S jejich pomocí můžete zlepšit podnikové strategie a dosáhnout tak snadněji vytyčených cílů.
Získávání klientů
Získávat neustále nové klienty je základ. I přesto, že můžete mít plnou kapacitu, je vhodné usilovat o nové klienty. Kde nové klienty shánět? Nejlepší způsob, jak získat nové klienty, je prostřednictvím referencí od svých stávajících či minulých zákazníků, proto se nebojte o reference požádat.
Buďte vidět!
Aby s Vámi lidé mohli spolupracovat a objednávat si Vaše služby, musí o Vás vědět. Hledejte proto příležitosti, jak zviditelnit svou marketingovou agenturu, sebe jako osobu a své služby. Příležitostí pro zviditelnění je nepřeberné množství.
Jako první Vás jistě napadá propagace na sociálních sítích, jste přece digitální marketér. Sociální sítě jsou skvělou možností propagace, nespoléhejte však jen na ně. Zkuste oslovit potencionální zákazníky na živých akcích. Zaujala Vás některá z marketingových, podnikatelských či manažerských konferencí? Nebojte se oslovit pořadatele a nabídnout jim svou přednášku. Zúčastňujte se akcí také jako návštěvník. Na těchto místech se kontakty sbírají jedna báseň. Máte oblíbený podcast, jehož téma je spojené s marketingem či podnikáním? Nabídněte hostitelům svou účast a podělte se s posluchači o znalosti a zajímavé informace ze svého podnikání. Pište články a publikujte je na externích webech a zapojujte se do diskuzí ohledně Vám blízkých témat. V neposlední řadě nezapomeňte budovat svou značku na profesních sítích (například na LinkedIn) a o všech svých krocích informovat.
Nebojte se vystoupit z komfortní zóny. Tyto kroky Vás jistě povedou k lepšímu povědomí o Vaší marketingové agentuře.
Dejte najevo, že máte volnou kapacitu
Jestliže máte stále volnou kapacitu, i když podnikáte výše uvedené kroky, dejte o tom vědět svému publiku. Vytvořte si poutavý příspěvek na sociální sítě a vlastní web a oznamte publiku, že máte prostor na další projekty. Nezapomeňte uvést, co můžete potencionálním klientům nabídnout. Pro vyšší zaujetí publika je ideální zvolit jednoduchou, ale poutavou grafiku.
Spolupracujete rádi s určitým typem klientů? Nebojte se uvést, že s nimi máte zkušenosti a hledáte klienty z určitého oboru. Příspěvky tohoto typu jsou dosti sdílené v rámci komunity. Nabídky na spolupráci tak můžete získat poměrně jednoduše.
Choďte na schůzky s potencionálními zákazníky
I když ze začátku nevíte, zda bude potencionální zákazník, který projevil zájem o Vaši práci, tím pravým zákazníkem, se kterým chcete spolupracovat, sjednejte si s ním schůzku. Můžete totiž zjistit, že jste si o něm zbytečně udělali špatný obrázek. Tento krok Vám pomůže vybudovat síť kontaktů, která se vždy hodí.
Rozšiřte svůj tým
Dostali jste se do fáze, kdy o Vás mají zájem další potencionální zákazníci, se kterými byste sice rádi spolupracovali, ale nemáte potřebnou kapacitu? Rozšiřte svůj tým. Čím více Vás bude, tím větší množství zákazníků při zachovalé kvalitě můžete odbavit.
Přijměte nové zaměstnance
Máte pocit, že na práci nestačíte? Zkuste se poohlédnout po nových zaměstnancích. Jak na to? Zveřejňování inzerátů na pracovních portálech samozřejmě může do určité míry fungovat, co se ale zaměřit na oslovování konkrétních osob pracujících ve stejném oboru? Tento krok může být ideálním můstkem pro získání kvalitních zaměstnanců.
Informace o náboru sdílejte také na svých sociálních sítích, kde již máte vybudovanou síť kontaktů. Stejně jako u shánění nových klientů nezapomeňte na jednoduchou, ale poutavou grafiku. Nebojte se požádat své stávající kolegy, aby Váš příspěvek sdíleli dál na svých vlastních kanálech.
Nemáte čas na nábor? V tomto případě zkuste využít služeb HR agentur, které si tento proces vezmou na starosti za Vás. Na základě Vámi dodaných informací Vám zajistí inzerci, výběr a nábor potencionálních uchazečů.
Chcete mít náskok před konkurencí? Nabídněte potencionálním zaměstnancům relevantní benefity. Pro práci v marketingové agentuře se skvěle hodí benefity jako je flexibilní pracovní doba, home office či možnost remote spolupráce.
Spolupracujte s jinými agenturami
Chtěli byste rozšířit pole působnosti? Nabízíte například služby SEO, ale webový design není na poli Vaší působnosti? Zkuste se spřátelit z některou z agentur vytvářející webové stránky. Můžete sdílet klienty a nabídnout jim služby, které se doplňují se službami spřátelené agentury. Pokud se specializujete na určitou marketingovou službu, zkuste ji nabídnout marketingové agentuře, která ji mezi svými službami nemá. Jednomu klientovi tak může Vaše agentura spravovat sociální sítě a spřátelená agentura vytvářet PPC reklamu.
Díky spojení si nejen rozšíříte množství klientů, ale budete zároveň i konkurenceschopnější na trhu mezi ostatními marketingovými agenturami.
Škálujte svůj business
Poskytujete velké množství marketingových služeb a daří se Vám? Jedná se o ideální stav, ve kterém se vyplatí pokračovat. Pokud však nemáte takové tržby, jaké byste si představovali a nabízíte velké množství služeb, mohlo by Vám pomoci se na určité služby specializovat. Je Vaším hlavním zdrojem příjmu PPC reklama, ale správu sociálních sítí si tolik zákazníků neobjednává? Zkuste se zaměřit na právě zmíněnou PPC reklamu. Zaměstnejte profesionály na tuto oblast, sledujte trendy a neustále se ve vybrané oblasti vzdělávejte.
Pokud by Vám tento krok nevyšel, nezoufejte. Vždy je možné se vrátit k širší nabídce nabízených služeb. Krok ke specializaci Vám však umožní stát se opravdovým odborníkem v oboru, a tím získat i více kvalitnějších klientů.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Gabriela Soukupová
Foto zdroj: pixabay.com