Služba YouTube Search Insights byla představena začátkem listopadu jako experimentální funkce pro správu sociální sítě Youtube. Dostupná je všem tvůrcům a značkám už od konce listopadu, oznámila společnost. A o co vlastně jde?
YouTube Search Insights zobrazuje dala založená na vyhledávání na celém YouTube a také pouze na vyhledávání vašich diváků. Mezi klíčové prvky považujeme filtr mezery v obsahu, který vám zobrazí vyhledávání, u kterých hledači nemohli najít požadované video. Vyhledávání je prakticky rozděleno podle objemu vyhledávání na nízký, střední a vysoký.
Kde YouTube Search Insights najít?
Na YouTube po kliknutí na Analytics budou statistiky vyhledávání dostupné na kartě „Výzkum“.
Jaká data YouTube Search Insights poskytuje?
Karta Výzkum vám umožní detailně prozkoumat to, co diváci na YouTube hledají, a to pouze z agregovaných dat za posledních 28 dní o anglických hledaných výrazech z USA, Kanady, Austrálie, Spojeného království a Indie. Společnost v krátké době plánuje zapojit další jazyky z ostatních regionů. Vyplývá to z videa zveřejněného na YouTube kanálu Creator Insider.
Proč nás to zajímá?
Tento nástroj bude důležitý jak pro značky, tak i tvůrce. Můžete jej používat k informování a zlepšování plánování svého obsahu a ujistit se, že vytváříte taková videa, která jsou relevantní pro vaše publikum a další uživatele YouTube, kteří zde hledají. I když Google obecně odebral data, je skvělé vidět, že poskytují data o vyhledávacích dotazech pomáhající tvůrcům a značkám vytvářet relevantní obsah.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com