Optimalizujte firemní profil Google

Optimalizujte firemní profil Google
Je váš firemní profil Google (dříve Google My Business) správně optimalizován? Jde o skvělý způsob propagace vaší firmy, ale pouze pokud je správně vytvořen.

Google je nejnavštěvovanější webová stránka na světě. Vytvořením firemního profilu Google můžete přilákat nové zákazníky z vyhledávání nebo pomocí Map Google v kombinaci s informacemi o poloze vaší firmy - zejména pokud uživatelé hledají produkty a služby, jako je ta vaše, v blízkosti své přesné polohy.

Co je Firemní profil Google?

Firemní profil Google (dříve Google My Business nebo Moje firma na Googlu) je vynikající nástroj pro majitele malých firem, který jim umožňuje spravovat jejich online přítomnost ve vyhledávači Google. Umožňuje majitelům firem poskytnout uživatelům základní údaje o jejich firmě, jako např:

  • Fotografie
  • Aktualizace
  • Umístění provozovny
  • Nabízené služby
  • Produkty
  • Recenze
  • Otevírací hodiny

Díky bezplatnému a snadno použitelnému rozhraní budou mít vaši potenciální zákazníci všechny vaše informace kdykoli po ruce. Informace o vašem firemním profilu Google se mohou zobrazovat na různých místech, včetně vyhledávání Google, Map Google a Nákupů Google. Optimalizovaný Firemní profil je velmi důležitou součástí kvalitního SEO. Nastavení Firemního  profilu Moje firma na Googlu by mělo být provedeno v několika krocích.

Začínáme

Vytvoření Firemního profilu Google je prvním krokem k úspěchu. Po přihlášení k účtu Google by měl být automaticky přidán také Správce profilu. V opačném případě zadejte své obvyklé přihlašovací údaje nebo si vytvořte další profil. Začněte svůj profil přizpůsobovat - nezapomeňte, že čím více informací mají uživatelé k dispozici, tím lépe. Postupujte podle pokynů a začněte vyplňovat provozní dobu, fotografie, služby a popis, dokud nebudou všechny vyplněny.

Mít firemní profil Google je nejlepší způsob, jak zajistit, aby vaše firma vypadala seriózně a důvěryhodně, proto se ujistěte, že jste uvedli všechny podrobnosti. Zákazníci budou s větší pravděpodobností navštěvovat a nakupovat v místech, která mohou považovat za seriózní. Po dokončení Firemního profilu je čas začít profil optimalizovat, abyste dosáhli co nejlepších výsledků.

Nezapomeňte, že Google řadí profily podniků ve svém vyhledávači na základě těchto 3 faktorů:

  • Relevance pro vyhledávání
  • Popularita vaší firmy
  • Vzdálenost od místa vyhledávání

1. Ověřte umístění podniku

Pokud chcete být nalezeni ve výsledcích místního vyhledávání v produktech Google, jako jsou Mapy a Vyhledávání, je důležité, aby vaše firma měla ověřenou polohu. Nejenže díky tomu máte větší pravděpodobnost, že se zobrazíte v místním vyhledávání, ale ověřené umístění také pomáhá zvýšit skóre hodnocení vzdálenosti.

Pokud v kroku vytváření účtu vynecháte ověření polohy, můžete přijít o potenciální zákazníky, kteří hledají firmy podobné té vaší. Zajistěte, aby vaši potenciální zákazníci našli vaši firmu, a ověřte všechna fyzická místa, kde se vaše firma nachází.

2. Zahrňte klíčová slova

Správná klíčová slova jsou velmi důležitá pro zvýšení relevance a pomohou vám získat vyšší pozici ve vyhledávání Google. Zahrňte do svého popisu nejčastěji používané výrazy, které se používají při hledání vašeho podniku, přirozeným způsobem, což pomůže popsat váš podnik společnosti Google. Použitá klíčová slova by měla být relevantní k tématům na vašem profilu, vycpávání slovy nebo používání slov, která nemají žádnou relevanci, může ve skutečnosti vaše umístění ve vyhledávání poškodit.

Optimalizace pro vyhledávače je nezbytnou součástí každého úspěšného podnikání. Používání správných klíčových slov a frází vám pomůže získat vyšší pozici ve výsledcích vyhledávání - zahrňte proto klíčová slova do všech atributů svého profilu.

3. Buďte komunikativní

Čím více recenzí budete mít, tím vyšší bude vaše hodnocení v Google a čím více pozitivních recenzí budete mít, tím více zákazníků začne vašemu podniku důvěřovat. Proto je důležité odpovídat a děkovat lidem, kteří zanechávají zpětnou vazbu, za jejich názor. Recenze v Google profilu ukazují zákazníkům, že vaše firma je spolehlivá a důvěryhodná. Recenze není možné vypnout, ale můžete označit případné nevhodné komentáře.

Na zpětnou vazbu byste měli vždy reagovat, ať už je pozitivní, nebo negativní. Pomůže vám to zachovat si hlas značky a budovat vztahy se zákazníky. Je známo, že čím důvěryhodnější jste, tím více obchodů vaše společnost získá.

4. Použijte vysoce kvalitní obrázky

Kvalitní fotografie jsou nezbytnou součástí každého firemního profilu, pomáhají potenciálním zákazníkům poznat, co jste zač, a dávají jim představu o vašem podnikání. Správná fotografie může mít zásadní vliv na přesvědčení uživatelů, aby navštívili vaši provozovnu. Nejenže ji uživatelé více ocení, ale také se odlišíte od ostatních podniků, které na svých profilech nepoužívají kvalitní obrázky. Je důležité mít kvalitní fotografie svých produktů, interiérů a exteriérů. Pomůže to zlepšit zapojení potenciálních zákazníků a zvýšit vaši přítomnost ve vyhledávání Google.

5. Udržujte svůj profil aktuální

Všichni víme, jak frustrující je přijít do podniku a zjistit, že je zavřeno. Nezapomeňte svůj profil upravit, pokud se některá z důležitých informací změní, aby zákazníci vždy věděli, na čem jsou a co mohou očekávat. Pokud změníte provozní dobu nebo kontaktní údaje, nezapomeňte informace na svém Google profilu aktualizovat, aby zákazníci mohli získat přesné informace. Je důležité se ujistit, že váš firemní profil Google přesnou a aktuální provozní dobu, což zahrnuje i svátky a speciální termíny. Svůj výpis můžete také optimalizovat tak, abyste mohli s cílovou skupinou sdílet aktualizace, novinky o produktech a nabídky.

Závěrečné myšlenky

Pokud jste se řídili všemi tipy uvedenými v tomto příspěvku, měl by váš Firemní profil Google vypadat skvěle. Ale neusínejte na vavřínech! Dbejte i nadále na aktuálnost informací a obraťte se na profesionální digitální marketingovou agenturu, kdykoli budete potřebovat pomoc s optimalizací svého firemního profilu Google a jeho online prezentace na vyšší úroveň.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp