyberte svou zkoušku

Nyní se vraťte přes Skillshop do Certifikace Google Ads a přejděte na stránku se seznamem témat zkoušek. 

Dostanete se na úvodní stránku, která poskytuje základní informace, jež vám pomohou vybrat, která certifikace je pro vás vhodná. Mimo to tu najdete také různé kategorie a úrovně zkoušek, které doporučuje společnost Google. 

Chcete-li pouze získat certifikaci, stačí sledovat navigaci, pomocí které se dostanete na stránku zaměřenou na samotné certifikační zkoušky. 

  • Najděte konkrétní certifikaci, se kterou chcete začít, a klikněte na ni. 
  • V rámci vybrané certifikace si přečtěte přehledovou informaci. 
  • Až budete připraveni začít, klikněte na tlačítko „Začít“.

Krok 3: Připravte se na zkoušky

Abyste úspěšně složili zkoušky, můžete využít základních vzdělávacích informací i rozsáhlejší výukový program, který poskytuje Google. 

Mezi konkrétní certifikace Google Ads patří:

  • Certifikace AI-Powered Performance Ads.
  • Certifikace AI-Powered Shopping Ads.
  • Google Ads – certifikace měření.
  • Certifikace Google Ads Apps.
  • Certifikace kreativ Google Ads.
  • Certifikace Google Ads pro obsahovou síť.
  • Certifikace Google Ads pro vyhledávání.
  • Certifikace Google Ads Video.
  • Certifikace Grow Offline Sales.

Možná jste v reklamách a certifikačních testech nováčkem. V takovém případě doporučuji začít s certifikací Google Ads pro vyhledávání. Proč? Reklamy ve vyhledávání jsou jedním z tradičních a základních typů reklam z platformy Google Ads. Pokud se zaměřujete především na nakupování nebo něco podobného, začněte právě zde. 

Nebo pokud jste úplní nováčci a nejvíce se zajímáte o novější reklamy a funkce s umělou inteligencí, přeskočte rovnou k této možnosti. Zde ale budete potřebovat více času a tréninku, abyste pochopili všechny aspekty umělé inteligence. 

Výhodou je, že veškerý obsah pro školení máte hned po ruce. Navíc je vždy spojen s každou konkrétní certifikací. Když na kteroukoli certifikaci kliknete, zobrazí se vám podrobnosti, jak začít, včetně rychlého posouzení vašich znalostí. Připravit se na zkoušky tedy není žádný problém.

Na učení si vymezte dostatek času. Možná vám bude trvat i několik hodin, než si projdete celou specializaci a pochopíte veškerý obsah školení. 

Spravujete-li reklamní kampaně nebo máte pokročilejší znalosti, je stále dobré projít si jednotlivé moduly a vyzkoušet si jednotlivé tipy. 

Velkou pozornost doporučuji věnovat vzorovým obrázkům. Ty jsou totiž napsané ve stejném formátu, v jakém se objevují na skutečných zkouškách! Protože u některých nedávných rychlých funkcí a změn, které byly zavedeny do Googlu Ads, může být část obsahu zkoušek více či méně zastaralá, než jste zvyklí vidět na platformě, kterou pro svou práci používáte každý den.  

Jestliže jste dříve nezískali certifikaci nebo nemáte středně pokročilé zkušenosti s reklamami, obsah školení nikdy nepřeskakujte!

Krok 4: Absolvujte hodnocení

Abyste úspěšně získali certifikaci, musíte projít testem v kterékoli z příslušných certifikací tak, že dosáhnete alespoň minimálního procenta správných odpovědí v době vyhrazené pro zkoušku. 

Čas je však při plnění testu neúprosný. Nelze jej pozastavit. Dříve, než pustíte časomíru, se ujistěte, že jste na test plně připraveni a máte vše potřebné po ruce. 

Po úspěšném absolvování získáte certifikaci pro konkrétní oblast. 

Udělat si můžete pouze jednu specializaci nebo dále pokračovat procházením dalších specializací, dokud nezískáte všechny ty, které jsou pro vaši specializaci relevantní. Výhodou je, že můžete postupně získat všechny certifikace. 

Pokud se stane, že při zkoušce nebudete úspěšní, musíte den počkat, než budete moci konkrétní test opakovat. To je jediný trest, který vás při neúspěchu potká. 

U všech testů, které absolvujete, získáte potvrzující e-mail. Ke svým certifikátům se dostanete kliknutím na řídicí panel. V minulosti Google rozdával certifikáty a odznaky, kterými bylo možné se veřejně prokazovat, ale to už nedělá. Doporučuji proto uchovat si všechny digitální záznamy o vašich certifikacích, aby se vám v budoucnu vlivem neustále se měnícího systému neztratily. 

Platforma Google Ads se neustále mění

Nezáleží na tom, zda s reklamami v placeném vyhledávání přes Google začínáte, nebo reklamní kampaně spravujete dlouhé roky. Pokud jste se právě rozhodli prozkoumat možnosti získání certifikace, doporučuji vám, abyste si v klidu prošli jednotlivé kroky, které jsem v tomto článku uvedla. Díky těmto jednoduchým krokům budete připraveni absolvovat jednotlivé certifikace zcela bez potíží. 

Při plnění testu mohou být nesrovnalosti mezi tím, co vám test zobrazí, a mezi platformou samotnou. Je důležité pečlivě sledovat obrázky a přemýšlet nad jednotlivými funkcemi, rozhraními a způsoby podle toho, jak Google Ads aktuálně funguje. 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Kristýna Franclová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp