Pokud jste se v minulosti zajímali o SEO neboli optimalizaci stránek pro vyhledávače, možná jste se také setkali s názorem, že stránky, které jsou vyhledávači dobře hodnoceny a drží se na předních místech vyhledávání, by se neměly měnit, jinak by mohly o své hodnocení přijít. To však dnes již neplatí.
Před lety bylo možné zničit si své pracně vybudované pozice ve vyhledávání tím, že jste si hráli s obsahem na vašich stránkách, protože algoritmy vyhledávačů byly mnohem více závislé na vlastnostech stránky než na chování uživatelů. Na pozici stránky ve vyhledávání totiž působí dva aspekty - obsah a popularita. Pokud svůj obsah změníte tak, že jej podstatně vylepšíte, jeho popularita vzroste - a současně raketově vzroste také vaše pozice ve vyhledávání.
Naopak, pokud necháte svůj donedávna populární web stagnovat, je to spolehlivý způsob, jak přijít o své hodnocení, protože konkurenční weby neustále vyvíjejí lepší uživatelské prostředí s poutavějším obsahem. Algoritmy vyhledávačů dnes již dokážou rozpoznat, zdali to, co nabízíte svým uživatelům, je to nejlepší, co na internetu je. Uživatelé vyhledávačů jsou pro ně vždy na prvním místě, a pokud váš obsah není dostatečně aktuální, budou vaše pozice neustále klesat. To znamená, že musíte i nadále pracovat na optimalizaci obsahu a designu vašeho webu.
►Základem SEO je kontinuální vylepšování obsahu a designu vašeho webu.
Zaměřte se na kvalitu obsahu a uživatelský zážitek
Jistě, měli byste algoritmům vyhledávačů co nejvíce usnadnit procházení a indexování vašeho webu, stejně tak jako pochopení, o čem váš web je. Nikdy byste však neměli zapomínat na to, že SEO je především o co nejlepším obsahu a dokonalém uživatelském zážitku.
Měli byste aktualizovat stránku, která je vysoce hodnocená ve výsledcích vyhledávání?
Pokud chcete svým návštěvníkům nabídnout aktuální, relevantní, přesvědčivý obsah a poskytnout nejlepší možný uživatelský zážitek, měli byste obsah svých stránek udržovat aktuální. Skvělý obsah v kombinaci s vynikajícím uživatelským prostředím vám nejen pomůže k lepšímu umístění, ale také k většímu počtu konverzí. To je konečným cílem obsahového marketingu a optimalizace pro vyhledávače - nikoli snaha přechytračit algoritmy.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com