Správná organizace nám vždy usnadní práci, ať už se jedná o práci v dílně, kuchyni nebo marketingu. I v PPC platformy jsou zorganizovány tak, aby z nich inzerenti mohli těžit co nejvíce a co nejjednodušším způsobem. Pojďme se blíže podívat na to, jaké rozšířením nám nabízí PPC reklama včetně souvisejících výhod a nevýhod.
V první řadě je pro vás důležitý tzv. cyklus expanze na základě vyhledávacího dotazu. Vždy pravidelně vyhodnocujte své reklamní kampaně s tím, že se zaměřte zejména na nejvíce konvertující vyhledávací dotazy. Zvyšte nabídky za ně, aby byla reklama ještě více viditelná. Vaše reklamy pak budou čím dál tím efektivnější.
Testujte nová klíčová slova
I když plánovač klíčových slov, ve kterém vám nejvyhledávanější výrazy napoví přímo Google, je skvělým pomocníkem při vytváření PPC reklam, měli byste se zamyslet nad klíčovými slovy i vy sami. Zkrátka, co nevyzkoušíte, to nevíte. A právě proto si sepište seznam několika základních výrazů, pomocí kterých by vás uživatelé a potenciální zákazníci mohli vyhledat. I tyto výrazy pak zahrňte do vaší PPC kampaně a sledujte, jak si stojí. Pro tato klíčová slova vytvořte samostatnou kampaň, kterou pak budete sledovat jako celek. Nebudete tak riskovat, že si snížíte skóre kvality u reklam, které jsou již úspěšné.
Nejlepší klíčová slova a kvalita vstupní stránky
Top hráče mezi klíčovými slovy určíme na základě prokliků a koverze. Vždy je nutné podívat se na reklamní kampaň ze dvou pohledů a hodnotit jak úspěšnost jednotlivých klíčových slov, tak vstupní stránku, která má uživatele vyzývat ke konverzi.
Podívejte se tedy na klíčová slova, která jsou nejvíce úspěšná, a rozdělte si je na ta, která přinesla více konverzí a na ta, která přinesla méně nebo žádné. Pokud uživatelé vyhledali vaši reklamu na určitý výraz, klikli na ni, ale neprovedli konverzi, může být chyba i ve vaší vstupní stránce.
Pokud vaše vstupní stránka není přehledná, chybí zde výzvy k akci a nejsou zde informace, pro které si sem uživatel přišel, tento potenciální zákazník většinou odchází a už se nevrátí. Další možností je, že výraz i text reklamy jsou zavádějící a nesouvisí s produktem nebo službou, které uživatel vyhledával.
Vyhodnocování a optimalizace jednotlivých kampaní
Aby vaše PPC reklama byla úspěšná, je nutné jednotlivé kampaně neustále vyhodnocovat a optimalizovat. Pokud jsou například některé kampaně velmi úspěšné, vyplatí se zvýšit u nich nabídky. Při vyhodnocování vašich kampaní si položte následující otázky:
- Odráží struktura mých kampaní stanovené cíle?
- Jsou zde kampaně, které jsou neúspěšné?
- Proč jsou dané kampaně neúspěšné?
Výše uvedené dotazy vám pomohou s vylepšením jednotlivých kampaní tak, aby lépe dosahovaly vámi stanovených cílů.
Závěr
Odborníci, kteří se věnují PPC kampaním, by vždy měli být schopni správně vyhodnocovat jednotlivé kampaně a optimalizovat je tak, aby přinesly očekávané výsledky. Sem patří i rozšíření možností, které nám nabízí přímo služba AdWords. Vyhodnocujte proto i vstupní stránku, zjistěte, jak se zde uživatelé chovají pomocí Google Analytics, navrhněte vlastní klíčová slova a otestujte je v separátní kampani, hodnoťte úspěšnost jednotlivých kampaní. Jen tak můžete dosáhnout skutečně zajímavých výsledků…
autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj: google.com, searchengineland.com, ppchero.com, marketingland.com