Hashtagy, které sice vznikly jako pomůcka k organizování obsahu na sociálních sítích, se postupně vyvinuly v nedílnou součást online popkultury. Hashtagy začaly na Twitteru, ale v současnosti je najdete téměř všude. Instagram, Facebook, Pinterest, a dokonce i YouTube tento koncept přijaly a každá z platforem jej používá trochu jinak. Přínos, který hashtagy mají pro účty na sociálních sítích, je zřejmý. Otázkou však zůstává, mohou-li hashtagy ovlivnit i vaše SEO a tím také návštěvnost vašeho webu z vyhledavačů?
V tomto článku si povíme něco o tom, jak hashtagy dokážou zlepšit vaše SEO a posunout váš web na vyšší místa v organickém vyhledávání.
Jak dokážou hashtagy zvýšit vaši úspěšnost na sociálních sítích?
Mnoho uživatelů sociálních sítí sleduje konkrétní hashtag, aby byli neustále v obraze ohledně svých oblíbených témat. Pokud označíte své příspěvky těmito populárními slovy, můžete zvýšit šance, že lidé na sociálních sítích najdou váš obsah. Nezapomeňte však, že vybraný hashtag by měl souviset jak s vaší firmou, tak se samotným příspěvkem.
►Nepoužívejte hashtagy, které s tématem příspěvku nesouvisejí.
Kolik hashtagů použít?
Nejefektivnější počet hashtagů se liší podle jednotlivých sociálních sítí. Podle internetových studií mají na Facebooku a Twitteru statisticky větší úspěšnost příspěvky se spíše menším počtem hashtagů, zatímco příspěvky na Instagramu dosahují nejlepších výsledků s přibližně devíti hashtagy.
►Pokud chcete, aby vás lidé na sociálních sítích našli, správně použité hashtagy zvýší vaše šance na úspěch.
Jak aktivita na sociálních sítích pomáhá SEO?
Google označuje sociální signály za důležitý faktor pro hodnocení internetového obsahu. Není to však tak jednoduché, jak to vypadá. Přestože mezi sdílením na sociálních sítích a pozicemi ve vyhledávání existuje určitá korelace, je jen málo přesvědčivých důkazů, které by naznačovaly, že pozice ve vyhledavači je sociálními signály přímo ovlivněna. Jejich vliv bude spíše nepřímý.
Představte si, že vytvoříte tweet, který odkazuje zpět na článek na vašem webu. Pokud použijete správné hashtagy, může se tento tweet stát virálním. Čím více lidí jej bude sdílet, tím více se na vaši webovou stránku pohrne návštěvníků, aby si článek přečetli. Pokud se jim váš článek zalíbí, mohou na něj dokonce odkazovat ze svých vlastních stránek, čímž můžete získat spoustu kvalitních přirozených odkazů. Vyhledavače vidí, že na vaši stránku chodí návštěvníci a její obsah se jim líbí, vidí také, že vám přibývají zpětné odkazy, to vše má na SEO vašeho webu výrazně pozitivní vliv.
►Hashtagy samy o sobě vaše umístění ve vyhledavačích nezlepší, ale pokud je použijete chytře a správně, jako vedlejší efekt vám mohou přinést rozhodující výhodu, která vám pomůže předstihnout vaši konkurenci.
Jak vypadá kvalitní hashtag?
Hashtag nemusí být přehnaně dlouhý, měl by však být výstižný. Vhodným hashtagem může být například název vaší firmy, nebo některé ze slov, která jsou momentálně trendy. V konkrétním období bývají velmi úspěšné tagy s názvem aktuální sezonní události, například #velikonoce, #vánoce a podobně. Nejefektivnější jsou ovšem hashtagy, které přesně popisují váš obsah. Čím konkrétnější můžete být, tím lépe. Vyplatí se také podívat, jaké hashtagy používají vaši konkurenti.
►Pokud je hashtag příliš obecný, a tím i často používaný, může pro vás být velmi obtížné uspět v konkurenci ostatních populárnějších příspěvků a účtů.
Některé sociální sítě zobrazují nejprve nejnovější příspěvky. Pokud však lidé neustále používají populární hashtag, váš příspěvek bude velmi rychle pohřben pod záplavou ostatních.
Jak začít se správou obsahu na sociálních sítích?
Díky skutečnosti, že na sociálních sítích se pohybuje obrovské množství lidí a jejich počet neustále roste, přinášejí vám obrovskou příležitost k oslovení nových potenciálních klientů. Pokud potřebujete pomoci se správou účtů na sociálních sítích nebo výběrem správných hashtagů, obraťte se na naši marketingovou agenturu, která se tohoto úkolu profesionálně zhostí. Naši specialisté dokážou spravovat vaše sociální účty v návaznosti na SEO a další odvětví digitálního marketingu, tak aby se vzájemně podporovaly a přinášely vám maximální zisk.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com