Ochrana soukromí je mantrou současného internetu. Vzhledem k tomu, že se Apple ve jménu ochrany soukromí chystá změnit uživatelská nastavení svých zařízení se systémem iOS, jsou inzerenti, kteří propagují svůj byznys prostřednictvím PPC reklamy na Facebooku, stejně jako samotný management této sociální sítě, postaveni před nelehké dilema. Nové nastavení ochrany osobních údajů pravděpodobně poškodí mobilní reklamu na Facebooku a bude mít velký dopad na inzerenty, kteří se při propagaci svých produktů a služeb spoléhají právě na reklamy Facebooku.
Od chvíle, kdy Apple oznámil, že se chystá změnit stávající způsob reklamy, aby ochránil soukromí svých uživatelů, zuří mezi oběma technologickými giganty boj, který trvá již několik měsíců. Apple připravil několik nových nastavení ochrany osobních údajů, která změní způsob sledování reklam v jeho zařízeních se systémem iOS - iPhonech, iPadech, Macu atd. V souvislosti s tím rostou také obavy, že to bude mít výrazný dopad na výkon reklamy i na online obchodníky.
Během poslední doby jsme tak byli svědky všeho možného, od odvetných opatření reklamního průmyslu vůči Applu až po snahu některých reklamních společností, včetně Facebooku, zavést svůj druh standardu, který by nebránil jejich marketingovým kampaním a zároveň respektoval soukromí uživatelů. Zdá se však, že je to jako házení hrachu na stěnu.
Asi víte, že základem byznysu Facebooku je sledování veškerých vašich údajů, které jsou pak využity k tomu, aby vám mohli doručovat cílenou reklamu. Pokud však Apple změní přístup k ochraně soukromí, může se stát, že většina uživatelů sledování svých údajů nepovolí.
►Vzhledem k tomu, že reklamy jsou jádrem podnikání Facebooku, nové nastavení ochrany osobních údajů omezí jejich schopnost cílit reklamy na konkrétní uživatele a dosahovat tak stále vyšších příjmů.
Pro investory do akcií Facebooku to není příliš dobrá zpráva. Co z toho však plyne pro inzerenty? Pokud nebude možné reklamy efektivně cílit na základě údajů o uživatelích, vaše kampaně pravděpodobně nebudou mít výkonnost jako dřív. Jak tento problém překonat? Vypadá to, že se v oboru PPC reklam pro Facebook mnoho změní a bude nutné optimalizovat kreativy jinak a efektivněji.
Zaměřte se na zapojení posledního kliknutí:
Vsaďte na kreativu reklamy, která bude generovat vysokou angažovanost při posledním kliknutí po zobrazení reklamy. Představte si, že jeden z vašich uživatelů uviděl vaši reklamu na Facebooku, ale dokončil nákup později, ručním napsáním adresy do prohlížeče. Nedošlo tedy k žádnému propojení a vy nevíte, co konverzi způsobilo. Není proto možné na základě této konverze kampaň optimalizovat, jelikož ji nemůžete nijak spojit s vaší reklamou. Vaším primárním cílem je proto určit, co bude generovat kvalitní návštěvnost. Jelikož dobře víte, že kvalitní návštěvnost vede k vyšší míře konverze, ale podle skutečných konverzí nemůžete optimalizovat, je vhodné soustředit se na jiné signály, například zapojení a angažovanost návštěvníků. Můžete vyhodnocovat atributy, jako je např:
- Čas strávený na stránce
- Skrolování
- Sdílení
Měli byste v rámci svého webu určit signály, které značí, že návštěvníka váš obsah zaujal. Ty pak můžete označit jako "konverzní událost". Díky tomu sice nezměříte skutečné konverze, ale zjistíte, jestli vaše PPC reklama generuje kvalitní návštěvníky, u kterých je vysoká pravděpodobnost konverze.
Využívejte i jiné marketingové kanály
Využijte k propagaci své značky, produktu nebo služby i jiné marketingové kanály, jako je například SEO a e-mailový marketing. Facebook totiž není jediným kanálem pro marketing vašich produktů nebo služeb. Musíte diverzifikovat a využívat různé platformy sociálních médií a reklamní sítě, abyste cílili na své publikum ze všech úhlů.
►K měření průběhu kampaně používejte také službu Google Analytics a údaje z CRM. To vám pomůže určit, kde se vám daří získávat kvalitní publikum, a které aspekty je třeba zlepšit.
Shrnutí
Přestože možnost optimalizovat PPC kampaně tak, jak jste byli dosud zvyklí, pravděpodobně brzy pomine, nemusíte věšet hlavu. Budete jen muset improvizovat a hledat jiné způsoby, jak zjistit, která reklama přináší optimální návštěvnost, která má šanci konvertovat. Nemusíte se také soustředit jen na Facebook. Pokud chcete být na online trhu úspěšní, využívejte různorodé kanály, včetně e-mailu a SEO.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com