Vzhledem k tomu, že se průměrný spotřebitel stále více spoléhá na online recenze, nabídky a marketing, a to nejen při nákupu spotřebního zboží, ale i v případě, že hledá, kde se dobře najíst, je tvorba krásného a dobře promyšleného webu restaurace důležitější než kdy dříve.
Lidé na internetu neucítí vůni lahodných pokrmů linoucí se z vaší restaurace, budete je proto muset o vašich kvalitách přesvědčit jinak - vizuálně přitažlivým webem, který obsahuje veškeré potřebné informace v poutavé formě. Co vše musí úspěšný web restaurace mít?
Nezapomeňte na důležité informace
Přestože poutavá grafika je důležitá, základem úspěšného webu jsou informace. Jaké informace by na stránkách vašeho webu v žádném případě neměly chybět?
- Vaše kontaktní informace, jako je vaše adresa (propojená s Mapami Google), telefonní číslo, e-mailová adresa nebo stránka s kontaktním formulářem.
- Vaše provozní doba.
- Nabídka vaší restaurace s cenami, nutričními informacemi a obrázky jídla.
►Než zveřejníte vaše kontaktní informace, nezapomeňte na dva nejdůležitější, ale bohužel velmi často přehlížené základní kameny efektivního designu webových stránek: přesnost a neustálé aktualizace.
Chcete-li, aby vaši zákazníci byli spokojení a rádi se k vám vraceli, musíte udržovat všechny potřebné informace přesné a aktualizované. Není nic horšího, než přivést celou rodinu do nové restaurace, jen abyste zjistili, že její otevírací doba neodpovídá skutečnosti. Nikdo nezírá rád na ceduli „Zavřeno“ s hladovým břichem. Takový zákazník se pravděpodobně již nikdy nevrátí a navíc dá o své negativní zkušenosti vědět spoustě dalších lidí prostřednictvím recenze na sociálních sítích.
Rozhraní přizpůsobené mobilním telefonům
Současná doby by se směle mohla nazvat dobou smartphonovou. Lidé používají mobilní telefony k přístupu na internet mnohem častěji, a u hledání restaurací online je tento trend ještě markantnější.
Z tohoto důvodu může zaznamenat váš web, při optimalizaci pro zobrazení na mobilních zařízeních, obrovský nárůst v zapojení zákazníků.
Důvody, proč byste měli mít web optimalizovaný pro mobily:
- Uživatelé internetu používají k přístupu mobilní telefon častěji než jakékoli jiné zařízení.
- Kompatibilita s mobilními zařízeními je jedním z nejdůležitějších SEO faktorů, což znamená, že se váš web bude ve vyhledávání Google zobrazovat výše.
- Weby optimalizované pro mobilní zařízení vykazují rychlejší časy načítání, vyšší míru konverze a nižší míru okamžitého opuštění.
- Prostřednictvím mobilního telefonu hledá restaurace až 81 % lidí.
- 62 % potenciálních zákazníků odradí od návštěvy restaurace špatná čitelnost jejího webu na mobilních zařízeních - zejména pokud si nedokážou přečíst menu.
Základem optimalizace pro mobilní telefony je responzivní zobrazení. Znamená to, že text webu, obrázky a celkové rozvržení se automaticky přizpůsobují různým velikostem obrazovky, takže i na mobilním displeji zůstává web optimálně čitelný a funkční.
Optimalizace pro vyhledávače neboli SEO
Aby se stránka vaší restaurace dobře zobrazovala ve výsledcích vyhledávání, je potřeba ji správně optimalizovat. Využijte následující tipy, které vám pomohou k lepšímu SEO a přivedou na web vaší restaurace nové zákazníky.
- Přidejte k obrázkům "alt tagy" - text, který popisuje, co se na obrázku nachází.
- Vyplňte správná meta data - tagy "title" a "description" na vašich webových stránkách. Tyto informace se poté budou zobrazovat ve výsledcích vyhledávání.
Online rezervace, vyzvednutí a doručení
Nejen vzhledem k současné situaci je objednávání jídla online žhavým trendem. Vzhledem k tomu, že stále více lidí si objednává donášku nebo jídlo k vyzvednutí u okénka, lze s jistotou říci, že možnost online objednávek je nutností. Nejen, že funkce doručení nebo vyzvednutí ve vaší restauraci uspokojí rostoucí poptávku, ale může vám také vydělat více peněz. I možnost online rezervací je pro hosty více atraktivní, protože je rychlejší, pohodlnější a zabraňuje nedorozuměním, ke kterým by jinak mohlo dojít při osobním telefonátu do restaurace.
Úspěšný web restaurace by proto měl obsahovat:
- Možnost rezervace jedním kliknutím.
- Možnost click-to-call v mobilním telefonu.
- Tlačítko, které spojuje adresu restaurace přímo s Mapami Google.
- Snadno vyhledatelné nabídky s dostupnými možnostmi vyzvednutí a doručení.
Integrace služby Moje firma na Googlu a Mapy Google
Lidé, kteří přijedou do cizího města, často v mobilu hledají heslo "restaurace v nejbližším okolí" nebo "restaurace blízko mě" V takovém případě Google na základě GPS souřadnic hledajícího doporučí na prvním místě restaurace, které jsou nejblíž. Tento fakt je něco, co všichni důvtipní majitelé restaurací mohou - a měli by - využít. Studie Googlu ukazují, že neuvěřitelných 50 % těchto lokálních vyhledávání vede k návštěvě hledané provozovny. Aby se však web vaší restaurace v tomto lokálním vyhledávání zobrazil, je potřeba, aby jej bylo možno rychle a snadno najít v Mapách Google. Budete si proto muset vytvořit firemní profil vaší restaurace v Mapách Google a propojit jej s vaším profilem ve službě Moje firma na Googlu. Optimalizovaný firemní profil v Mapách Google vám mimo jiné přinese:
- Možnost navigovat zákazníka přímo do vaší restaurace.
- Možnost odpovědět z mobilní aplikace Moje firma na Googlu nebo přímo z vašeho webového portálu na recenze zákazníků.
- Propojení vašeho webu, recenzí zákazníků a fotografií přímo s umístěním na mapě Google.
►Zviditelnění vašeho webu v Mapách Google je jedním z nejjednodušších způsobů, jak zvýšit důvěryhodnost a návštěvnost vaší restaurace.
Ohromuící, vysoce kvalitní obrázky
Přestože u jídla je nejdůležitější chuť, u webu restaurace záleží na krásných fotografiích a poutavém designu. Web se špatným designem nebo nekvalitními fotografiemi může zákazníky snadno odradit od toho, aby ochutnali fantastické jídlo, které vaše restaurace bezpochyby nabízí. Silný vizuální design webové stránky restaurace vám přinese následující:
- Zlepší povědomí o vaší značce.
- Zvýší loajalitu zákazníků.
- Zvýší důvěryhodnost restaurace.
- Přitáhne pozornost zákazníků během vyhledávání.
Přidejte na váš web fotografie vašeho krásného interiéru a do vašeho menu přidejte detailní fotografie jídla. Rozhodně se v tomto ohledu vyplatí nešetřit a najmout si za tímto účelem profesionálního fotografa a food stylistu. Pokud u vás v restauraci pořádáte nějaké tematické akce, nezapomeňte jejich fotografie také přidat do galerie obrázků, ať vaši budoucí zákazníci vidí, co vše u vás mohou zažít.
Vytvořte perfektní web restaurace ještě dnes
Dokonalý web může pro vaši restauraci znamenat obrovský přísun nových zákazníků, kteří dosud o vaší nabídce nevěděli, nebo neměli zatím čas vaši restauraci navštívit. Díky umístění na Google mapách, responzivnímu designu a dokonale zpracované vizuální stránce dokážete svým potenciálním zákazníkům předložit nabídku, které nebudou moci odolat.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com