Není žádným tajemstvím, že Facebook je v současnosti jednou z nejpopulárnějších sociálních sítí. Pohybuje se zde téměř každý a mnozí z těchto lidí se mohou stát vašimi novými zákazníky, pokud je dokážete správným způsobem oslovit. Bez ohledu na velikost vaší firmy nebo typ nabízeného produktu či služby, může cílení na správné publikum přinést nové zákazníky a zvýšit vaše zisky.
Velké množství lidí na Facebooku však s sebou přináší problém, jak oslovit ty správné uživatele, u kterých je nejpravděpodobnější, že se stanou našimi zákazníky. Každá firma a produkt jsou jiné a vyžadují odlišný typ zákazníka. To znamená, že nalezení správného typu publika pro vaši konkrétní obchodní strategii může být obtížné.
►Pojďme se tedy podívat na několik důležitých faktorů týkajících se cílení na publikum na Facebooku a na to, jak můžete pomocí nástrojů a služeb této platformy získat nové zákazníky.
Vytvořte profil publika
Bez ohledu na obor, typ produktu a obchodní cíle vaší firmy byste při vytváření PPC strategie na Facebooku měli začít vytvořením profilu publika. Profil vašeho publika bude sloužit jako základna pro další cílení a následné vytváření obsahu. V prvé řadě byste měli určit, kdo je zákazník nebo klient, kterého se snažíte oslovit. Některé z otázek, nad kterými byste měli uvažovat, jsou:
- Věk a pohlaví uživatele
- Místo, kde se uživatel nachází
- Sociální a rodinný stav
- Vzdělání a profesní zázemí
- Životní styl a zájmy
- Způsoby, jakými používá Facebook
Jakmile si ujasníte, kdo je váš „ideální“ zákazník nebo klient, můžete začít využívat nástroje pro další cílení na publikum. Vědět, kdo je vaším optimálním zákazníkem, vám umožní rozdělovat uživatele do různých publik, které poté můžete oslovovat pomocí na míru přizpůsobených marketingových strategií.
Jak ale získat lidi pro jednotlivá publika?
Základní segmenty publika
Kombinací demografických údajů, zájmů, polohy a chování uživatelů na Facebooku mohou inzerenti vytvářet velmi podrobné skupiny budoucích zákazníků na základě konkrétních kritérií. Každou z těchto skupin mohou poté oslovovat pomocí reklamy šité na míru jednotlivým segmentům. Můžete například oslovit ženy na mateřské dovolené, žijící v Liberci, které mají rády rockovou hudbu a sledují seriál Ulice. Díky výběru přesných kritérií budete oslovovat jen ty lidi, u kterých je pravděpodobné, že by se mohli stát vašimi zákazníky.
Vaše vlastní data
Tato data můžete shromažďovat vy jako inzerent. Tento typ údajů získáte z analýzy návštěvnosti vaší stránky nebo e-shopu. Může jít například o seznamy kontaktů, údaje o stávajících zákaznících, informace o návštěvnících, kteří provedli nějakou interakci s vaším obsahem, a dokonce i údaje o osobách, které opustily nákupní košík. Všichni tito uživatelé se mohou stát součástí přesně zacílených publik. Je však důležité mít na paměti, kde se tito uživatelé nacházejí v rámci marketingového trychtýře, a podle toho zvolit způsob a cíl inzerce.
Návštěvníci webových stránek
Existuje mnoho způsobů, jak využít návštěvníky webu jako publikum. Pomocí Facebook Pixelu mohou inzerenti shromažďovat data o chování uživatelů na webových stránkách přímo na Facebooku. To vám umožňuje oslovit pomocí remarketingu každého, kdo navštívil konkrétní web. A nejen to. Budete moci odlišně oslovit uživatele, kteří navštívili konkrétní stránky na webu. Můžete tak návštěvníkovi prostřednictvím reklamy připomenout konkrétní produkty, které si na vašem webu prohlížel nebo které přidal do košíku, který posléze opustil.
Podobná publika
Podobné publikum je jednou z nejsilnějších funkcí, které může inzerent využít v rámci PPC reklamy na Facebooku. Tato funkce podrobně analyzuje charakteristiky jednotlivých uživatelů, zahrnutých ve zdrojovém publiku, a vytvoří na jeho základě publikum zcela nových uživatelů, kteří jsou však podobní těm stávajícím. Získáte tak příležitost oslovit obrovské množství lidí, u kterých je vysoká pravděpodobnost, že si koupí vaše produkty.
►Prakticky všechna publika, která jste vytvořili na základě vlastních dat, můžete použít k vytvoření podobných publik, ať už jde o seznamy kontaktů, uživatele, kteří opustili nákupní košík, či předchozí zákazníky.
Interakce na Facebooku
Interakce na Facebooku jsou velmi podobné návštěvníkům webových stránek a lze je využít podobným způsobem. Můžete je například využít k posílání konkrétních zpráv těm, kteří komunikovali s vaší firmou přímo na stránkách Facebooku nebo Instagramu, aniž byste museli instalovat pixel nebo metodu sledování. Můžete oslovit kohokoli, kdo reagoval na vaše příspěvky, kliknul na vaši CTA, nebo dokonce ty, kteří na vaši stránku odkazují.
PPC reklama na Facebooku je velice účinná a dokáže přinést inzerentům velké množství zákazníků. Aby však byla tato reklama také nákladově efektivní, je třeba ji zobrazovat pouze uživatelům, u kterých existuje perspektiva, že si něco koupí. Rozdělení uživatelů do konkrétních publik vám umožní oslovit přesně ty zákazníky, které chcete, s nabídkou, kterou chtějí oni.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com