Leden 2023 –novinky PPC a marketingu

Lednové novinky
Které z dalších novinek ve světě PPC a online marketingu by vám během ledna 2023 neměly v žádném případě uniknout?

Meta spouští systém pro férovější reklamu

Meta po více než ročním vývoji spouští systém, jenž ovlivní reklamy týkající se bydlení. Dokáže totiž omezit předpojatost a zvýšit spravedlivou distribuci inzerátů ve všech aplikacích Mety. Nový systém, který Meta nazývá jako VRS (Variance Reduction System), měří skutečný zásah publika pro každou reklamu a zajišťuje širší zobrazení reklamy na základě různých faktorů.

Jednoduchá obsahová kampaň Sklik nyní patří mezi samostatné typy kampaní

Od středy 11. ledna 2023 se Jednoduchá obsahová kampaň zařadila mezi samostatné typy kampaní. Jednoduše budete moci filtrovat v Skliku, statistických reportech nebo třeba využít filtrování i přes rozhraní API. A výsledky celkových reportů tak budou přehlednější. Ale pozor! Zároveň to znamená, že od tohoto datumu není JOK součástí reportů a filtrování ve vašich stávajících obsahových kampaních.

Nejhodnotnější firmou světa je Apple, Evropa ztrácí

Nejhodnotnější firmou na světě je americká společnost Apple. V první trojici se umístilo také Saudi Aramco a Microsoft. Válka na Ukrajině, energetická krize, problémy dodavatelského řetězce i inflace se podepsaly na hodnotě firem po celém světě. Celková hodnota společností obchodovaných na burze se výrazně snížila. V první stovce nejhodnotnějších firem i přes ztrátu stále dominují americké firmy, evropské naopak ztrácí. Vyplývá to z analýzy poradenské společnosti EY. 

Meta ukončuje aplikaci Creator Studio

Meta oznámila, že ukončí provoz aplikace Creator Studio, platformy pro správu stránek zaměřené primárně na videa. Veškeré funkcionality přesune do aplikace Business Suite.

Pokud používáte Creator Studio, v horní části se vám momentálně zobrazuje nové upozornění Mety na to, že aplikace nebude už brzy dostupná a nahradí ji Meta Business Suite, která obsahuje více nástrojů a možností správy.

Zvyšte své konverze díky Zboží inzerátům

Sjednocení produktové inzerce na Seznam.cz pomáhá inzerentům od léta tohoto roku k celkovému zvýšení výkonu kampaní. Rozšíření jejího zásahu přispívá nejen ke zvýšení relevantní návštěvnosti webu, ale i k nárůstu konverzního poměru a počtu konverzí.

Aplikace pro automatizovaný marketing chce uspět v zahraničí

Brněnská vývojářská společnost Webkomplet si prošla přes tvorbu webů až k rozesílce e-mailů. Po dvouletém vývoji představili nástroj pro automatizovaný marketing s názvem Boldem, který má ambice uspět v zahraničí. Společnost Webkomplet vznikla v roce 2009 a měla dostatečně výstižný název pro to, co bude jejím předmětem podnikání – tvorba webových stránek. K ní si vytvořili svůj nástroj pro správu obsahu, dnes známý jako CMS (Content Management System).

Meta rozšiřuje omezení cílení reklam

Meta zdokonaluje své postupy v oblasti ochrany osobních údajů. V souvislosti s tím zavádí ve svých aplikacích nová omezení pro cílení reklam na mladistvé uživatele. Chystá také nové možnosti kontroly, díky kterým budou moci tito uživatelé odmítnout určitá reklamní témata.

Meta již dříve omezila cílení reklam na mladší uživatele tím, že odstranila zájmy a aktivitu jako parametry pro toto publikum. Nyní z možností, pomocí kterých mohou inzerenti teenagery oslovovat, zmizí také pohlaví.

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp