Adwords tu jsou s námi už 18 let a za tu dobu se změnilo neuvěřitelné množství věcí. Sociální média, smartphony, Youtube video, umělá inteligence a strojové učení… To vše proměnilo nejen svět kolem nás, ale i svět digitálního marketingu. To je také důvodem, proč se Google rozhodl změnit značku svých reklamních marketingových a publikačních služeb.
Hlavním cílem této změny by mělo být zjednodušení ovládání jednotlivých platforem a jejich ještě těsnější spolupráce. Od nynějška se Google Adwords, služba provozující PPC reklamu ve vyhledávání Google a na dalších službách, které vlastní, tedy Google Play a Youtube, jakož i na partnerských stránkách, bude jmenovat Google Ads.
Služba DoubleClick se stane součástí platformy Google Marketing Platform, zatímco DoubleClick pro inzerenty a DoubleClick Ad Exchange, nástroje pro poskytovatele reklamního obsahu, se stanou součástí služby Google Ad Manager.
Google Ads
Nová služba Google Ads v sobě zahrnuje všechny původní služby související s reklamou.
Snahou Google Ads bude zjednodušení reklamních funkcí, s maximálním přihlédnutím k jednoduchosti uživatelského rozhraní, které vašim kampaním přinese spoustu nových příležitostí.
Google Ads bude obsahovat nové kampaně, které si dávají za cíl pomoci začátečníkům s rozjetím profitabilní PPC strategie bez toho, aby se nejdříve museli všechno složitě učit.
►Google Ads by mělo dát malým i středním podnikatelům šanci objevit potenciál online reklamy a získat nové zákazníky. Tato změna přinese výhodu i ostříleným Adwords profesionálům, kterým zjednoduší jejich každodenní práci.
Stěžejní novinkou Google Ads je systém strojového učení s názvem Smart Campaigns (Chytré kampaně). Jde o předdefinovaný systém, u kterého uživatel nastaví cíl kampaně, a strojové učení nastaví kampaň tak, aby podávala optimální výsledky. Nové rozhraní obsahuje také sloupec Mobile Speed Score, které vás informuje o výkonu vašeho webu na mobilních zařízeních.
Google Marketing Platform
Google Marketing Platform na sebe bere úkol spojit reklamní možnosti služby DoubleClick pro inzerenty s analytickými funkcemi Google Analytics 360 Suite. V rámci tohoto spojení se z hlavní stránky Google Analytics 360 stala hlavní stránka Marketing Platform. Spojená značka kombinuje výhody reklam a analytického software a umožňuje marketérům vyhodnocovat všechna jejich data na jednom místě.
►Už nebude zapotřebí používat víc služeb pro vyhodnocování výkonu reklamních kampaní. Vše by se mělo snadno ovládat přes jedno rozhraní. Zjednodušení ovládání je téma, které se vine jako červená nit celým tímto úsilím o sjednocení značek.
Čím jednodušší bude ovládání produktů, tím lepších výsledků bude možno dosáhnout, a to je něco, co může Googlu přitáhnout nové zákazníky, kteří dříve placenou reklamu nepoužívali z důvodů její přílišné složitosti a nutnosti nastavování.
►Díky automatizaci každodenních činností se vám uvolní ruce k důležitějším činnostem, jako je strategické plánování vašeho byznysu, zatímco inteligentní analytické nástroje vám dodají všechny potřebné informace o vašem webu.
Google Marketing Platform v sobě spojuje všechny dřívější funkce z DoubleClick Digital Marketing i z Analytics 360 Suite. Navíc umožňuje spravovat vaše kampaně mnohem jednodušším způsobem za pomoci Display &Video 360, které spojuje funkce dřívějších služeb DoubleClick Bid Manager, Campaign Manager a Studio and Audience Centre. Díky tomu můžou vaše marketingové i kreativní týmy ještě těsněji spolupracovat, jelikož mají vše potřebné k dispozici na jednom místě.
Služba DoubleClick Search byla přejmenována na Search Ads 360. Google tím pravděpodobně chce vyjádřit, že zde máte k dispozici vše, co potřebujete k analýze a plánování marketingových strategií.
Další užitečnou věcí je více než 100 integrovaných doplňků třetích stran, což jasně ukazuje, že Google neprotlačuje pouze své vlastní produkty, ale dává prostor i kvalitním produktům konkurence.
"S Google marketing Platform získáte mnohem lepší kontrolu nad vaším marketingem. Jednoduše zjistíte, jak si která část vašich kampaní vede, co funguje a co je třeba ještě zlepšit. Svá data můžete propojit se signály různých zařízení a služeb, abyste byli schopni zjistit, která část vašich kampaní vám nejvíc vydělává a proč."
Ad Manager
V aplikaci Ad Manager se Google snaží najít nové řešení, které by propojovalo publikační a monetizační funkce v jediné platformě. AdManager je kombinací bývalých služeb DoubleClick for Advertisers a DoubleClick Ad Exchange, která tak tvoří unifikovanou platformu pro správu a tvorbu obsahu
►Tato nová platforma umožní producentům obsahu snadněji monetizovat jejich projekty, zatímco mohou podrobně sledovat jejich výkon na různých zařízeních.
Další zajímavostí je rozdělení monetizace do různých typů. Google má v úmyslu usnadnit propagaci obsahu na různých reklamních kanálech
Co přinese budoucnost?
Většina internetových podnikatelů jistě uvítá zjednodušení ve správě PPC kampaní a měření jejich výsledků. Producenty obsahu zase potěší rozšíření a zjednodušení možností monetizace. Na druhou stranu, zjednodušené ovládání přiláká zcela jistě mnoho marketérů, kteří se dříve PPC reklamě vyhýbali, což zvýší konkurenci v placených reklamách a cenu za proklik.
►Uvidíme, co pro nás Google přichystá v budoucnosti, ale zatím to vypadá, že se snaží vydávat cestou zjednodušování za účelem větší efektivity.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com