Optimalizujte Váš obsah pro hlasové vyhledávání

hlasové vyhledávání
Optimalizujte obsah pro hlasové vyhledávání a získejte pozornost uživatelů. Hlasoví asistenti mění způsob vyhledávání. Jak na to?

Doba se urychluje a lidé se snaží zjednodušit si, co se dá. To je důvodem, proč stále více uživatelů používá hlasové vyhledávání pro nalezení obsahu. Pojďme se společně podívat na to, jak optimalizovat svůj obsah pro hlasové vyhledávání a umožnit tak uživatelům najít to, co potřebují, právě u Vás.

Proč přemýšlet nad hlasovým vyhledáváním?

Tradiční cesta, jak se zviditelnit, je samozřejmě skrze SEO (optimalizaci pro vyhledávače). Napíšete článek, přidáte klíčová slova a omíláte stále dokola Váš produkt. U hlasového vyhledávání je zapotřebí přemýšlet komplexně.

Lidé tímto způsobem hledají stále více obsahu, než aby svůj dotaz napsali do vyhledávání. Může za to vzestup hlasových asistentů, které nalezneme téměř na všech chytrých mobilních telefonech a na velkém množství notebooků. Trendem je i rostoucí zájem o chytré asistenty do domácnosti. Můžeme tedy předpokládat, že s růstem internetu věcí poroste nadále i poměr hlasového vyhledávání vůči psané formě.

Pojďme se tedy podívat, na co se zaměřit, pokud chceme, aby náš obsah uspěl.

Hovorový jazyk je klíčem k úspěchu

Lidé hovořící s hlasovými asistenty nemluví spisovně, bude tedy zapotřebí obsah přeformulovat tak, aby byl psaný hovorovým jazykem. Často také své dotazy formulují jako otázku než jako pouhá klíčová slova.

Zamyslete se, jaké nejrůznější dotazy mohou lidé ve spojení s Vaším produktem položit. Sepište si jejich seznam. Prodáváte ručně malované hrnky a máte pobočku na Praze 6? Zkuste například: „Kde koupím ručně malované hrníčky?“ nebo „Kde se na Praze 6 prodávají hrnečky?“.

Dojdou-li Vám brzy nápady, zkuste zadat svůj dotaz do Google vyhledávače a přejít na Související vyhledávání, které Vám nabídne fráze, které uživatelé často vyhledávají. S dotazy počítejte také u tvorby obsahu. Zeptejte se vždy sami sebe, na jaký vyhledávací dotaz Váš obsah odpovídá. Nezapomeňte používat konverzační hovorový jazyk.

Poznejte svého zákazníka

Stejně, jako u mnoha jiných marketingových strategií, je zapotřebí, abyste znali svého zákazníka. Měli byste mít jasnou představu o tom, kdo Vaše stránky pravděpodobně navštíví a směřovat obsah takovým směrem, abyste tyto návštěvníky zaujali. U hlasového vyhledávání to platí dvojnásob. Představte si, že jste svým vlastním zákazníkem. Jaký obsah by Vám přišel atraktivní? Jaký styl řeči Vás po chvilce nebude unavovat?

Myslete taktéž na to, jak odborný je Váš zákazník. Pokud je Váš web zaměřen na hlubší problematiku, pravděpodobně tak bude smýšlet i Váš potenciální zákazník. Máte-li web o automobilech, na kterém rozebíráte novinky ve vylepšování aut, pravděpodobně můžete být detailnější, než kdybyste podobný článek zveřejňovali v rubrice představující novinky ze světa na zpravodajském webu. Čím více přemýšlíte nad tím, kdo bude pravděpodobně navštěvovat Váš web, tím pravděpodobněji se z takového člověka opravdu stane Váš návštěvník.

Jak upravit obsah, aby byl pro návštěvníka atraktivní a uživatelsky přívětivý? Rady ohledně této problematiky se můžete dočíst v našem starším článku.

Zdůrazněte místní působnost

Pokud máte v rámci podnikání kamennou pobočku, zvýrazněte její polohu, jak na webu, tak na firemním profilu Google. Vždy dbejte na to, aby byly uveřejněné informace aktuální a správné. Zmínku o své pobočce se nebojte zahrnout všude tam, kde si myslíte, že má své místo. Nezapomínejte ani na články na vašem firemním blogu. Opět se zamyslete nad tím, jaké dotazy mohou lidé klást v rámci hlasového vyhledávání a pokuste se je zapracovat na Váš web.

Vše musí fungovat rychle

Myslete na to, že lidé využívající hlasové vyhledávání, chtějí rychlou odpověď na svůj dotaz. Jestliže ji nedostanou u Vás, pravděpodobně půjdou k Vaší konkurenci. Dejte si pozor na to, aby se Váš web rychle načítal. V uspěchané době nemá nikdo času nazbyt. Nezapomeňte komprimovat velké fotografie, videa a jiné soubory.

Mobilní verze webu je základ

Velké množství hlasového vyhledávání probíhá skrze mobilní telefony. Dbejte tedy na to, aby byl Váš web kompatibilní s mobilním zobrazením. To, co je na počítači velké a široké, musí být na mobilním telefonu vysoké. Na tomto kroku si dejte obzvlášť záležet. Jestliže nebude Váš web kompatibilní s mobilním zobrazením a uživatel u Vás na tento problém narazí, s největší pravděpodobností o něj přijdete a už se k Vám nikdy nevrátí.

Potřebujete optimalizovat své webové stránky? Rádi Vám vytvoříme přehledný web, na kterém budete moci postavit základy nejen pro kvalitní SEO.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp