Nová služba Shopping Actions možná brzy nahradí nákupy Google

Nová služba Shopping Actions
Nedávno Google oficiálně oznámil spuštění nové služby Google Shopping Actions, která by v budoucnosti měla nahradit službu Google nákupy.

Nedávno Google oficiálně oznámil spuštění nové služby Google Shopping Actions, která by v budoucnosti měla nahradit službu Google nákupy.  Tato nová služba umožní uživatelům nakupovat zboží napříč všemi zařízeními od počítačů přes mobilní telefony až po digitální asistenty s hlasovým ovládáním.

Co je to Google Shopping Actions

Jednou z nejčastějších věcí, kterou dnešní uživatelé na internetu dělají, je nakupování. Google se ve své odjakživa proklamované snaze přinést svým uživatelům to nejlepší pokouší umožnit návštěvníkům co nejméně problémové nakupování. Od zjištění, co vlastně chtějí, rozhodnutí, které zboží si pořídit, až po vložení do košíku a online platbu.

Služba Shopping Actions umožní jednoduché nakupování s univerzálním košíkem, ke kterému budete mít přístup z jakéhokoli zařízení připojeného k vašemu Google účtu.

V čem je služba Shopping Actions lepší než její předchůdce

Zákazníci mohou nakupovat prostřednictvím moderních zařízení, jako je Google Asistent, a pomocí hlasových příkazů. Online nakupování se tak výrazně usnadní i lidem s různým postižením.

  1. Google Shopping Actions umožní zákazníkům přístup k jejich nákupním seznamům a univerzálním nákupním košíkům z jakéhokoli zařízení, které se dá připojit na Google účet. Můžete tak například vybírat zboží na desktopu, vložit je do košíku pomocí tabletu a dokončit nákup na mobilním telefonu. Nebo můžete vkládat zboží do košíku postupně, z různých zařízení, od různých prodejců, a zaplatit až nakonec za všechny položky najednou.
  2. Pro obchodníky znamená zavedení nového systému lepší komunikaci se zákazníky a spoustu nových možností, například personalizovaná doporučení nebo možnost nakupovat opakovaně jedním stisknutím tlačítka. To umožní několikanásobné konverze a transformaci jednorázových zákazníků v pravidelné odběratele.
  3. Pokud zákazník například hledá laserové tiskárny, Google mu dokáže nabídnout produkty od jeho oblíbených značek a oblíbených prodejců, které preferoval v minulosti. Stejným způsobem mu nabídne i související doplňky, jako je papír nebo toner. Pokud Google zjistí, že zákazník pravidelně nakupuje toner například každé 2 měsíce, dokáže mu nabídnout správný produkt přesně v tu dobu, kdy má největší zájem znovu nakupovat.

Kdo se může zúčastnit programu Shopping Action?

Program Shopping Action zatím není dostupný pro všechny.  Zúčastnit se mohou obchodníci z USA, kteří projdou náročným posouzením kvality, důvěryhodnosti a úrovně zabezpečení jejich obchodu. Shopping Action je také zatím dostupné pouze pro některá obchodní odvětví.

  • Zdraví a krása
  • Potřeby pro domácnost
  • Potřeby pro zvířata
  • Kojenecké a dětské zboží
  • Kuchyňské potřeby a bílé zboží
  • Spotřební elektronika
  • Kancelářské potřeby
  • Oblečení
  • Sportovní potřeby
  • Počítače a hardware
  • Potraviny
  • Školní potřeby
  • Hračky

Doufejme, že se tato služba brzy rozšíří i o další státy včetně České republiky a z jejích skvělých možností budou moci profitovat i tuzemští majitelé e-shopů. Bylo by více než skvělé, kdybychom tento pokročilý systém mohli využívat již v letošní předvánoční sezóně.

Program Shopping Action

Kolik to bude stát?

Obchodníci, kteří využívají tuto službu, neplatí za proklik na stránku tak jako v případě PPC systémů, ale procentuální poplatek z každého uzavřeného obchodu. Obchodní model založený na provizi z prodeje slibuje obchodníkům nové možnosti a zvýšení návratnosti investice do reklamy.

Podle prvních výsledků obchodníci zapojení do systému Shopping Action zaznamenali podstatné zlepšení svých hospodářských výsledků v porovnání s „Google nákupy“.

  • Zvýšení celkové průměrné útraty na jednoho zákazníka.
  • Zvýšení počtu položek v košíku o 30 procent.
  • Zvýšení počtu konverzí.
  • Snížení nákladů na získání zákazníka.

Strojové učení zajistí maximální efektivitu

Klíčovým parametrem každé reklamy je samozřejmě relevantnost. Google se neustále snaží zlepšovat relevanci svých reklamních systémů a dodávat zákazníkům jen ty reklamy, které by je mohly zajímat.

Pro maximalizaci efektivity služby Shopping Ads Google nasadil systémy pokročilého strojového učení,které zajistí, že zákazník dostane na svůj dotaz vždy ty nejrelevantnější výsledky. Pokročilý algoritmus dokáže rozeznat potřeby zákazníka a nabídnout mu přesně to zboží, které je ochoten si koupit.

Od informací o produktu až po koupi, vše na jednom místě

Jedním z cílů této nové služby je zastavit trend, kdy uživatel vyhledal produkt na Google, a posléze si jej koupil na Amazonu. Tato situace nebyla příliš výhodná pro prodejce, kterým zvyšovala náklady na PPC reklamu. Nyní dokáže Google provést zákazníka všemi fázemi nákupního procesu od shánění informací až po finální konverzi.

S tímto novým systémem je Google schopen porozumět zákazníkovým preferencím a nabídnout mu personalizovaná nákupní doporučení, která budou lépe odpovídat jeho skutečným potřebám. Univerzální nákupní košík, společný pro libovolný počet prodejců, možnost objednávat z jakéhokoli zařízení připojitelného ke Google účtu, nakupování pomocí hlasového asistenta i schopnost jednoduše zaplatit pomocí bezpečných platebních funkcí. To vše dělá ze Shopping Action službu, kterou bychom rozhodně neměli přehlížet.

zdroj: google.com, ppchero.com, searchengineland.com

Autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj foto: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp