Kanonizace, indexování a aktualizace algoritmů Google

SEO strategie
Pro lepší pochopení fungování Google vyhledávání je zapotřebí znát, jak Google spravuje procesy kanonizace, indexování a aktualizace základních algoritmů.

Přečtěte si více o tom, jak spolu tyto procesy souvisejí.

Kanonizace a indexování

Kanonizace se týká technického výběru jedné adresy URL, která reprezentuje webovou stránku, pokud existuje více duplicitních adres URL.

Indexování je proces, při kterém vyhledávač vybírá, které stránky budou zahrnuty do jeho databáze. Chcete-li se vyhnout skutečnosti, že vaše stránky indexované nebudou, dbejte na kvalitně provedené SEO (optimalizaci pro vyhledávače).

Aktualizace základních algoritmů

Pokud Google provádí aktualizace základních algoritmů vyhledávání, může změnit způsob, jakým jsou stránky ve výsledcích vyhledávání hodnoceny. 

Kanonizace a indexování probíhají souběžně. Během aktualizací základního algoritmu mohou tyto procesy fungovat pomaleji, a i přesto, že spolupracují na společně na celkovém fungování vyhledávače, stále probíhají nezávisle na těchto aktualizacích.

Aktualizace algoritmů mohou ovlivnit hodnocení stránek, ale neovlivňují přímo procesy kanonizace a indexování.

Jestliže vás zajímá, jak si vaše webové stránky vedou ve výsledcích vyhledávání, měli byste vyhodnocovat organickou návštěvnost. Nejlépe vám k tomu poslouží nástroje jako Google Analytics 4.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp