Maloobchod v Česku zpomaluje: Výdaje domácností stále zaostávají za předpandemickou úrovní

Maloobchod
Češi neutrácejí tolik jako před pandemií, i když maloobchodní tržby vzrostly o 4,3 %. Největší nárůst zaznamenaly pohonné hmoty a kosmetika, potraviny však jen minimálně. Jaký je výhled pro český maloobchod?

Článek na Faei.cz "Maloobchodu dochází dech. Češi stále neutrácejí tolik, co před pandemií" analyzuje listopadové maloobchodní tržby v České republice, které meziročně vzrostly o 4,3 %, což je mírně pod očekáváním analytiků. Navzdory tomuto růstu je spotřeba domácností stále přibližně o 5 % nižší než v roce 2019, což naznačuje, že Češi neutrácejí tolik jako před pandemií. Největší nárůst tržeb byl zaznamenán u prodejců pohonných hmot (10,8 %) a kosmetických výrobků (12,9 %). Analytici upozorňují na možnou neochotu spotřebitelů akceptovat obnovený růst cen potravin, jejichž tržby vzrostly pouze o 0,4 %. 

Tomáš Čupr, zakladatel a ředitel společnosti PPC Profits, v článku vyjadřuje obavy z dalšího vývoje spotřebitelských výdajů v České republice. Tvrdí, že Češi jsou stále opatrní při utrácení, což je patrné zejména u nákupů potravin a běžného spotřebního zboží. Upozorňuje, že současný růst maloobchodních tržeb není dostatečný k tomu, aby překonal předpandemické hodnoty.

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp