Jednou z velmi efektivních metod propagace mohou být i videoreklamy na YouTube. Abychom však dosáhli optimálního marketingového efektu, je třeba pro jednotlivé reklamy vybrat správná umístění. Vaše reklamy se totiž mohou zobrazovat na více umístěních než jen na kanálech YouTube. Správně umístěná videoreklama může být jednou z nejefektivnějších možností propagace v Google Ads, pokud vše uděláte správně a vyhnete se některým chybám, které by mohly vaši optimalizaci videoreklam narušit.
►Pojďme si tedy ukázat, jak zvolit správný typ umístění reklamy na YouTube pro dosažení maximálních výsledků vzhledem k vašemu odvětví a cílům reklamy.
Výběr správné sítě pro umístění reklam na YouTube
Než se podíváme na konkrétní možnosti cílení reklam na YouTube, zaměřme se na důležitý první krok v nastavení reklamní kampaně: výběr sítě. Pro vaše cílení je důležité vybrat správnou síť, protože jinak by mohlo dojít k nesprávnému umístění vašich reklam. Na výběr jsou 3 různé sítě:
- Výsledky vyhledávání na YouTube
- Videa na YouTube
- Video partneři v obsahové síti
Výsledky vyhledávání na YouTube
Jedním ze síťových umístění, která můžete vybrat, jsou výsledky vyhledávání na YouTube. Nezapomeňte, že YouTube je po Googlu druhým největším vyhledávačem, takže vaše videoreklamy na stránce s výsledky vyhledávání YouTube uvidí velké množství lidí. Tuto síť si však můžete vybrat, pouze pokud zobrazujete reklamy TrueView discovery.
YouTube videa
Nejznámější formou cílení videoreklam na YouTube je jejich umisťování na konkrétní kanály a stránky YouTube. Tuto formu cílení na umístění lze použít pro formáty reklam In-stream i discovery.
Video partneři v obsahové síti
Pokud chcete rozšířit váš dosah, můžete při nastavení videoreklamy zaškrtnout políčko „Video partneři v obsahové síti“. Poté se budou vaše videoreklamy zobrazovat i na partnerských webech a aplikacích, které jsou součástí obsahové sítě Google.
►Tip: Video partnery v obsahové síti nelze vybrat samostatně bez toho, abyste měli vybráno i zobrazování reklamy mezi YouTube videi.
Výběr optimálního umístění videoreklam na YouTube
Jak bylo zmíněno výše, vaše reklamy se mohou zobrazovat na více umístěních než jen na konkrétních kanálech YouTube nebo ve videích na YouTube. Abyste mohli vybrat konkrétní umístění reklamy, přejděte v nastavení kampaně dolů do sekce, kde můžete vytvořit reklamní sestavu. Během tvorby můžete v sekci Obsah vybrat možnost Umístění reklamy, kterou najdete vedle cílení na klíčová slova a témata.
►Pokud znáte konkrétní kanály, kde byste měli rádi svou reklamu, můžete je snadno vyhledat. Jediné, co musíte udělat, je zadat vhodná klíčová slova a poté vybrat z mnoha nalezených kanálů.
Při procházení výsledků uvidíte počet videí, která má každý kanál, a jejich celkový počet odběratelů. To vám dává orientační představu o množství lidí, které mohou vaše videoreklamy oslovit použitím tohoto konkrétního umístění.
Při průzkumu kanálů možná zjistíte, že pro vaše cílové publikum jsou relevantní pouze určitá videa na daném kanálu. Můžete tedy stejnou funkci využít k vyhledávání konkrétních videí, která jsou relevantní pro vaše témata a klíčová slova. U nalezených videí se zobrazí, z jakého jsou kanálu a také jejich počet zhlédnutí.
Cílení na témata
Můžete si také vybrat z více než stovky kategorií videa, na které můžete cílit. Může jít například o celosvětově populární obsah, nebo specifičtější kategorie, jako jsou například krása, vaření, sport, auta a spousta dalších. Jednotlivé kategorie se dále dělí do podkategorií, takže můžete oslovit například pouze diváky, kteří se zajímají o basketball nebo o mexickou kuchyni.
Umístění na partnerských webových stránkách
Prostřednictvím cílení na webové stránky můžete zadávat konkrétní adresy URL a také pomocí klíčových slov vyhledávat weby, které jsou součástí reklamní sítě Google. Dobře však vybírejte, na kterých webech necháte své video reklamy zobrazovat. Mělo by vás zajímat, kde na webu se budou vaše reklamy zobrazovat a zda má web dostatečnou návštěvnost.
Umístění v aplikacích a kategoriích aplikací
Své videoreklamy můžete zobrazovat také v nejrůznějších aplikacích. Před zvolením tohoto umístění byste měli prozkoumat, o jakou aplikaci jde, a zda stojí za to zde svou reklamu zobrazovat. Mnoho aplikací v této síti jsou hry, takže byste měli zvážit, jestli se jedná o správnou cílovou skupinu.
Poslední možností umístění videoreklam jsou kategorie aplikací. Máte možnost vybrat si jednu ze 141 kategorií aplikací, ve které se bude vaše reklama zobrazovat.
Správně umístěná reklama na YouTube se může stát cenným zdrojem konverzí pro váš byznys. Je však důležité pochopit, jak nastavení umístění funguje, a jaké publikum se snažíte oslovit. Asi nemá příliš smysl vaši reklamu na B2B produkt spouštět ve hře pro děti či na kanále 14letého youtubera. Když však nastavíte vše správně, stanou se videoreklamy jedním z nejefektivnějších kanálů vašeho marketingového mixu.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com