Je pro marketing lepší Facebook profil nebo stránka?

Sociální média
Co je pro vaši firmu nejlepší, facebooková stránka nebo osobní profil? Naučíme vás rozpoznat rozdíly, pomůžeme se spuštěním a následným optimalizováním.

Jako každý podnikatel jistě chcete, aby o vaší firmě vědělo co nejvíce lidí ve vašem okolí. Proto se uchylujete k regionálnímu zacílení vašich potenciálních zákazníků a k tomu je nejlepší PPC reklama na Google. Věděli jste, že 2/3 uživatelů sociální sítě Facebook navštíví stránky místních podniků, které jsou zapsány co nejblíže jejich blízkosti?

Facebook bezpochyby patří k nejpoužívanějším platformám sociálních sítí. Ale mateřská společnost Meta vlastní hned čtyři z pěti platforem. Mimo Facebooku je to Instagram, Facebook Messenger a WhatsApp. A protože Facebook využívá více než 2,91 miliardy lidí po celém světě, není divu, že firmy zde hledají způsoby, jak optimalizovat své marketingové. Dnes je více jak 200 milionů firem zapsaných na Facebooku a aktivně jej používají k marketingu. Optimalizace přítomnosti i vaší firmy se stává v současnosti důležitější, než kdy jindy, abyste měli naprostou jistotu, že oslovíte zákazníky v místě vašeho působení a dosáhnete cílového trhu.

V naší příručce se nyní dozvíte, co je pro vaši firmu nejlepší. Zda si na Facebooku založit stránku nebo profil. Poradíme, jak založit stránku a také najdete odpovědi na nejčastější dotazy.

Facebooková stránka vs. profil  

FB stránka pro firmy nabízí skvělý způsob, jak se spojit se současnými i budoucími zákazníky, propagovat akce a slevy a sdílet informace o svém podnikání. Stránka k tomu nabízí mnohem více možností a příležitostí, než jaké může dosáhnout profil na Facebooku.

FB stránky a profily mají různá zamýšlená použití. Zde je důležité porozumět každému z nich, abyste si mohli vybrat nejlepší způsob, jak zobrazit svou firmu online. Jaký je tedy rozdíl mezi facebookovým profilem a facebookovou firemní stránkou?

Co je profil na Facebooku

Profil na Facebooku je místo, kde sdílíte s ostatními všemožné informace o sobě, dále vaše zájmy, videa, fotografie, aktuální město i rodné město. Pro zobrazení vašeho profilu stačí kliknout na své jméno či profilový obrázek v horní části FB.

Co jsou stránky na Facebooku

Stránky jsou místa na Facebooku, kde se mohou umělci, veřejné osobnosti, firmy, značky, organizace a neziskové organizace spojit se svými fanoušky nebo zákazníky. Když někdo lajkne stránku na Facebooku nebo ji bude sledovat, může se mu začít zobrazovat aktualizace z této stránky ve zdroji zpráv.

Když to jednoduše shrneme, profil na FB je určen pro osobní použití za úmyslem sdílení svého osobního obsahu mezi rodinou, přáteli a možná i širší veřejností, když k tomu dáte povolení.

Samozřejmě jako podnikatel nechcete, abyste se svými obchodními partnery, zákazníky, zaměstnanci a potenciálními zákazníky sdíleli své osobní údaje, natož pak fotografie či videa z rodinných oslav. Proto je nezbytné, vytvořit samostatnou stránku pro vaši firmu.

Dalším jedinečným aspektem Facebooku jsou jeho Skupiny, které by se neměly zaměňovat s Facebook stránkou ani je místo ní používat. FB stránky nabízí další obchod pro vaši firmu, kde je cílem skupiny FB Group online skupinová spolupráce a komunikace.

Je Facebook stránka pro podnikání zdarma?

  • Stejně jako facebookový profil je i facebooková stránka zdarma.
  • Přestože je nastavení a správa stránky zdarma, je důležité zvážit, jak byste mohli chtít propagovat svou firmu prostřednictvím Facebooku.
  • Můžete například chtít investovat do reklamy na Facebooku, pro získání lepší viditelnosti. Tak si zajistíte, že oslovíte potenciální zákazníky, které přímo potřebujete. A navíc oslovujete svůj cílový trh. Tedy v místě vašeho působení, nebo ve virtuálním prostoru, který se týká právě vašeho odvětví podnikání.

Facebook

Jak mohu vytvořit stránku na Facebooku pro firmu?

Nemusíte být zrovna zkušený programátor, abyste si dokázali sami vytvořit FB stránky. Založení zvládne úplně každý! Svou stránku můžete nyní zprovoznit v několika krocích.

1. Přidat stránku do profilu

  • Nejprve se ujistěte, že jste přihlášeni ke svému účtu na Facebooku.
  • Přejděte na Vytvořit stránku
  • Nebojte se, váš osobní profil na Facebooku zůstane soukromý. Aby stránka na Facebooku fungovala, musí se propojit s osobním účtem.
  • Pokud stránku na Facebooku spravují jiní lidé, mohou k přístupu na stránku použít svůj profil. Stačí je nejprve přidat jako zaměstnance nebo správce.

2. Vyplňte informace o úvodní stránce na Facebooku

  • Do názvu stránky zadejte název své firmy a pak nezapomeňte zaškrtnout nejrelevantnější kategorii firmy.
  • Při zadávání těchto informací si můžete vybrat tři různé kategorie relevantní pro vaši firmu.
  • Facebook vám pomůže tím, že po zadání klíčových slov, která budou odkazovat na vaši firmu, poskytne návrhy. (Toto je dobré pro úplné začátečníky, kteří s FB nemají zatím žádnou zkušenost a následně budou chtít používat facebookové reklamy)
  • Poté zadejte krátký popis o délce až 255 znaků a klikněte na Vytvořit stránku. Zde doporučujeme použít klíčová slova, která máte na své HP webu.

3. Vyberte položku Obrázky

  • Přidejte titulní fotku a obrázek stránky
  • Nezapomeňte zkontrolovat, jak se vámi vybrané obrázky zobrazují a následně stačí Uložit.

4. Propojte účty a vytvořte uživatelské jméno

  • Nyní můžete účet propojit s WhatsApp a Instagramem.
  • Můžete také přidat své uživatelské jméno a vlastní adresu URL. To je to, co mohou lidé použít k vyhledání vaší firmy na Facebooku.
  • Vaše uživatelské jméno může mít až 50 znaků, ale musí mít alespoň pět znaků bez mezer a podtržítek.
  • Poté klikněte na vytvořit své uživatelské jméno.

5. Přidejte ostatní obchodní informace

  • Nyní přejděte k vyplnění zbývajících informací o vaší firmě.
  • Vyplňte otevírací dobu, místo a odkaz na váš web.
  • Nezapomeňte přidat tlačítka tam, kde je to nutné, abyste zákazníky nasměrovali k tomu, co chcete, aby na vaší stránce udělali.

Optimalizace stránky Facebooku

Optimalizace pro vyhledávání a zahrnutí užitečných informací pro návštěvníky vám pomůže být nalezeni častěji a převést více návštěvníků na zákazníky.

Vyplňte všechna dostupná pole přesnými informacemi

Vaše stránka na FB by měla být rozšířením vašeho webu. Stejně jako je váš firemní profil Google. Proto se nebojte svou FB stránku skutečně vymazlit. Chovejte se k ní, jako by tato stránka byla aktuálně vaší jedinou vizitkou na internetu. Měla by být graficky hezky zpracovaná, se správně zvolenými texty s obsahem relevantním vašemu podnikání a s tlačítky, které dovedou vaše fanoušky přesně tam, kam potřebujete. FB stránka je klíčová k tomu, aby se o vás vaši potenciální zákazníci dozvěděli v místě vašeho působení. Věnujte jí proto dostatek času. Ve výsledku na tom vyděláte.

Využijte video ve svůj prospěch

Pro vaše sledující není nic přívětivějšího, než čas od času zhlédnout nějaké to zajímavé video. Naservírujte jim slevy, novinky či akce moderním způsobem. Videa mají na FB větší úspěch, než pouhopouhý text. Jděte s dobou a připravujte videa. Pravidelně!

A co živé vysílání? Výhodou živého vysílání je, že když tak učiníte, živé video se přesune na začátek novinek vašich sledujících. Pokud máte zájem zveřejňovat videa na své firemní stránce, ujistěte se, že jsou dlouhá asi 30 sekund. Tak zvýšíte pravděpodobnost, že je zákazníci budou sledovat až do konce. Pokud chcete zveřejňovat delší videa, ujistěte se, že nepřesahují 90 sekund.

Když zveřejníte videa přímo na Facebook, přehrají se automaticky, když uživatelé Facebooku procházejí stránkou

Sociální sítě

Pozvěte fanoušky na svou stránku

Nejrychlejší způsob, jak získat sledující, je pozvat své přátele na Facebooku. Také je dobré začít lajkovat relevantní stránky a připojit se ke skupinám na Facebooku ve vaší místní komunitě, aby se lidé mohli začít učit o vaší firmě.

Zákazníci chtějí více způsobů, jak efektivně komunikovat s vaší firmou. Proto je životně důležité mít plán pro správu zpráv a dalších forem zapojení, jako jsou příspěvky, komentáře a recenze.

Může pomoci vytvořit průvodce tónem a hlas značky, stejně jako standardní provozní postupy pro každého, kdo spravuje vaše stránky sociálních médií.

Jakmile budete mít plán na optimalizaci o zapojení svých zákazníků, můžete na svou stránku přidat možnost zanechat recenze a posílat zprávy vaší firmě. Přejděte do sekce Karty, přidejte nebo odeberte sekci recenze a přidejte svůj obchod nebo potenciální nabídky práce prostřednictvím sekce Karty. Pak přejděte do Nastavení stránky a poté na Obecné, chcete-li na svou stránku přidat zprávy a přidat zprávy.

FB stránku pravidelně plňte příspěvky a nezapomeňte měřit výkon

  • Prostřednictvím Meta Business Suites můžete jednoduše plánovat a spravovat příspěvky na Facebooku i Instagramu.
  • Můžete také vytvářet reklamy a sledovat statistiky a trendy prostřednictvím Meta Business Suites, které vám pomohou upravit vaši strategii zveřejňování.
  • Chcete-li plně využít možností optimalizace vaší Facebookové stránky, využijte dostupné analýzy a začleňte klíčová slova do celé své stránky a příspěvků.

Nejčastější dotazy ke stránce na Facebooku

Co dělá dobrý profilový obrázek Facebookové stránky?

Logo či profilový obrázek si lidé zapamatují a pak si jej jednoduše přiřadí k vaší firmě kdykoliv jej někde uvidí. Dobře fungují fotografie s vodoznakem vašeho loga, propagace produktů a služeb s vaším logem. Facebook doporučuje použít obrázek o velikosti 170 x 170 pixelů. Myslete na to, že se obrázek zobrazí v malém kruhu, takže se ujistěte, že bude při zobrazení vypadat dobře na mobilu i na počítači. Facebook navíc navrhuje, aby formát byl soubor png.

Jak mohu sdílet příspěvky ze svého účtu Instagram na svou stránku na Facebooku?

Každý, kdo přidá účet Instagram na stránku Facebook, musí být správcem stránky na Facebooku. Ujistěte se, že účet Instagram je také profesionálním účtem.

Poté můžete kliknout na svůj profilový obrázek a přejít do nastavení a poté kliknout na „účet“ a poté na „sdílení s jinými aplikacemi“ a můžete sdílet ze svého účtu Instagram.

Jak se přepnu do svého profilu nebo stránky v novém prostředí Pages?

Jakmile se přihlásíte na Facebook, můžete kliknout na svůj profilový obrázek v pravém horním rohu a vybrat stránku, kterou chcete použít, čímž se otevře informační kanál této stránky.

Chcete-li přepnout zpět do svého profilu, klikněte na možnost Přejít v pravé horní části stránky, klikněte na profilovou fotku a vyberte svou fotku.

Jaké další nástroje nabízí Facebook firmám?

Facebook má celou řadu chytrých nástrojů, které pomáhají optimalizovat vaše firemní stránky, události aplikací přes FB SDK, offline konverzace a FB Pixels.  

Tyto nástroje jsou určeny pro „vlastníky a vydavatele webových stránek, vývojáře aplikací a obchodní partnery, včetně inzerentů a dalších, aby se mohli integrovat s Facebookem, porozumět a měřit jejich produkty a služby a lépe oslovit a sloužit lidem, kteří používají nebo by mohli mít zájem o jejich produkty a služby.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp