V reklamě platí pravidlo, že musíte sdělit správnou informaci, správným lidem, ve správný čas a na správném místě. Například u PPC reklamy ale toto pravidlo neplatí ve všech případech. A proto neustále měříme míru prokliku, míru konverze a další údaje, s jejichž pomocí můžeme optimalizovat reklamy tak, aby nám přinášely více.
PPC reklamy vyžadují neustálé sledování výsledků, testování a optimalizaci. Součástí internetové reklamy v rámci sítě Google jsou také reklamy na Gmailu, které se objevují v kartě promoakce. Jsou velmi snadno zaměnitelné s klasickými emaily, nevyžadují filtrování ani vyhledávání.
Reklama v Gmailu navíc může obsahovat obrázky, videa nebo formuláře. Uživatel, který takový email otevře, s vámi může interagovat například vstoupením na váš web, vyplněním formuláře nebo zhlédnutím videa.
Reklama na Gmailu může vypadat například takto:
Nastavení reklamy na Gmailu
Pokud ještě reklamu na Gmailu nemáte, je nejvyšší čas, začít! V AdWords stačí vytvořit kampaň pouze pro reklamní síť, vybrat marketingový cíl a dokončit nastavení (cenové nabídky, umístění, časový rozvrh a další). Poté nahrajte svou reklamu a nastavte cílení. Vaše reklama poté bude zobrazována na Gmailu v sekci promoakce.
Cílení Gmail reklamy
Jak již zmiňujeme výše, reklama je o sdělení správné informaci, správným lidem, ve správný čas a na správném místě. U reklam na Gmailu můžete volit z širokých možností cílení, stejně jako je tomu u klasické PPC reklamy. Můžete cílit na uživatele velmi obecně, nebo se můžete zaměřit na uživatele, kteří u vás již dříve nakoupili. Gmail je platforma, kterou denně navštěvují stovky milionů uživatelů. Jak ale pojmout reklamu, která bude dostatečně viditelná?
Cílení na doménu a klíčová slova
Velice efektivním a jednoduchým způsobem, jak dostat svou Gmail reklamu výše, je cílení prostřednictvím doménu. Reklama totiž v takovém případě musí být doručena do schránky, obsahuje-li emaily z určitých domén.
Dále se můžete zaměřovat na zákazníky pomocí klíčových slov. S jejich pomocí se například můžete zaměřit i na výrobky konkurence.
Lokální cílení
Nyní už víte, že v Gmail reklamách můžete cílit na uživatele, kteří v minulosti navštívili váš web, nakoupili u vás nebo vyplnili formulář. Pokud si ale přejete své cílení ještě zúžit, bude se vám možná zamlouvat možnost lokálního cílení. V případě, že máte k dispozici kavárnu v Praze, reklama na Gmailu, která se objeví uživateli z Brna, vám s největší pravděpodobností bude k ničemu.
Demografické cílení
Nesmíme samozřejmě zapomínat ani na demografické cílení. Existují zkrátka produkty, které kupují pouze muži, a produkty, které kupují pouze ženy. Cílit tedy můžete klasicky na základě pohlaví nebo věku uživatelů.
Závěr
Reklama na Gmailu je další velice přínosnou možností online reklamy. Sledování statistik a optimalizace včetně správného cílení jsou ale pro tento typ reklamy klíčové. Najděte si chvilku času a sepište si informace o svých zákaznících. Možná budete překvapeni, co vše o nich víte.
Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj: ppchero.com, searchengineland.com, adwords.google.com, marketingland.com, foto: flickr.com