Pokud máte malý podnik, který právě začíná, a nepoužíváte online marketing kvůli obavám z vysokých nákladů nebo proto, že to považujete za příliš velkou technickou komplikaci, tento článek vám ukáže, jak to může být snadné, a vysvětlí, jak vám online marketing pomůže vydělat více peněz. Efektivní online marketingová strategie není „bonusem“ k úspěšnému podnikání, ale nezbytnou potřebou každého podniku, který chce v dnešní době prosperovat a uspět.
Proč propagovat svou firmu online?
Jednoduše proto, že když se budete držet dál od online světa, budete mít pouze omezený dosah, omezený počet zákazníků a ještě více omezený potenciál pro růst vašeho podnikání.
Vaši zákazníci téměř instinktivně očekávají, že budete online, a proto byste jim měli předložit co nejlepší obsah na základě vaší online marketingové strategie. Splníte tím nejen jejich očekávání, ale získáte i nové zákazníky a vaše firma bude neustále růst.
Jak vybudovat efektivní online marketingovou strategii
Pokud začínáte budovat svou online marketingovou strategii od nuly, začněte odpovědí na tyto tři otázky:
- Jaké jsou moje cíle?
- Jaké strategie mi pomohou dosáhnout těchto cílů?
- Jaké marketingové taktiky a kampaně mohu v těchto strategiích použít?
Nyní, když jste si promysleli tyto důležité otázky, zvažte následující aspekty, abyste získali správné odpovědi:
- Kdo tvoří moji cílovou skupinu?
- Jaké marketingové kanály budu používat?
- Jak budu tyto kanály používat?
- Jak mi marketingové strategie pomohou vydělat peníze?
Jakmile nastavíte své cíle a marketingový plán k jejich dosažení, je čas začít provádět online marketingové strategie pro malé podniky. Pojďme na to.
Obsahový marketing
Obsahový marketing se soustřeďuje na promyšlenou tvorbu obsahu, která má určitý cíl a účel. V závislosti na cíli, který jste si nastavili pro svou online marketingovou strategii, můžete vyladit své marketingové postupy tak, aby zvyšovaly prodej, zvyšovaly povědomí o značce, získávaly více registrací, zvyšovaly počet stažení, zvyšovaly konverze nebo přilákaly větší návštěvnost na vaše webové stránky. Chcete-li získat kýžené výsledky, můžete použít různá obsahová média, například blog, video nebo různé užitečné příručky nebo e-knihy.
►Všestranná online marketingová strategie může být použita různými způsoby, tak aby přinesla vašim stávajícím i potenciálním zákazníkům správný obsah.
Optimalizace pro vyhledavače
Optimalizace pro vyhledavače (SEO) zvyšuje viditelnost vašeho malého podniku ve vyhledavačích. Jak dobře se vaše webové stránky umisťují ve výsledcích vyhledávání, je dáno kombinací technické struktury vašich webových stránek a obsahu, který na něm používáte.
Optimalizované konverze
Přestože se vaše stránky umisťují dobře ve vyhledavačích a máte vysokou návštěvnost, vaším konečným cílem jsou pravděpodobně konverze.
►S online marketingovou strategií zaměřenou na optimalizaci míry konverze získáte mnohem více prodejů a tím pádem vyděláte více peněz.
Marketing sociálních médií
Marketing sociálních médií má obrovský potenciál pro ty, kteří chtějí sladit své aktivity na sociálních mediích a online marketingové strategie. Budování publika potenciálních zákazníků na sociálních sítích vyžaduje trpělivost a kvalitní obsah.
E-mail marketing
►E-mail marketing přináší malým firmám úžasné výsledky. Prostřednictvím automatizovaného e-mailu a marketingu můžete zvýšit návštěvnost svých webových stránek, zvýšit prodej a mnohem lépe komunikovat s vašimi zákazníky.
Vylaďte detaily vaší online marketingové strategie
Nyní když již víte co a jak, nastal čas vypilovat vaši online marketingovou strategii k dokonalosti. Prozkoumejte marketingové nástroje, které budou potřeba k úspěchu vašich plánů.
Propagujte vaši firmu v místě vašeho podnikání
Optimalizace vaší firmy pro zákazníky z blízkého okolí vám umožní online růst. Místní vyhledávací marketing umístí vaši firmu na mapu a umožní lidem v okolí vás snadno najít, když vyhledávají relevantní produkty nebo služby. Získejte zpětné odkazy z jiných místních podniků, od místních blogerů nebo influencerů. Čím více kvalitních a relevantních odkazů povede na vaše webové stránky, tím více si budou vyhledavače myslet, že vaše webové stránky jsou relevantní a populární.
►Spolupracujte s místními zpravodajskými servery a dalšími webovými stránkami, které vám pomohou získat nové relevantní odkazy a vylepšit váš odkazový profil.
Výzkum klíčových slov
Pomocí správných klíčových slov zvyšujete šanci na úspěch vaší online marketingové strategie a poražení online konkurentů na stránkách s výsledky vyhledávání. S podrobným výzkumem klíčových slov budete znát přesné výrazy a fráze, které lidé používají k vyhledání služeb a produktů relevantních pro vaši firmu.
►Použijte tato klíčová slova na vašich webových stránkách a uvidíte, jak se vaše návštěvnost a konverze zvýší.
Vytvořte si vlastní seznamy e-mailů
Nákup e-mailového seznamu je zbytečné vyhazování peněz. E-mailový marketing funguje pouze tehdy, když lidé ochotně sdílejí své e-mailové adresy a souhlasí s tím, aby od vás dostávali e-maily.
►Organických metod k získání e-mailových kontaktů a souhlasu se zasíláním zpráv je hodně. Například vyskakovací okno na webových stránkách, reklamy na sociálních sítích, registrační formuláře a seznamy zákazníků z e-shopů nebo účastníků akcí.
Sledujte svou online reputaci
Sledování online pověsti vaší firmy je důležité. Je třeba vědět, co o vás lidé říkají, abyste mohli správně reagovat. Služby, jako jsou například Google Alerts, vás upozorní, jakmile se o vás na internetu někdo zmíní. Jde také o skvělý způsob, jak získat od zákazníků zpětnou vazbu z první ruky a dozvědět se o možnostech, jak posílit své online marketingové strategie.
Marketing událostí
Pořádání online i offline událostí vám získá více zájemců o vaše produkty a umožní vám komunikovat se stávajícími i budoucími zákazníky. Můžete vytvořit stránku událostí například na Facebooku, aby se o ní mohlo dozvědět co nejvíce lidí.
Srovnejte své online marketingové cíle, strategie a taktiky
Mluvili jsme o tom, jak online marketingová strategie sestává z cílů, strategií k jejich dosažení a taktiky, které vám usnadní dosažení cílů vaší strategie. Nejdůležitější věcí je ale zajistit, aby vše bylo sladěno a fungovalo ve vzájemném souladu.
Jako vlastník malé firmy možná budete chtít udělat vše na vlastní pěst, aniž byste přemýšleli dopředu. I když to může mít za následek určitý počáteční úspěch, bez soustředění na správný cíl a důkladného plánování obvykle budete mít ve všem zmatek a nedosáhnete těch úspěchů, kterých byste mohli.
►Vždy začněte vytvořením plánu, který má postupné dílčí cíle, a rezervujte si dostatek času na jeho splnění. Někdy samozřejmě až v průběhu projektu zjistíte, že něco budete muset udělat jinak. To ale nevadí, pokud nebudete ztrácet ze zřetele váš hlavní cíl.
Stejně jako každé podnikání je jedinečné, tak by měla být jedinečná i vaše online marketingová strategie. Přizpůsobení vaší online marketingové strategie jedinečným prvkům vašeho podnikání je to, co přináší výsledky, o které usilujete.
►Pokud každý plán, který vytvoříte, každá strategie, kterou vymyslíte, pokaždé když začnete nový projekt, se vždy budou soustřeďovat na potřeby a zájmy vašich zákazníků jako na svou hlavní prioritu, vždy nakonec dosáhnete úspěchu.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com