Návštěvníci vašich webových stránek chtějí získat všechny potřebné informace co nejsnadněji a nejrychleji, tak proč jim nevyjít vstříc? Vytvořte pro ně jednoduchý jednostránkový web pomocí některého z bezplatných editorů webových stránek. Jednostránkový web představuje minimalistický přístup k online marketingu vaší firmy a často může být efektivní strategií, jak si za málo peněz nechat zahrát hodně muziky. Přestože je totiž jednostránkový web zdánlivě jednoduchý, rozhodně nejde o něco méně hodnotného, ba právě naopak.
Jednostránkový web může zprostředkovat všechny informace, které zákazník potřebuje, aby se rozhodl pro konverzi, přitom však jeho pozornost nerozptyluje žádný jiný obsah. Jednostránková navigace je navíc naprosto ideální pro zobrazování na mobilních zařízeních.
Bez čeho se jednostránkový web neobejde
►Aby váš jednostránkový web slavil úspěch, ujistěte se, že má jediný a jasný cíl, kterému je podřízen celý obsah. Design webu udržujte co nejjednodušší. Jasně sdělte návštěvníkovi, co mu nabízíte a co po něm chcete, aby udělal. Samozřejmě nesmějí chybět jasně viditelné kontaktní údaje.
Zaměření celého webu na jediný cíl a nasměrování návštěvníků k tomuto cíli zvyšuje pravděpodobnost, že návštěvník udělá to, co po něm chcete, což ve většině případů znamená zakoupení vašeho výrobku či služby. Ať už se rozhodnete získat na váš nový web návštěvníky pomocí SEO, PPC reklamy nebo třeba e-mailingu, každá část textu, obrázek či infografika by měly být pečlivě vyladěny tak, aby posunuly návštěvníky směrem k cílové čáře.
Pokud je vaším cílem přimět návštěvníky, aby si zakoupili váš produkt, měl by text na vašem webu popisovat, jak produkt dokáže lidem z cílové skupiny pomoci s vyřešením jejich konkrétních problémů. Do horní části stránky umístěte v odrážkách stručný výpis výhod, které zákazníci zakoupením produktu získají, jak jim to pomůže v jejich běžném životě a jaké problémy jim to pomůže vyřešit. Pod tento výčet umístěte tlačítko s výzvou k akci. Následně pak jednotlivé výhody podrobněji rozepište, přidejte „sociální důkaz“ ve formě několika názorů spokojených zákazníků nebo úspěchů a ocenění, kterých produkt dosáhl například na různých veletrzích. Pokud máte nějaké certifikáty kvality, sdělte to návštěvníkům. Zakončete stránku dalším tlačítkem s výzvou k akci.
V jednoduchosti je síla
►Snažte se udržet jednostránkový web co nejjednodušší. Minimalistický design nevadí, ba právě naopak. Čím jednodušší je reklamní sdělení, tím snáze je zákazníci pochopí a tím silnější je jeho dopad.
Příliš mnoho textu či fotografií může zákazníka rozptýlit, což způsobí, že opustí váš web bez zakoupení produktu. Text na stránce proto řádně strukturujte. Nikdo není zvědavý na sáhodlouhé bloky textu, namísto toho zkuste použít pouze řádek nebo dva. Pokud potřebujete sdělit více informací, rozdělte je do velmi krátkých odstavců (1–2 věty), oddělených nadpisy. Tak se vám povede lépe udržet zákazníkovu pozornost. Stejný způsob použijte u fotografií. Většinou je zbytečné mít na webu mnoho různých fotografií. Vyberte takovou, která produkt zobrazuje co nejlépe, a použijte pouze jednu. Fotografie by neměla být pouze ilustrační, ale měla by zákazníkům ukazovat výhody vašeho produktu, které pak nebudete muset sáhodlouze vysvětlovat pomocí textu.
►Nebojte se prázdného místa okolo vašeho textu či fotografií. Nechte své fotografie a text dýchat, dodá jim to ještě větší účinek.
Jasně viditelné kontaktní informace
Na konec vaší stránky umístěte dobře viditelné kontaktní informace. Je to velmi důležité nejen proto, že to zvyšuje důvěryhodnost vašeho webu, ale také proto, že zákazníkům umožníte zeptat se na něco, co jim po přečtení vaší stránky nebylo jasné. Pokud totiž někdo přečetl celou vaši stránku až dolů bez toho, aby klikl na některou z výzev k akci, má pro to asi dobrý důvod. Možná si chce váš produkt koupit, ale má dotaz ohledně vaší firmy, produktu nebo služby, na který mu váš web nedokázal odpovědět. Pokud budete mít na webu jasně viditelný způsob, jak vás kontaktovat, můžete mu snadno jeho dotaz zodpovědět a získat tak dalšího zákazníka. Pokud máte kamenný obchod, můžete také na konec stránky umístit mapu, která informuje zákazníky, kde vás najdou. Potenciální zákazník, který slyšel o vaší firmě, může navštívit vaši webovou stránku pouze proto, aby zjistil vaši polohu.
►Pokud zákazníkům usnadníte nalezení vašeho obchodu, pravděpodobně se to velmi pozitivně odrazí na vašich tržbách.
Co zahrnout (a co ne) do vašeho jednostránkového webu
Možná se vám zdá, že na jednu stránku je to příliš mnoho informací. Stejně však jako u vícestránkového webu vše, co úspěšný jednostránkový web potřebuje, je poskytnout návštěvníkům odpověď na tyto čtyři otázky:
- K čemu slouží váš produkt či služba.
- Pro koho je určen.
- Jaké problémy pomůže produkt zákazníkům vyřešit.
- Jak mohou zákazníci produkt získat nebo jak vás kontaktovat.
Pokud po přečtení vašeho jednostránkového webu získají návštěvníci na tyto čtyři otázky odpověď, nic dalšího nepotřebujete.
►Po přečtení webu musí návštěvník vědět, čím se vaše firma zabývá, jaké problémy váš produkt dokáže vyřešit, proč by si měl koupit produkt právě od vás, jak si produkt objednat a jak vás kontaktovat.
Vytvořte jednostránkový web
Ze všeho nejdříve se zamyslete nad vaším marketingovým cílem a snažte se jej shrnout do jedné výstižné věty. Poté vymyslete co nejlepší a nejjednodušší způsob, jak o tomto cíli přesvědčit své návštěvníky. Použijte výstižné texty a fotografie, podřízené pouze tomuto jedinému cíli. Poté vytvořte stránku, která všechny tyto informace spojí dohromady. Není potřeba mít žádnou složitou grafiku a podobně. Klidně můžete použít některý z bezplatných editorů webových stránek nebo využijte nějakého fungujícího templatu, který můžete najít na internetu. Díky tomu můžete zveřejnit první verzi vašeho jednostránkového webu již během několika minut.
Jakmile začnete budovat jednostránkový web, ujistěte se, že veškerý obsah stránky směřuje návštěvníky k vašemu jedinému cíli. Vše ostatní vynechte, aby byl váš design co nejjednodušší. Na konec webu umístěte funkční a aktuální kontaktní údaje. Komunikaci urychlíte například formulářem pro odesílání zpráv nebo chatovacím okénkem. Pokud chcete, můžete využít i služeb chat bota, který jednoduché dotazy zákazníků zvládne zodpovědět místo vás. Nemusíte utrácet desítky tisíc za drahé služby profesionálních webdesignérů a grafiků.
►Výhoda jednostránkového webu spočívá v tom, že jej můžete vytvořit prakticky zadarmo a velmi rychle. Jakmile začnete, můžete první zákazníky začít získávat již během pár minut.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com