Společnost Pinterest spustila funkci rozšířené reality (AR), která uživatelům umožňuje podívat se, jak by vypadal nábytek v jejich domovech, než si ho koupí. Funkce se jmenuje "Try On for Home Decor" a je již k dispozici pro prodejce, jako jsou Crate & Barrel, CB2, Walmart, West Elm a Wayfair.
Proč by vás to mělo zajímat?
Není to zdaleka poprvé, kdy se rozšířená realita používá k tomu, aby se více nakupovalo offline na internetu (viz níže), ale nyní se tím zvyšuje počet obchodovatelných pinů Pinterestu s povolenou funkcí "Try on" z původních 14 000 pinů pro kosmetické produkty na současných 80 000 pinů.
Tato možnost se navíc rozšiřuje na novou kategorii produktů s podporou známých prodejců, což by mohlo být významné pro 444 milionů aktivních uživatelů Pinterestu měsíčně (po celém světě) i pro značky, které jim chtějí prodávat. Pokud tato funkce posílí Pinterest jako nákupní platformu, posílí jej také jako reklamní kanál.
Funkce Try On s podporou rozšířené reality rozšiřuje kategorie produktů. Pinterest poprvé představil funkci Try On v lednu 2021 pro kosmetické produkty, konkrétně oční stíny a rtěnky.
Měsíc předtím (v prosinci 2020) spustil podobnou funkci Google ve výsledcích mobilního vyhledávání. Také Amazon má ve své mobilní aplikaci pro některé produkty k dispozici funkci "View in your room" (Prohlédnout si ve svém pokoji).
Jak funkce Try On funguje?
Uživatelé, kteří si v aplikacích Pinterest pro Android nebo iOS prohlížejí produkty z oboru domácích dekorací, uvidí v pravém horním rohu u pinů s povolenou funkcí "Vyzkoušet v pokoji" tři tečky. Stačí vybrat Pin a "Vyzkoušejte ve svém pokoji", abyste si produkt prohlédli pomocí objektivu fotoaparátu.
Uživatelé si mohou výrobek upravit a umístit tak, aby si lépe představili, jak bude vypadat v reálu. Mohou také kliknutím na Pin přejít přímo na prodejní stránku webu, kde si mohou zkoušený produkt rovnou zakoupit.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com