Pádné důvody, proč inzerovat na Instagramu

Začleňte reklamu na Instagramu do své marketingové strategie
Zjistěte, jak využít obrovské množství lidí, kteří denně navštíví Instagram, a proměnit je z návštěvníků v loajální zákazníky.

Sociální síť Instagram je zde s námi již od roku 2010 a za tu dobu si vydobyla status druhé největší sociální platformy, hned po Facebooku. Není se proto čemu divit, když obchodníci, obzvláště ti, kteří cílí na mladší publikum, využívají PPC reklamu na Instagramu k oslovení potenciálních zákazníků. Ať už prodáváte jakýkoli sortiment zboží či služeb, můžete si být naprosto jisti, že většina vašich budoucích zákazníků se nachází právě zde. Kromě počtu lidí, kteří Instagram denně navštěvují, existují í jiné důvody, proč zde inzerovat své produkty či služby:

Neustále rostoucí počet uživatelů

Přestože je na Instagramu mnoho lidí, jejich počet neustále narůstá. Jenom v Evropě vzrostl počet uživatelů Instagramu o 17 % během roku 2020. Pro inzerenty to znamená jediné - neustálý přísun nových zákazníků, které ještě neměli příležitost oslovit svou obchodní nabídkou. Instagram je díky své vizuální podstatě ideálním médiem pro vaši reklamu. Většina uživatelů Instagramu totiž alespoň jednou denně navštíví na Instagramu profil nějaké obchodní značky. 81 % uživatelů Instagramu také používá tuto sociální síť, pokud přemýšlejí o koupi nějakého produktu. To je úžasná příležitost pro všechny, kteří se na Instagramu snaží propagovat své podnikání - máte totiž možnost podmanivě a vizuálně předvést, co nabízíte. Pro potenciálního zákazníka je totiž mnohem přesvědčivější váš produkt vidět na nádherných fotografiích či na videu, než o něm pouze číst.

Snadné vytváření reklam

Pokud již provozujete PPC reklamu na Facebooku, bude pro vás velmi jednoduché rozšířit váš dosah na jeho sesterskou platformu - Instagram. Obě sociální sítě spolu totiž nejsou propojeny pouze finančně a vlastnicky, ale také prostřednictvím správce reklam na Facebooku. Díky integraci reklam Instagramu s Facebook Ads Managerem můžete těžit z většiny cílů kampaně, výběru optimalizace a možností cílení.

Většina funkcí dostupných ve Správci reklam na Facebooku funguje také pro umístění reklam na Instagramu.

Jednoduše v nastavení Facebook Business Manager připojte svůj Instagram účet, poté v Ads Manageru na úrovni sady reklam přidejte Instagram do cílení na umístění reklamy a podívejte se, kde všude na Instagramu můžete své Facebook reklamy zobrazovat.

V reklamách na Instagramu sice můžete používat kreativy, které fungují na Facebooku, ale přesto zde existují drobné rozdíly, například v délce videa, kterých byste si při tvorbě reklam měli být vědomi. Stejně tak bude některé kreativy potřeba oříznout, aby vypadaly dokonale v různých umístěních.

Pokud ještě nemáte videoreklamy, ale chcete výrazněji ovlivnit pozornost cílového publika na Instagramu, využijte bezplatné integrované nástroje, které Facebook nabízí. Na úrovni reklamy nahrajte nebo vyberte svůj statický obrázek a poté pomocí sady Video Creation Kit vytvořte šablony, speciální efekty a překryvné texty, které dokáží vaše obrázky rozpohybovat.

Pádné důvody, proč inzerovat na Instagramu

Propagujte vaši značku prostřednictvím Příběhů

Ačkoli Instagram Stories již nejsou žádnou novinkou, stále více firem objevuje jejich potenciál a úspěšně jejich prostřednictvím propaguje své produkty. Prakticky všichni uživatelé Instagramu příběhy sledují, což ukazuje, proč je důležité přidat je do vaší reklamní strategie. Pomocí Příběhů se můžete snadno spojit s cílovým publikem, které možná zatím neví, že existujete, a ukázat mu, že máte k dispozici řešení, které pomůže vylepšit jejich život. Pokud uvidí vaše Stories, můžete rychle zaujmout jejich pozornost vzhledem ke stručnosti obsahu, a poté je přesvědčit, aby si váš produkt koupili.

Podle výzkumů více než polovina uživatelů Instagramu říká, že se o produkt nebo službu začnou více zajímat poté, co ji uvidí v Příbězích.

Využijte vyšší míru zapojení

Podle výzkumů je míra zapojení u uživatelů Instagramu obvykle vyšší než na jiných sociálních sítích. Je tomu tak pravděpodobně kvůli celkově mladšímu a aktivnějšímu publiku, které na Instagramu převažuje. I když je tomu tak, ujistěte se, že obrázky a videa vašich produktů jsou vizuálně poutavé a ukazují váš produkt v co nejlepším světle, což pomůže zvýšit zájem, zapojení a také počet konverzí.

Uvádí se, že míra zapojení je nejvyšší u příspěvků s fotografiemi, které následují karusely (několik střídajících se fotografií), a poté videa - což se samozřejmě bude lišit podle propagovaného obsahu, vašeho odvětví a publika, na které cílíte.

Statistiky uvádějí, že u obsahu propagujícího nějaký produkt či značku je na Instagramu 58krát větší pravděpodobnost zapojení uživatele než na Facebooku a 120krát vyšší pravděpodobnost než na Twitteru. Přestože se míra zapojení pochopitelně mění v různých státech a také v závislosti na oboru a konkrétním produktu, je míra zapojení uživatelů u příspěvků a reklam na Instagramu stále výjimečně vysoká ve srovnání s jinými platformami.

Chcete-li zvýšit míru zapojení u vašich příspěvků, využijte populárních hashtagů a povzbuďte své následovníky, aby váš obsah sdíleli. Buďte komunikativní, pokládejte ve svých příspěvcích otázky, a pokud vám budou uživatelé v komentářích odpovídat, reagujte. Můžete také investovat do PPC reklamy na Instagramu, abyste rozšířili váš dosah a získali přístup k novému publiku. Oslovte různé influencery a pokuste se s nimi navázat spolupráci. Jakmile zmíní váš produkt, sdílejte tyto příspěvky také na svém účtu.

Další možností, jak zvýšit zapojení publika na Instagramu, je vytvoření soutěže, která zvýší vaši sledovanost a zapojení.

Začleňte reklamu na Instagramu do své marketingové strategie

Instagram je druhá největší sociální síť a počet jeho uživatelů neustále roste. Denně jej navštěvuje obrovské množství lidí a Instagram nadále pokračuje v zavádění nových funkcí, které pomáhají obchodníkům zůstat v kontaktu se svými minulými i budoucími zákazníky. Pokud provozujete elektronický obchod, může být Instagram klíčem k vašemu úspěchu, protože jde o sociální síť, která je mnohem více zaměřena na nakupování než její konkurenti.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp