Klíčovým faktorem při budování kvalitního obsahu, stejně tak jako budování stylu vaší značky, je obsahový marketing. Konkurence na internetu neustále stoupá a i v oborech, které dříve nebyly příliš konkurenční, mají webmasteři čím dál tím víc práce se udržet na špici. Využijte těchto 10 tipů pro odlišení od ostatních a získání konkurenční výhody.
Mějte svůj vlastní názor
Nebojte se prezentovat svůj pohled na věc a vyjádřete svůj vlastní názor, byť možná není úplně mainstreamový. Zatímco vaši konkurenti papouškují obecně známá fakta a názory, nebojte se trochu provokovat. Snažte se hlavně zaujmout vaše návštěvníky. Pokud se vám podaří upoutat jejich pozornost, máte napůl vyhráno.
Naslouchejte svým klientům
V každém úspěšném byznyse je velmi důležitá zpětná vazba od zákazníků. Pokud porozumíte potřebám a přáním vašich klientů, budete jim moci poskytovat mnohem lepší obsah než ostatní. Umožněte svým zákazníkům, aby mohli hodnotit váš produkt či službu a projevit spokojenost či nespokojenost s jeho kvalitou. Dejte svým klientům k dispozici možnost komentářů či vyplnění online dotazníku. Nabídněte jim například slevový kupon za zodpovězení otázek. S využitím zpětné vazby budete moci upravit váš produkt tak, aby maximálně vyhovoval vašim klientům.
Vyřešte zákazníkův problém
Mějte na paměti, že vaše stránky zákazníka příliš nezajímají. Jediné, co zákazník chce, je vyřešit svůj problém, kvůli kterému na vaše stránky přišel. Začněte tím, že důkladně popíšete problém, kterému vaši návštěvníci musejí čelit, a potíže, které by nevyřešený problém mohl způsobit. Poté nabídněte svůj produkt či službu jako řešení. Důkladně popište, jaké výhody a bonusy zákazník získá, a jakých problémů se zbaví, pokud si pořídí váš produkt.
Vytvářejte lepší obsah než vaši konkurenti
Skvělý obsah je samozřejmě nejdůležitější součástí každé obsahové strategie. Proto byste hlavní část své kreativní energie měli napřít tímto směrem. Vytvářejte obsah kvalitnější a informačně bohatší než vaši konkurenti.
Jakmile zákazník přijde na váš web, neměl by mít žádný důvod hledat ještě další zdroje. Zaujměte jeho pozornost i jinými mediálními formami než jen textem. Doplňte vaše stránky o obrázky, videa, infografiky, případové studie, srovnávací tabulky, popřípadě podpořte svou značku vtipným komiksem. Vytvářejte takové formy obsahu, kterým rozumíte a máte s nimi zkušenosti. Návštěvníci ocení, když zjistí, že vám mohou věřit a že jste v daném oboru opravdovým odborníkem. Pokud vám návštěvník věří, mnohem snáze jej dokážete přesvědčit, aby se stal vaším věrným zákazníkem. Pokud se vám podaří vytvořit kvalitnější obsah, než mají ostatní, získáte nakonec i jejich zákazníky.
Udělejte zákazníkům z návštěvy webu příjemný zážitek
Nepřehledné stránky s matoucí navigací dokážou návštěvníky spolehlivě odradit. Ujistěte se, že je ovládání webu pro návštěvníky příjemné a intuitivní. Zajistěte, aby bez potíží našli vše, co hledají, a dokázali se bez problému orientovat v navigaci. Špatná použitelnost stránek způsobí, že návštěvník může naštvaně odejít, bez ohledu na to, jak skvělý je váš produkt, obsah nebo grafika stránky. Ujistěte se také, že se vaše stránka zobrazuje správně na všech možných typech obrazovek. Nejen na desktopu, ale také na mobilních zařízeních, jako jsou tablety a telefony. Mobilní telefony používá k surfování po internetu stále více uživatelů a použitelnost webových stránek na malých displejích je dnes již nezbytnost.
Mějte svůj originální styl
Pro úspěch značky je důležité, aby váš obsah měl vlastní originální styl, díky kterému bude rozpoznatelný v záplavě jiných webů. Jakmile návštěvník přijde na vaše stránky, měl by váš styl rozpoznat jako vaši značku. Styl vám také bude vodítkem v směrování vašeho projektu a vytváření dalšího obsahu.
Informujte jako první o nových trendech
Internet je živé prostředí, kde neustále vznikají nové trendy a objevují se nové informace. Ten, kdo dokáže nový trend zachytit jako první, získává velký náskok před ostatními. Sledujte nejnovější trendy ve vašem oboru a buďte mezi prvními, kdo informuje o nové módní vlně. V současnosti jsou nejrůznější módní vlny častější, rychlejší a mají kratší trvání než v minulosti. Zjišťujte, co je mezi vaším publikem momentálně populární. Abyste si získali a udrželi pozici oborového lídra, je důležité držet prst na tepu doby a využít každé příležitosti k zachycení nového populárního trendu.
Vybudujte si status odborníka
Vybudujte si reputaci jako odborník na dané téma. Prezentujte odborné články, videa, publikujte e-booky. Raďte lidem v diskuzích a na sociálních sítích. Můžete také na svém webu zřídit sekci dotazů, kam vám lidé budou moci posílat své otázky, které podrobně zodpovíte. Lidé vám budou mnohem více důvěřovat a snáze se dají přesvědčit ke koupi vašeho produktu, pokud vás budou uznávat jako autoritu v oboru. Jako expert na problematiku získáte také více příležitostí k navázání spolupráce s ostatními v oboru, získání zpětných odkazů a podobně.
Vybudujte si unikátní pozici
Jedním z nejefektivnějších způsobů, jak povýšit svou stránku nad šedivý průměr, je nalezení unikátního přístupu. Odlište se od svých konkurentů a pojměte celou problematiku jinak, lépe. K tomu je nezbytné, kromě zlepšování obsahu svých vlastních stránek, sledovat, jak si počíná vaše konkurence.
Většina webmasterů sleduje své konkurenty, aby od nich okopírovala jejich postupy. Výsledkem jsou desítky podobných webů, které používají podobný barevný styl, podobná loga, fonty i texty. Snažte se být jiní. Vybudujte si originální tyl, který bude na první pohled rozpoznatelný. Sledujte, jakým způsobem se vaši konkurenti prezentují na sociálních sítích, na jakých platformách jsou nejvíce aktivní, a kde naopak mají mezery. Analýzou těchto faktorů nejen zjistíte, jak se odlišit, ale také najdete nové příležitosti ke zlepšení a k zaplnění volných tržních nik ve vašem oboru. Zjistěte, o čem píšou ostatní, a pak stejné téma zpracujte mnohem lépe a podrobněji.
Udržujte vaši stránku přehlednou
Nezapomínejte na nejdůležitější účel vaší stránky a tím je vyřešení problému návštěvníka. Stránka by měla být dostatečně přehledná, aby se návštěvník neztrácel v přívalu užitečných informací, z nichž některé jej možná ani nezajímají. Nechceme přece návštěvníka zahltit. Na každé stránce se soustřeďte na jedno stěžejní téma, které rozeberte do všech detailů, a doplňující témata a informace umístěte na další stránky, na které z hlavního tématu odkazujte. Návštěvník tak snadno najde další informace, pokud bude mít zájem. Nezapomínejte také na správnou gramatiku a kontrolu chyb.
V záplavě navzájem podobných internetových stránek je velmi důležité odlišit se od konkurence. Správný obsahový marketing je silným nástrojem pro posunutí vašeho projektu na vyšší úroveň. Pokud se budete držet výše zmíněných rad, dokážete svému projektu vtisknout vlastní identitu a pozvednout jej nad šedivý průměr.
zdroj: ppchero.com, cpcstrategy.com, marketingland.com
Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv
foto zdroj: pixabay.com