Nezanedbejte marketing své úklidové firmy

úklidová firma marketing
6 nejlepších marketingových strategií pro vlastníky úklidových firem. Zjistěte, jak svou firmu propagovat efektivně.

Úklidové služby v domácnostech jsou odvětvím, které v posledních letech zaznamenalo nárůst. Zahájení podnikání v oblasti úklidu domu může být skvělé, protože umožňuje majitelům podniků nastavit si vlastní hodiny a sazby a být svým vlastním šéfem. Profesionální úklidové služby jsou však vysoce konkurenčním odvětvím. Úspěch je tedy mimo jiné závislý na tom, jak kvalitně dokáží majitelé úklidových firem inzerovat své služby. V dnešním článku vás provedeme nejlepšími marketingovými strategiemi pro majitele úklidových firem.

Význam marketingu pro úklidové firmy

Nízké překážky při vstupu do tohoto typu podnikání znamenají, že v oblasti úklidových služeb může prakticky začít podnikat každý. Aby byla zajištěna prosperita, je nutné mít propracovanou marketingovou strategii. Právě marketing vám umožní získat nové potenciální zákazníky a zajistit, aby vaše služby vypadaly v očích zákazníků lépe než služby konkurence.

Tipy pro marketing úklidových firem

Než začnete implementovat níže zmíněné tipy, ujistěte se, že jste pokryli naprosté základy. Vybudujte si pro svou úklidovou firmu silné webové stránky odpovídající požadavkům SEO a založte si účet na sociálních sítích. Až pak budete rozvíjet svou marketingovou strategii pro vaše podnikání v oblasti úklidu, zvažte specializaci.

V současnosti je například silná poptávka po ekologických úklidových službách. Pokud se dokážete pozicovat jako lídr v odvětví ekologického úklidu nebo jiné specializaci, můžete tak prokázat, že máte co nabídnout potenciálním klientům nad rámec toho, co mohou nabídnout vaši konkurenti. Tak pro vás může být snazší vyniknout na přeplněném trhu.

Implementace níže uvedených marketingových strategií pro majitele úklidových firem vám může pomoci rychleji generovat nové potenciální zákazníky. V důsledku toho můžete být schopni účtovat si vyšší sazby a vybírat si klienty.

  1. E-mailový marketing

E-mailový marketing má obrovský potenciál pomoci vašemu podnikání v oblasti úklidových služeb. Návratnost investic do e-mailového marketingu je vysoká a může se pochlubit řadou výhod pro vaši malou firmu.

Je však třeba mít na paměti, že není možné posílat e-mailing bez souhlasu vašich zákazníků. Zvažte proto možnost promo akce, například slevu 10 % na vaše služby atd. v případě, že se zákazníci k odběru vašeho newsletteru přihlásí.

Spuštění e-mailingu vám může pomoci získat nové potenciální zákazníky a zůstat v kontaktu se svými zákazníky. Implementujte na svůj web snadno použitelný registrační formulář a vytvořte pobídku, která povzbudí lidi, aby se připojili k vašemu e-mailovému seznamu. Můžete například na oplátku nabídnout zaslání tipů na odstraňování skvrn každému, kdo se přihlásí k odběru vašeho newsletteru.

  1. Marketing na sociálních sítích

Sedmdesát pět procent světové populace je v současnosti aktivních na sociálních sítích a na svých vybraných stránkách tráví v průměru dvě a půl hodiny. Od Facebooku po TikTok vám vaše účty na sociálních sítích umožňují komunikovat v reálném čase se stávajícími klienty a novými potenciálními zákazníky.

Například TikTok, který se může pochlubit miliardou aktivních uživatelů každý měsíc, je skvělým místem pro zveřejňování krátkého videoobsahu, který přitahuje klienty a získává nové potenciální zákazníky.

Mějte na paměti, že nestačí mít pouze účty na sociálních sítích. Chcete-li získat co největší užitek z marketingu na Facebooku, Instagramu, LinkedInu, Twitteru nebo TikToku, musíte se aktivně zapojit. Zvažte implementaci publikačního kalendáře. Ke komunikaci s publikem používejte obrázky, videa i text. Odpovídejte včas na komentáře a přímé zprávy.

internet marketing

  1. Obsahový marketing

Obsahový marketing se týká vytváření působivého obsahu, který podporuje zapojení uživatelů. To může zahrnovat videoobsah, obsah na sociálních sítích, nebo na vašem blogu. Když vytvoříte poutavé příspěvky podložené analýzou klíčových slov, vaše firma se bude moci umístit výše ve výsledcích vyhledávání. Lepší umístění ve vyhledávání pak může zvýšit organickou návštěvnost vašeho webu.

  1. PPC marketing

PPC reklama zahrnuje bannerové reklamy v RTB systémech, reklamy na sociálních sítích, v Skliku nebo Google Ads. Abyste ze svého PPC marketingu vytěžili maximum, určitě používejte geografické cílení. Když vyberete místní publikum, nebudete plýtvat penězi za inzerci pro lidi mimo vaši obslužnou oblast.

  1. SMS marketing

SMS marketing zahrnuje používání textových zpráv k zasílání informací klientům nebo potenciálním zákazníkům. Míra prokliku u SMS marketingu je navíc vyšší než u jakékoli jiné formy digitálního marketingu. Chcete-li ze svého SMS marketingu vytěžit maximum, zvažte, zda by se nemělo jednat o obousměrnou konverzaci. Téměř tři čtvrtiny spotřebitelů dávají přednost tomu, když mohou odpovídat na textové zprávy a konverzovat se skutečnou osobou, než jen přijímat zprávy od robotů.

  1. Social proof marketing

Recenze zákazníků zůstávají v úklidovém průmyslu stále stejně důležité. Zatímco někteří zákazníci vždy doporučí službu přátelům tváří v tvář, žádost o recenze, které můžete zveřejnit na svém účtu nebo webu na sociálních sítích, může poskytnout důkaz vaší dobré práce potenciálním klientům, kteří ještě nejsou součástí vaší sítě.

Sociální důkaz může pomoci tomu, aby vaše firma vypadala jako renomovanější, a zároveň vybudovat důvěru u klientů, kteří vás neznají.

Implementujte tyto špičkové marketingové strategie pro úklidové firmy ještě dnes

Vzhledem k neustálému růstu a vývoji úklidového průmyslu se marketingové strategie pro úklidové podniky musely odpovídajícím způsobem změnit. Abyste v tomto odvětví uspěli, váš marketingový plán by měl zahrnovat řadu moderních marketingových taktik.

Začněte ještě dnes optimalizací svých webových stránek a založením účtů na sociálních sítích. Poté jednoduše vyberte jednu ze šesti výše uvedených marketingových strategií a začněte ji implementovat.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp