Nový algoritmus Facebooku omezuje dosah příspěvků. Řešením je e-mail marketing!

Nový algoritmus Facebooku omezuje dosah příspěvků
Množství informací, které každý den proteče sociální sítí Facebook, je doslova neuvěřitelné. Algoritmus Facebooku je upravován neustále, aniž by si to většina uživatelů uvědomovala.

Množství informací, které každý den proteče sociální sítí Facebook, je doslova neuvěřitelné. Téměř jeden a půl miliardy uživatelů z celého světa, kteří jsou denně přihlášeni na Facebook, sdílejí cokoli od svých běžných životních událostí až po reklamní sdělení. Aby v tomto obrovském množství dat byl alespoň trochu pořádek, Facebook neustále ladí a vylepšuje svůj algoritmus, který rozhoduje, co se komu a od koho zobrazí na jeho účtu. V minulosti jsme se setkali s úpravami, které zvýhodňovaly obsah od přátel a rodiny před reklamními sděleními. Nejde však jen o tyto velké úpravy. Algoritmus Facebooku je upravován neustále, aniž by si to většina uživatelů uvědomovala.

Facebook snižuje dosah reklamních příspěvků

Rok 2017 se nesl v duchu skandálů, které obviňovaly sociální sítě z šíření falešných zpráv a z manipulací s veřejným míněním, tak jak tomu údajně bylo během skandálu s firmou Cambridge Analytica, která měla prostřednictvím sociálních sítí ovlivňovat prezidentské volby v USA. Přestože tato kauza není stále dořešena, Facebook aplikoval změny svého algoritmu, kterým se snaží upřednostňovat komunikaci mezi jednotlivými lidmi a důvěryhodný obsah sdílený rodinou a přáteli před nejrůznějšími zavádějícími příspěvky, hoaxy a skrytou reklamou. Přestože se jedná o dobrý úmysl a na konečné hodnocení je ještě brzy, panují obavy, že tato změna algoritmu poškodí stránky firem, které na Facebooku sdílejí svůj obsah.

Používejte marketingové kanály, které můžete kontrolovat

Zásadním poučením, které plyne z posledních událostí, je, že bychom se neměli při komunikaci se zákazníky soustřeďovat pouze na jeden marketingový kanál. Řečeno slovy známého anglického přísloví, neměli bychom dávat všechna vejce do jednoho košíku. Kromě sociálních sítí, jejichž chování v budoucnosti nemůžeme nijak ovlivnit, je dobré se soustředit také na jiné metody komunikace, které máme pod kontrolou. Jednou z metod přímé komunikace se zákazníkem, kterou můžete mít pod kontrolou je starý dobrý e-mail.

Pomocí e-mailu můžete komunikovat přímo se svými zákazníky či potenciálními zájemci o vaše produkty tak často a takovým způsobem, který vám i adresátům bude vyhovovat, bez obav ze změn algoritmu a organického dosahu příspěvků na sociálních sítích. Následující 3 kroky vám poradí, jak na to.

Budujte vztahy se svými návštěvníky na Facebooku

Přesvědčte uživatele vašich Facebookových stránek k přihlášení do e-mailového newsletteru

Pokud je váš hlavní marketingový kanál Facebook či jiná sociální síť, měli byste uvažovat o zapojení svých fanoušků do vašeho e-mailového newsletteru. Přesvědčit někoho, aby vám dal svou adresu elektronické pošty, a navíc ještě souhlas se zasíláním reklamních sdělení, nemusí být zrovna jednoduché, proto byste měli svým uživatelům nabídnout nějakou přidanou hodnotu, která je přesvědčí. Klasikou v tomto směru je nabídka takzvaného „lead magnetu“, což může být například e-book zdarma. V dnešní době si však s nabídkou obyčejného e-booku málokdy vystačíte. Můžete ale nabídnout svým uživatelům například e-mailový kurz zdarma, ve kterém budete poskytovat hodnotné rady a informace, do kterých později můžete umístit reklamní sdělení. Využijte svých facebookových stránek k zobrazení formuláře k registraci do e-mail listu, nebo využijte placenou reklamní kampaň.

Budujte vztahy se svými návštěvníky

Základem úspěšného e-mailingu jsou dobré vztahy. Nikdo nechce být obtěžován tunami nevyžádaných reklamních e-mailů, ale e-mail s vysokou informační hodnotou od někoho, komu věříme, určitě nikomu nevadí. Ujistěte své zákazníky, že osobní údaje, které vám svěřili, jsou u vás v absolutním bezpečí. To je ostatně od 25. května 2018, kdy vstoupí v platnost nařízení GDPR, vaše povinnost. Zvolte při komunikaci spíše přátelský, důvěrný tón, dejte najevo, že si svých zákazníků vážíte. Pokud máte k dispozici i další údaje o zákaznících, například datum narození, neváhejte poslat přání k narozeninám či svátku. Pokud si zákazník u vás něco koupil, můžete mu poslat například 10 tipů, jak nejlépe užívat jeho produkt.

Kombinujte e-mailový marketing a Facebook

Používejte e-mailing také k podpoře svých stávajících marketingových aktivit na webu a Facebooku. Nezapomeňte do patičky každého e-mailu umístit adresu vašich webových nebo facebookových stránek. Posilujete tak důvěru uživatele, který ihned ví, od koho je obdržený e-mail. Navíc můžete tímto způsobem uživatele informovat o všech novinkách na vašich stránkách.

Změny algoritmu, které Facebook nedávno spustil, neznamenají, že byste měli na sociální marketing zanevřít. Ukazují pouze dávno známou pravdu, že pro úspěšný marketing je nezbytně nutné využívat všech možných reklamních kanálů. Současný svět online marketingu je plný změn a zvratů. Pokud budete využívat co nejvíce způsobů komunikace se svými zákazníky, budete mít jistotu, že žádná změna algoritmu či legislativy vaše podnikání neohrozí.

zdroj: facebook.com, marketingland.com, ppchero.com, cpcstrategy.com

autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp