Maloobchod v lednu zpomalil: Češi po prosincovém nákupním šílenství utráceli méně

Lednové maloobchodní tržby
Lednové maloobchodní tržby výrazně zpomalily. Analytici varují před dopady nejistoty a rostoucí nezaměstnanosti na spotřebitelskou náladu. Přečtěte si analýzu a prognózy vývoje.

Na faei.cz vyšel článek, který analyzuje lednový pokles maloobchodních tržeb v České republice, který byl výrazně nižší, než se očekávalo. Analytici tento pokles přičítají především zhoršení spotřebitelské nálady, která je ovlivněna rostoucí nezaměstnaností, nejistotou v mezinárodní politice a obavami z celních válek.

Článek také upozorňuje na rostoucí oblibu online nakupování a na fakt, že e-shopy se stávají stále důležitějším hráčem na trhu. Ekonomové však i přes lednový propad očekávají, že maloobchodní tržby budou v letošním roce růst, a to především díky růstu reálných mezd.

V článku jsou uvedeny komentáře předních českých ekonomů, kteří se shodují na tom, že lednový pokles byl zřejmě jen dočasný a že spotřeba domácností by se měla v následujících měsících opět oživit. Nicméně, upozorňují na rizika spojená s nejistotou v ekonomice a na to, že spotřebitelé mohou v reakci na tuto nejistotu začít více šetřit.

Tomáš Čupr, ředitel společnosti PPC Profits, se v článku vyjadřuje k růstu online tržeb v maloobchodě. Předpokládá, že letošní růst online tržeb by mohl dosáhnout 5 až 8 procent. Tomáš Čupr zdůrazňuje, že online nakupování se stává standardem a jeho obliba neustále roste. Uvádí, že zatímco před deseti lety nakoupilo online alespoň jednou ročně 52 % uživatelů internetu v ČR, loni to bylo již 86 %, což Čechy řadí mezi nejaktivnější online nakupující v Evropě. Upozorňuje, že růst online tržeb se netýká pouze prodeje spotřebního zboží, ale také rozvozu jídla, streamovacích služeb, nákupu lístků na kulturní a sportovní akce a cestování.

Více článků z blogu

7 důvodů, proč milujeme SEO

Optimalizace pro vyhledávače je vzrušující a podmanivá disciplína online marketingu. Přečtěte si, v čem tkví její kouzlo a čím přitahuje stratégy i kreativce.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp