Pokud propagujete své výrobky či služby prostřednictvím PPC reklamy, jistě se snažíte dosáhnout co nejvyšší efektivity a návratnosti. Mezi významné faktory, které byste přitom měli zohlednit, patří i zeměpisná poloha vašich potenciálních zákazníků.
Pokud si prohlédnete statistiky výkonu vašich PPC reklam v závislosti na poloze, pravděpodobně zjistíte rozdíly výsledků v jednotlivých regionech. Proč tomu tak je? Mezi důvody patří například:
- Povědomí o značce: Značky znamenají pro různé lidi různé věci v závislosti na lokalitě. Například značka může být dostupná na celostátní úrovni, ale v některých regionech je oblíbenější než v jiných.
- Rozdílná konkurence na trhu: Regionální hráči mohou inzerovat pouze v daném regionu, což ovlivní metriky i vaší reklamy.
- Strategie klíčových slov/nabídek: Různá klíčová slova a výrazy mohou mít v různých regionech odlišný význam. Na Ostravsku se budou pravděpodobně používat jiné výrazy než v jižních Čechách.
Co si se zjištěnými rozdíly počít?
Jednoduchým prvním krokem by mohlo být zastavení výdajů v nejméně výkonných regionech. Analyzujte výsledky v regionech na základě těchto čtyř kategorií:
1) Nejnižší míra konverze
2) Nejvyšší CPC
3) Nejvyšší náklady na konverzi
4) Nejnižší hodnoty konverzí
Poté můžete začít experimentovat s klíčovými slovy – pozastavit zobrazování reklamy na klíčová slova, která se vám nevyplácí (mají negativní ROI) nebo se vyplácí málo. Ušetřené prostředky můžete investovat do výkonnějších klíčových slov.
Krása placeného vyhledávání nakonec spočívá v tom, že nic nefunguje ve vakuu. Musíte zvážit vzájemné vztahy mezi klíčovým slovem, reklamním textem, nabídkou a cílovou stránkou.
Správnou odpovědí není jen změna geotargetingu. Je potřeba jejich kombinace s publikem, denní dobou, typem zařízení a mnoha dalšími faktory, abyste skutečně dosáhli požadovaných výsledků.
Chci tím naznačit, že geotargeting může být dalším faktorem, kterým lze pozitivně ovlivnit výkon vašich PPC reklam, a měl by být považován za kritickou optimalizační taktiku. Pokud například chcete, aby text reklamy a vstupní stránka odpovídaly konkrétnímu regionu, stává se geotargeting důležitým také z hlediska uživatelské zkušenosti.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com