Nové rozhraní Skliku s dlouho očekávanými grafy
26. února představil produktový manažer Seznam.cz za službu Sklik Jirka Chomát na (Ne)konferenci PPC Reklama 2013 v rámci své přednášky zcela novou koncepci uživatelského rozhraní Skliku, jež by se měla nasadit nejpozději do konce května letošního roku. Dlouho očekávano a zřejmě i nejvíce zřejmou novinkou jsou grafy. Ty budou prezentovat výkon Vašich kampaní pěkně graficky. Nicméně nezůstane jen u grafů, změní se design a vzhled rozhraní komplexně.
Kromě designu se chystají dle slov Jirky Chomáta ještě další velmi významné novinky. Patří mezi ně např.
- Přehled vyhledávaných frází, jež spouští reklamy (viditelná konkrétní klíčová slova, aktuálně už nasazeno jako BETA)
- Cílení na vybrané téma v obsahové reklamní síti (aktuálně interně v testování)
- Již zmíněné grafy se 2 a více hodnotama prezentovanýma najednou
- Povolení inzerce erotického zboží (zcela zásadní novinky pro mnohé dosud "frustrované" inzerenty)
Toto je výčet novinek, jež by měly být zapracovány už během jara a léta 2013. Především přehled vyhledávaných frází bude mít velký vliv na kvalitu cílení a správcům PPC kampaní se tak dostane do rukou nástroj, jež v Skliku už dlouhá léta postrádají a konkurenční AdWords jej už mnoho let naopak má. U každé sestavy a v reportech si tak můžete nově zobrazit všechny hledané výrazy spouštějící inzerci. Jde o velmi užitečný nástroj zejména pro optimalizaci klíčových a vylučujících slov. Snadno najdeme spojení, které by bylo vhodné přidat nebo naopak vyloučit. Samozřejmostí je možnost filtrovat výsledky podle času.
Později by pak mělo dojít také k nasazení tzv. Sitelinků (a to výhradně na úrovni reklamních sestav). Sami si tak budete moci nadefinovat doporučené stránky Vašeho webu, jež se zobrazí spolu s inzerátem. Současná verze programátorského API s kódovým označením Bajaja bude povýšena v červnu na verzi Cipísek.
Změna řazení inzerátů, jež byla v Skliku nasazena nedávno způsobila na jedné straně zpřísnění podmínek pro zobrazení inzerce a tím i eliminování cca 30% zobrazované inzerce a na straně druhé pak zvýšení celkové průměrné míry prokliku (CTR), což vede k vyšším ziskům Skliku samotného, stejně jako ke snaze o relevantnější cílení u samotných inzerentů.
Neustále vylepšovaná obsahová síť Skliku nyní generuje údajně 11% všech prokliků z Skliku, což znamený významný podíl a pozitivní trend vývoje obsahové sítě z pohledu technické dokonalosti i zájmu inzerentů. Plány Skliku nejsou v žádném případě přízemní, jedním z hlavních vývojových bodů je remarketing, což je už velmi komplikovaná a rozsáhlá funkcionalita. Kromě toho se v blízké době také 1. května 2013 prolomí blokace majitelů ochranných známek. Počínaje květnem se totiž tento zákaz na úrovni klíčových slov zruší a bude možné blokovat pouze tehdy, pokud se ochranná známka využije v samotném inzerátu. Sklik tak následuje AdWords, který umožňuje inzerci na konkurenci na úrovni klíčových slov už téměř dva a půl roku.