Pay Per Call marketing

Pay Per Call marketing
Jistě jste zaznamenali, že když vyhledáváte produkty nebo služby na svém chytrém telefonu, často vám jsou nabízeny reklamy s tlačítkem pro volání. Díky tomuto rozšíření PPC kampaní získala internetová reklama zcela nový rozměr. Stále více lidí vyhledává informace na internetu pomocí mobilních zařízení a stále více lidí využívá možnosti zavolat zadavateli reklamy a rovnou poptat jeho služby. Vzniká nám tedy nový směr internetové reklamy – Pay Per Call – neboli, zaplať za zavolání.

Jistě jste zaznamenali, že když vyhledáváte produkty nebo služby na svém chytrém telefonu, často vám jsou nabízeny reklamy s tlačítkem pro volání. Díky tomuto rozšíření PPC kampaní získala internetová reklama zcela nový rozměr. Stále více lidí vyhledává informace na internetu pomocí mobilních zařízení a stále více lidí využívá možnosti zavolat zadavateli reklamy a rovnou poptat jeho služby. Vzniká nám tedy nový směr internetové reklamy – Pay Per Call neboli, zaplať za zavolání.

Role Pay Per Call ve výkonnostním marketingu

Pay Per Call je součástí výkonnostního marketingu. Funguje na principu platby za konverzi ve formě telefonního hovoru.

Pay Per Click versus Pay Per Call

Marketéři jsou většinou nejvíce nakloněni reklamě Pay Per Click, kde platí za kliknutí na reklamu (zejména ve vyhledávání). Pay Per Call představuje v zásadě stejný koncept, inzerent platí pouze za zavolání, nikoliv za kliknutí. Pay Per Call funguje i pro offline kampaně, jako je tisk, televize nebo direct mailing.

Ne každý marketér si pro kampaň, kterou spravuje, přeje co nejvíce kliknutí na reklamu. Pro určité specifické oblasti, mezi které patří například pojišťovnictví a bankovnictví, je mnohem volající uživatel mnohem výhodnější než pouhé kliknutí na reklamu.

Mobilní revoluce

Reklamy zaměřené na volání se stávají čím dál tím důležitější. Většina mladých lidí používá denně svůj chytrý telefon, a to i v případě práce na internetu. Tlačítko pro volání je zde možné umístit nejen ve vyhledávání, ale i do mobilních webových stránek nebo do aplikací.

Jak získat více konverzí z mobilních reklam?

Placené vyhledávání

V rámci placeného vyhledávání můžete například využít rozšíření o volání v AdWords. Vedle textu klasické PPC reklamy bude v tomto případě umístěno tlačítko „Volat“. Nastavení v AdWords je velice jednoduché, stačí pouze rozbalit menu rozšíření a zvolit rozšíření o volání. Platit pak budete za kliknutí na reklamu, nebo za volání v případě, že uživatel klikne na tlačítko „Volat“.

Reklamy zaměřené pouze na volání

Reklamy zaměřené pouze na volání mají definovanou jedinou cestu ke konverzi. Uživatelé zde mají možnost kliknout pouze na tlačítko volání.

Vstupní stránky

Tlačítko pro volání se vám může hodit i na vaší vstupní stránce. Pro uživatele, kteří si prohlížejí váš web z mobilního telefonu, není zrovna pohodlné, když si musí telefonní číslo opsat, aby vám mohli zavolat. Pokud na váš web umístíte tlačítko, díky kterému vám budou moci zavolat jediným kliknutím, pravděpodobnost konverze se zvýší.

Spamy

Spamy

Téměř s každou velkou výhodou se vždy objeví i nevýhoda. Velkým problémem jsou nevyžádané hovory. V takovém případě se snižuje návratnost investic a kampaň není tak úspěšná, jak bylo původně předpokládáno. To je důvod, proč některé Pay Per Call kampaně obsahují blokování spamů v podobě volání.

Optimalizace Pay Per Call kampaní

Chcete-li z Pay Per Call kampaní vytěžit maximum, ani zde se neobejdete bez správné optimalizace.

Zaměřte se na geografické oblasti nebo denní dobu

Prodáváte bankovní produkty v oblasti, kam každý den jezdí mnoho lidí do práce? Pak pro vás jistě bude dobré, zaměříte-li své mobilní reklamy zejména na oblast vašeho působení a okolí. S největší pravděpodobností také nebudete chtít, aby vám lidé volali o víkendu nebo večer. Vaše reklama proto může být zobrazována pouze v pracovní době.

Naopak, vlastníte-li restauraci, lidé si mohou na internetu vyhledat váš kontakt a zavolat vám, aby si rezervovali stůl na oběd či večeři. Zde naopak bude vhodné mít nastavené zobrazování reklam od oběda až do doby, kdy budete podávat večeři. I zde se má velký smysl označení oblasti, ve které působíte.

Zaměřte se na reklamy, které fungují

Každá reklamní kampaň by měla být vyhodnocována a průběžně optimalizována. Pro ještě lepší výsledky vaší kampaně se zaměřte na reklamy, které vygenerovaly nejvíce konverzí. Do těchto reklam investujte více. U reklam, které naopak nevygenerovaly žádné nebo téměř žádné konverze, byste měli zauvažovat o smazání nebo jejich úpravě.

Integrace s jinými nástroji

Chcete získat ze svých Pay Per Call kampaní ještě více? Integrujte je s ostatními nástroji, jako jsou například Google Analytics nebo DoubleClick. Tyto nástroje pomáhají při optimalizaci klíčových slov s cílem snížení nákladů a zvýšení konverzí.

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: ppchero.com, searchenginemarketing.com, searchengineland.com, google.com, foto: freedigitalphotos - Stuart Milles

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp