Nejdůležitější sociální sítě, na které byste se měli zaměřit

Sociální sítě
Maximalizujte firemní růst a tržby prostřednictvím propagace na sociálních sítích. Přinášíme vám přehled pěti nejdůležitějších sítí, na které byste se měli zaměřit – Facebook, Instagram, LinkedIn, X a YouTube.

Facebook: Obrovská základna uživatelů

Facebookový profil by měla mít téměř každá firma. Jedná se stále o velmi navštěvovanou sociální síť, na které je možné získat nové klienty, ale zároveň udržovat vztahy se stávajícími. Výhodou Facebooku je, že disponuje celou řadu funkcí, které lze upravit tak, aby vyhovovaly požadavků vašeho podnikání.

Abyste na Facebooku uspěli, musíte vytvořit poutavou obchodní stránku včetně dokončení veškerého nastavení vašeho profilu. Následně musíte pochopit potřeby svého cílového publika a zjistit, jak funguje algoritmus na Facebooku. Díky tomu se naučíte vytvářet takové příspěvky, které vyvolají zájem u cílového publika a budou se zobrazovat v informačních kanálech většího množství uživatelů.

Facebook dnes už není jen o statických příspěvcích a fotografiích, využijte také jeho další nástroje, jako jsou příběhy (stories) či sdílení krátkých videí (reels). Jestliže je to vhodné pro váš typ podnikání, můžete také vybudovat komunitu v rámci facebookové skupiny.

Placená reklama na Facebooku

Na Facebooku máte možnost vytvářet placené PPC reklamy, které můžete zacílit na konkrétní věk, pohlaví, zájmy či chování uživatelů. V rámci reklamy můžete přizpůsobit cílení svému požadovanému publiku na míru. Uzpůsobit můžete obrázky, videa nebo texty, ale zároveň také časy, kdy se reklamy budou zobrazovat. Čím více se zamyslíte nad tím, na koho cílíte, tím lépe můžete reklamy personalizovat.

Instagram: Vyprávějte příběhy pomocí vizualizace

Vytvořte si nebo si nechte vytvořit profesionálně vypadající fotografie a videa vašich produktů nebo služeb. V současnosti už nepotřebujete drahou profesionální techniku. Stačí vám pouze mobilní telefon s kvalitním fotoaparátem a záznamem zvuku.

Na Instagramu se totiž daří především propracovaným vizuálům. Přineste proto svůj příběh do fotografií a videí a udělejte svůj profil líbivější. Na Instagramu se nachází mladší diváci než na Facebooku, a přímo pro ně je takový obsah zajímavější.

Obsah vytvářený uživateli

Věděli jste o tom, že vám ještě větší sledovanost přinese obsah vytvářený uživateli (UGC)? Nabídněte některým tematicky stejně zaměřeným profilům svůj produkt nebo službu za recenzi a natočení videa. Spotřebitelé tímto autentickým videím důvěřují častěji než placené reklamě. Zvýšíte tak autentičnost svého obsahu a vybudujete si silnější vztahy mezi vámi a vaším publikem.

Úspěch na Instagramu je ve většině případů právě v propojení líbivých vizuálů vytvořených značkou z uživatelsky vytvořeným video obsahem.

LinkedIn: Ideální místo pro získání B2B zákazníků

Míříte spíše na B2B zákazníky? Pak je pro vás téměř nutností vytvořit si firemní profil na profesní sociální síti LinkedIn. Profil společnosti můžete využít ke zvýšení povědomí o značce, vzdělávání svých zákazníků, oslavování úspěchů nebo získávání nových zaměstnanců.

Placená reklama na LinkedIn

LinkedIn také slouží pro vytváření placené PPC reklamy. Její skutečná přidaná hodnota spočívá v možnosti cílení na konkrétní pracovní pozice, odvětví nebo velikosti firem, které jsou vašimi ideálními zákazníky. Shánění B2B zákazníků je tak snadnější než kdy dříve.

Klíčem k úspěchu na LinkedIn je propojení firemního profilu s PPC reklamou a osobním profilem managementu firmy. Svůj osobní profil můžete využít například pro získávání obchodních kontaktů pomocí vytváření spojení a posílání osobních zpráv.

Pro snadnější fungování na LinkedIn využijete také placený nástroj Sales Navigator, který vám poskytne přehled o vaší cílové skupině a další marketingové nástroje, díky kterým doručíte lépe správnou informaci správným lidem.

X: Přehled o novinkách v reálném čase

Sociální síť X (dříve Twitter) je populární zejména z důvodu možnosti rychlého reagování na trendy a současné dění. Platforma je hojně využívána a tak se tu novinky mnohdy objevují jako první. Využijete ji především, jestliže se pohybujete v rychle rostoucích a rychle se měnících odvětvích, jako jsou IT technologie nebo finance.

Na platformě X naleznete krátká stručná a výstižná textová sdělení, díky čemuž jste schopni rychle získat informace. Použitý můžete ale také například pro živá vysílání, tvorbu komunity a mnoho dalšího.

YouTube: Vlivný videoobsah

Platforma YouTube je plná videoobsahu. Jedná se o jednu z nejrozšířenějších sociální sítí na světě. Vaše videa tu tak mohou získat obrovský dosah. Nemyslete si, že se sem lidé chodí jen pobavit. Naopak se sem chodí i vzdělávat, právě proto jsou jedním z nejoblíbenějších obsahů videotutoriály. 

Na YouTube nemusíte mít vlastní profil, kam budete přidávat videa. Můžete navázat spolupráci s influencery, kterým nabídnete svůj produkt či využití své služby a oni bez úplatně či za finanční odměnu představí vaši značku ve videích jejich publiku.

YouTube Shorts: Čas hraje roli

Stejně, jako nabízí Facebook a Instagram krátká videa ve formě reels, tak i na YouTube se hraje o čas. Proto nabývají na popularitě tzv. YouTube Shorts, kde můžete v krátkém čase předat svá nejdůležitější sdělení cílovému publiku. Nejenže zaberou uživatelům méně času, ale načerpají z nich informace srozumitelněji a rychleji. Zároveň bývají také častěji sdíleny na dalších sociálních sítích.

Nadějné sociální sítě

TikTok

Jednou z nejrychleji rostoucích sociálních sítí na světě je momentálně platforma TikTok. Naleznete na ní především stejně starou či ještě mladší cílovou skupinu než na Instagramu, ale postupně se dostává i mezi starší uživatele. Cílíte na mladé zákazníky? Pak zkuste dát TikToku šanci.

Najdete zde krátký videoobsah, který bývá často virální. I na TikToku můžete využít možnost placené PPC reklamy. Jedná se však o videoreklamy, které musí uživatele zaujmout v prvních 3 vteřinách, jinak se vaše šance na úspěch rapidně snižuje.

Threads

Threads je nejnovější sociální platformou vytvořenou roku 2023 společností Meta, která provozuje Facebook, Instagram a WhatsApp. Jejím cílem je konkurovat síti X. Jaký bude její vývoj, je zatím brzo soudit. Vše ukáže čas.

Sociální sítě jsou důležitou součástí marketingové strategie

Žijeme v době, kdy se odehrává téměř většina věcí na internetu, proto nezůstávejte v pozadí a pusťte se do digitálního marketingu a zejména sociálních sítí co nejdříve. Pomohou vám zvýšit povědomí o vaší značce, rozšířit publikum, udržet si klienty, ale i generovat nové.

Vyzkoušejte různé typy obsahu a objevte, co bude fungovat právě vám. K úspěšným kampaním nepotřebujete obrovské rozpočty, často vám postačí mobilní telefon a využití specialistů z vlastních řad.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp