V době home office a distanční výuky vzrostla důležitost PC servisů více než kdykoli předtím. Jistě mi však dáte za pravdu, že prosadit se v současné konkurenci je stejně obtížné jako dříve. Pokud do svého servisu chcete přilákat dostatek zákazníků, nezbude vám nic jiného, než investovat do marketingu.
Cílení na konkrétní publikum
Než začnete uvažovat o propagaci vaší firmy, musíte pochopit své cílové publikum. Přemýšlejte o tom, jaké služby vy a vaši technici nabízíte, a v čem jste lepší než vaši konkurenti. Na základě těchto údajů můžete vytvořit profil svého ideálního zákazníka. Kdo je vaším ideálním zákazníkem? Vezměte do úvahy charakteristiky, jako jsou například:
- Poloha. Nikdo nepojede do PC servisu přes půl okresu. Měli byste proto své marketingové aktivity cílit na zákazníky v nejbližším okolí.
- Zájmy. Opravujete především herní systémy nebo pracovní systémy? Oslovení konkrétního trhu může být mnohem efektivnější než obecná reklama.
- Věk. Věk může mít zásadní vliv na vaše reklamní kampaně. Zkuste určit ideální věkové rozmezí, na které chcete cílit.
Způsob, jakým definujete svého ideálního zákazníka, vytvoří základ pro vaše reklamní kampaně a způsob jejich provedení. Pokud například chcete oslovit hráče ve věku 18–30 let, můžete použít PPC reklamu na sociálních sítích. Pokud doufáte, že oslovíte starší dospělé, kteří potřebují technickou pomoc, mohou být užitečnější e-mailové zpravodaje a reklamy Google Ads.
Vytváření webových stránek a SEO
Váš web je online vizitkou vaší firmy. Nezapomeňte vytvořit přístupné, vizuálně přitažlivé a působivé místo, kde nabídnete zákazníkovi své služby. Vaše firemní stránka by měla být:
- Optimalizovaná pro mobilní telefony. Více než polovina uživatelů internetu na něj přistupuje z mobilního telefonu. A pokud váš potenciální zákazník hledá pomoc s opravou počítače, je ještě pravděpodobnější, že bude používat právě telefon. Váš web musí být proto stejně čitelný a snadno ovladatelný v telefonu i na stolním počítači. Dosáhnete toho pomocí tzv. responzivního zobrazení, které se automaticky přizpůsobuje velikosti a rozlišení použitého displeje.
- Snadno použitelná. Váš web by měl být jasný a přístupný všem potenciálním zákazníkům a na všech zařízeních. Každý, kdo váš web navštíví, by měl na první pohled vidět, kam se dostal a co mu nabízíte. Web by měl obsahovat domovskou stránku, stránku se službami, které nabízíte, stránku s informacemi o vaší firmě a kontaktní stránku, díky které návštěvník zjistí, kde vás najde a jak vás může oslovit.
- Optimalizovaná pro vyhledávače. Optimalizace pro vyhledávače neboli SEO zahrnuje úpravu vašeho webu takovým způsobem, aby jej vyhledávače mohly snadno procházet, indexovat a zobrazit na stránkách s výsledky vyhledávání.
Použijte místní SEO
Pomocí místního SEO oslovíte své nejpravděpodobnější zákazníky: lidi, kteří jsou vám nejblíže! Většina zákazníků, kteří potřebují opravit počítač, se totiž rekrutuje z nejbližšího okolí. Umístěte proto na stránku dostatek informací, ze kterých bude vyhledávačům i zákazníkům jasné, v jaké lokalitě své služby poskytujete a jak se k vám co nejrychleji dostanou. Velmi důležitou součástí lokálního SEO je i firemní profil na Google mapách a profil ve službě Moje firma na Googlu. Získáte tím umístění vaší firmy na mapách Google, možnost získávat recenze spokojených zákazníků, a co je hlavní, pokud bude někdo v okolí hledat PC opravnu, Google bude vaši firmu zobrazovat ve výsledcích vyhledávání přednostně.
Využijte sílu PPC reklamy
PPC reklamy představují efektivní způsob, jak na stránky vašeho servisu přilákat cílenou návštěvnost. Lidi, kteří hledají někoho, kdo by jim opravil jejich počítač. PPC reklamy by měly být jasné a stručné, měly by připoutat pozornost návštěvníka a obsahovat jasnou výzvu k akci, která jej přiměje přejít na vaši vstupní stránku. Mezi účinné reklamní nástroje a strategie patří:
- Retargetingové reklamy. Tento typ reklamní strategie dokáže znovu oslovit lidi, kteří opustili váš web, aniž by si něco objednali. Možná zatím nejsou rozhodnutí, a hledají, jaká nabídka pro ně bude nejvýhodnější. Pokud je později oslovíte znovu, je pravděpodobné, že tentokrát vaší nabídky využijí.
- PPC reklamy na Facebooku a Instagramu. Tyto sociální sítě poskytují výkonné reklamní nástroje. Použití cílených reklam přivede zákazníky na vaše webové stránky a stránky na sociálních sítích. Na potenciální zákazníky můžete cílit na základě jejich zájmů, chování nebo lokace.
- Google Ads a Sklik. PPC reklamy na Google Ads a Sklik vám umožní dostat se na zvolená klíčová slova úplně nahoru ve výsledcích vyhledávání, ještě před organické výsledky.
E-mailový marketing
E-mailový marketing je skvělý způsob, jak propagovat služby vaší opravny počítačů. Pomůže vám zůstat v kontaktu s vašimi zákazníky a připomene jim, že se na vás mohou vždy obrátit v případě, že mají problémy s počítačem. V e-mailovém zpravodaji můžete lidem zasílat například:
- Informace o nových službách, které poskytujete.
- Připravované propagační akce nebo speciální ceny.
- Důležité aktualizace.
Skvělý e-mailový marketing by však neměl pouze propagovat vaše služby. Většina jeho obsahu by měla být hlavně zajímavá a užitečná. Můžete například zasílat lidem informace o hardwarových novinkách, tipy a triky na zjednodušení práce s PC a podobně.
►Chcete-li si vybudovat věrnou základnu odběratelů, zvažte vytvoření moderního e-mailového zpravodaje, který zajistí, že lidé nebudou vaše e-maily vnímat jako reklamu, ale jako užitečné a zajímavé informace.
Používejte sociální sítě
Marketing na sociálních sítích je jedním z nejrychlejších, nejspolehlivějších a nejosobnějších způsobů interakce s potenciálními zákazníky. Pomocí Facebooku, Instagramu či Twitteru můžete komunikovat s vašimi současnými, minulými i budoucími zákazníky, zvyšovat povědomí o svých službách a povzbudit nové zákazníky, aby využili vašich služeb. Můžete zde zveřejňovat například fotografie z vaší opravny, fotografie opravených počítačů a také reference spokojených zákazníků.
Bez reklamy se v současné době neobejdete
Vypracovat efektivní marketingový plán a přijít s kreativními nápady na propagaci opravny počítačů se může zdát sice obtížné, ale na druhé straně vám to přinese spoustu nových zákazníků a pomůže rozvoji vašeho podnikání.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com