Očekávané trendy v e-mail marketingu pro rok 2019

Nové trendy v e-mail marketingu
Trendem roku 2019 je zaměření na ještě větší personalizaci marketingových e-mailů, spolu se stále větší popularitou věrnostních programů. Nejde o to, rozeslat co nejvíce e-mailů, ale o zasílání cílených nabídek konkrétním lidem.

V loňském roce, kdy jsme oslavili 40. výročí vzniku e-mailu, bylo ve světě e-mail marketingu oznámeno mnoho novinek. Od rozhodnutí Googlu integrovat do služby Gmail technologii akcelerovaných mobilních stránek (AMP) až po oznámení, že více než polovina e-mailů byla v roce 2018 odeslána z mobilních zařízení. Jaké trendy v e-mail marketingu můžeme očekávat v roce 2019?

Očekávání adresátů e-mail marketingu ohledně kvality e-mailů budou pravděpodobně stále narůstat. Marketéři budou muset využívat nové technologie a obchodní postupy, aby získali nové adresáty a udrželi si ty stávající. E-mailingové programy se stanou ještě personalizovanějšími a interaktivnějšími a v důsledku toho budou ještě efektivnější ve zvyšování tržeb a povědomí o značce.

Pokud nechcete zůstat pozadu, zde je seznam očekávaných změn, které ovlivní e-mail marketing v roce 2019.

Personalizace umožní přinášet správný obsah vhodným zákazníkům

E-mailový marketing bude stále více založený na chování zákazníků, což se v roce 2019 projeví v nových marketingových strategiích. Obchodníci získávají množství dat z prohlížení stránek, historie nákupů a nastavení e-mailů, a nic jim nebrání, aby na základě těchto údajů přizpůsobili obsah e-mailů na míru jednotlivým adresátům.

Personalizace e-mailů na základě dat získaných od uživatelů je stále větším hitem a vy byste tento trend rozhodně neměli opomíjet. Zaměřte se na to, jak se uživatelé chovají, který typ obsahu je zajímá nejvíce, jaké je jejich chování při prohlížení, během nákupu nebo při kliknutí a otevření e-mailu.

V roce 2019 se tento proces stane ještě více promyšleným, spolu s rozvojem technologií strojového učení. Obchodníci budou letos pokračovat v testování platforem používajících umělou inteligenci a budou tlačit na prosazování umělé inteligence i v e-mail marketingu. Tyto inovace v oblasti technologií umožní marketérům identifikovat kombinace obsahu, které fungují lépe, rychleji a efektivněji.

Průměrné hodnoty objednávky z mobilních telefonů budou růst

Průměrná hodnota objednávky z mobilních zařízení, jako jsou telefony a tablety, stále zaostává za hodnotou objednávek uskutečněných z počítače, jelikož je méně pravděpodobné, že zákazníci budou nakupovat dražší položky někde venku z mobilního telefonu. V roce 2019 se bude tento rozdíl postupně snižovat. Ve skutečnosti se rozdíl mezi cenou objednávky z desktopu a z mobilního telefonu snižuje již od roku 2018 a očekává se, že v letošním roce průměrná hodnota objednávky z mobilních zařízení dožene objednávky z počítače. Je to způsobeno tím, že stále větší množství lidí, převážně mladší generace, používá smartfony téměř na vše.

Pokud tohoto trendu chcete využít, měli byste zapracovat na ještě lepším přizpůsobení vašich stránek pro mobilní zařízení, responzivním designu a zrychlení načítání vašeho webu.

Průměrný počet objednávek z mobilníh telefonů poroste

Stále více interaktivního obsahu

V e-mail marketingu se bude stále více prosazovat obsah, který adresátovi umožní nějakou interakci. E-maily, které obsahují hry, kvízy nebo různé střídající se obrázky, zaujmou pozornost adresáta a umožní vám seznámit jej s vaší obchodní nabídkou. Ať už se jedná o kvíz, nebo interaktivní formulář, který může adresát vyplnit, bez toho aby musel opustit e-mail, čím více interaktivní e-maily budou, tím více bude adresát ochoten využít vaší obchodní nabídky.

Používání interaktivního obsahu může zvýšit prodeje produktu nebo jen zábavným způsobem zvýšit povědomí o značce. Pokud bude adresát ve vašich e-mailech očekávat obsah, který jej pobaví, zvýší se jeho ochota e-mail otevřít. Možnost objednávky přímo z e-mailu zase učiní nákupní proces mnohem rychlejším a jednodušším.

Zvyšování kvality na úkor kvantity

Produktivita e-mail marketingu se stala v posledních letech vážným problémem. Díky špatné správě e-mailingových listů a stále přísnějším podmínkám významných poskytovatelů internetových služeb, jako jsou Gmail, Yahoo a AOL, mohou vaše e-maily velmi rychle skončit ve složce s nevyžádanou poštou. To samozřejmě zvyšuje náklady na e-mailingové kampaně a snižuje jejich efektivitu.

Chcete-li maximalizovat výnosy z e-mailových kampaní a dosáhnout toho, že se vaše zprávy dostanou k požadovaným adresátům, musíte zajistit, že budete posílat pouze vysoce kvalitní a relevantní obsah vybraným zákazníkům a přestanete se soustředit na kobercové bombardování co největším množstvím odeslaných e-mailů. V roce 2019 to bude znamenat ještě větší zaměření na segmentaci adresátů do úzce zaměřených publik a ověřování e-mailů.

Chytří marketéři budou využívat uživatelských dat i k získávání nových adresátů. Opět platí, že kvalita je mnohem důležitější než kvantita. Získávání nových adresátů, které díky znalosti jejich preferencí můžete zařadit do úzce zaměřených publik, se v budoucnu rozhodně vyplatí. Vytváření publik za použití uživatelských dat a pokročilých nástrojů je samozřejmě nákladnější, ale získáte díky tomu mnohem kvalitnější adresáty, kteří vám přinesou mnohem větší návratnost investovaných prostředků. A to za to rozhodně stojí.

Zvyšování kvality e-mailingu

Další rozvoj věrnostních programů

Věrnostní programy se budou letos dále rozšiřovat a pomáhat marketérům ve shromažďování údajů o zákaznících. Věrnostní programy používá mnoho e-mail marketérů a v roce 2019 bude toto číslo dále narůstat s tím, jak tyto programy budou stále více sofistikované. Ti, kdo to s e-mail marketingem myslí vážně, budou využívat věrnostní programy ke shromažďování údajů o zákaznících a pro lepší porozumění jejich chování.

"Věrnostní programy umožní e-mail marketérům oslovit věrné zákazníky s nabídkou šitou na míru přesně jejich požadavkům a také získat nové zákazníky se stejnými vlastnostmi."

E-mail marketéři mohou analyzovat chování svých nejvěrnějších zákazníků (např. těch, kteří nejčastěji využívají věrnostní program), aby lépe pochopili jejich potřeby. Ve kterou denní dobu chtějí přijímat e-maily? Jaké typy produktů obvykle procházejí a nakupují? Jaké typy propagačních kreativ na ně nejlépe zabírají? Jakmile získáte podobné údaje, můžete s jejich pomocí podpořit návštěvníky s podobným chováním, aby se také připojili k věrnostnímu programu. Téměř všechny velké obchodní řetězce již dávno používají věrnostní body jako metodu k získávání uživatelských dat od svých zákazníků.

Kombinace výhod z věrnostních programů, spolu s lepší znalostí chování adresátů povede k většímu procentu otevření doručené pošty a zvýšení zisku obchodníků, kteří tyto postupy využijí.

Uplynulý rok a začátek letošního roku jasně ukazují, že e-mail marketing nejenže není mrtvý (jak někteří už více než deset let předpovídají), ale že nabírá nové obrátky. Pokud to myslíte s e-mailingem vážně, zvažte použití vylepšené personalizace, interaktivního obsahu, propracovaných věrnostních programů a zvýšeného rozpočtu. Jelikož je nasazení podobných technologií pro menší firmu nákladné, určitě nešlápnete vedle, pokud se obrátíte na marketingovou agenturu, která se e-mailingem zabývá na profesionální úrovni. Tato investice se vám zcela jistě mnohonásobně vrátí.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp