Lokální hledání už dnes není pouze o výpisech, ale o zapojení
Dávno už jsou pryč doby, kdy pro lokální oslovení publika stačilo firmu zapsat do místních výpisů. Dnes chtějí spotřebitelé personalizovaný zážitek a spolupráci s místními podniky prostřednictvím digitálních obchodů.
Aby si místní značka získala důvěru u svých spotřebitelů, musí se zaměřit na poskytnutí relevantních informací a kvalitních interakcí. V dnešním článku se budeme zabývat trendy, které musí marketingoví pracovníci pro lepší místní vyhledávání bezpodmínečně znát. Jak se dělá nový místní marketing?
Trendy a faktory ovlivňující místní obchody
Stále častěji se spotřebitelé uchylují od nákupu v kamenném obchodě k nákupu z domova. Přesto asi 49 % spotřebitelů raději nakupuje od firem s místní přítomností.
Google se zaměřuje na poskytování fenomenálního online nakupování a přivádění různých místních firem k potenciálním zákazníkům. V letošním roce se proto nadále vyvíjí oživení místního maloobchodu.
Při oslovení místního publika je třeba používat vysoce kvalitních a relevantních obsahových aktiv, jako jsou videa, recenze, možnosti zasílání zpráv pro interakci se spotřebiteli. Všechny tyto úkony jsou zcela nezbytnou místní taktikou.
Složitá cesta zákazníka a kontaktní body
Pro lokální podniky představují místní zákazníci až 40 % z celkového organického provozu. Cesta zákazníka k místnímu vyhledávání však není lineární a zahrnuje různé kontaktní fáze a body. Marketéři tak musí dobře promyslet všechny důležité fáze a kontaktní body, spojit data napříč více kanály, a pak vytvořit co nejlepší zákaznickou zkušenost. Propojení všech systémů je náročné, ale je třeba všechny tyto systémy dobře promyslet, aby byl zajištěn konzistentní omnikanálový zážitek.
Důležitá jsou videa a obrázky
Jak vypadá místní vyhledávání? Je stále častěji vizuálnější a interaktivnější. Poslední dobou vnímám TikTok jako zážitkový vyhledávač. A Google vnímá sociální platformu jako konkurenci. Platforma láká především mladé publikum, které zde hledá vizuální zážitek a místo Google raději používá TikTok.
Už před časem SVP Prabhakar Raghavan společnosti Google poznamenal, že mladší publikum raději hledá návrhy pro nákupy a stravování na základě recenzí na Instagramu nebo na TikToku, než aby použilo například Vyhledávání a Mapy Google.
Nejen proto je vizuál důležitý!
Studie provedená Blumenthal ukázala, že 36 % mobilních SERP je obsazeno obrázky. V praxi společnosti hodnotí úspěch vlastních obrázků tak, že v příspěvcích Google získaly 4× více konverzí oproti fotografiím.
To znamená, že marketéři musí přestat používat fotografie. Raději používejte originální videa a obrázky ve vysoké kvalitě pro každý produkt nebo kategorii ve firemním profilu Google (GBP). Google používá AI k pochopení objektů, log, výrazů obličeje, entit a emocí na obrázcích. Obrázky stejného předmětu mohu být pochopeny různě. Dobrou praxí je ověřit relevanci a kvalitu vašich obrázků prostřednictvím rozhraní Google Vision API, abyste věděli, jak je obrázek chápán.
Obrázky, které jsou kategorizovány jako příliš rasové, a mohou být falešně pozitivní, algoritmus umělé inteligence společnosti Google odmítá. Pro obchodníka je tak stále důležité, aby poznal rozdíl. Pokud chcete dosáhnout lepších výsledků, investujte do vysoce kvalitních obrázků a nebojte se centralizovat všechny fotografie pro získání hodnocení kvality na základě relevance, kvality a entit pro každý obrázek.
Také videa mohou zajistit relevantní provoz. Většina podniků je však ve své marketingové strategii stále nepoužívá. Protože je vyhledávání videí lokalizováno na základě použitého zařízení, které používá polohy hledajícího, výsledky videa se mohou změnit. Po kliknutí na video se dostanete přímo na webovou stránku. Jak přidání videa do vaší GBP změní zapojení a zvýší návštěvnost?
Pokud si chcete vybudovat dobrou návštěvnost, zvažte tvoření videí o následujících tématech:
- O vaší společnosti.
- O vašich produktech a službách.
- Co mohou zákazníci očekávat.
- Jaké jsou ohlasy zákazníků.
- Nejčastější dotazy.
U spousty našich klientů stačilo přidat zjistitelná videa, aby se zvýšila návštěvnost jejich webu. Tímto jednoduchým trikem si navíc zajistíte kvalitní provoz z kanálů, jako je Google Discover.
Názorným příkladem pro vás může být například TikTok nebo Instagram. Tyto sociální sítě si získaly masivní pozornost v roce 2022.
Spotřebitelé při vyhledávání klíčových slov využívali raději tyto sociální sítě místo Googlu. A to v běžných životních situacích. Hledali zde například zábavu, nakupování a restaurace v místě, kde se zrovna nacházeli. Sociální sítě přímo ovlivňují rozhodnutí založená na zkušenostech prostřednictvím obrázků a videí.
Místní podniky musí poskytovat užitečný obsah
Aktualizace obsahu by měla být klíčovým faktorem pro každou firmu i obchodníka, protože řeší problémy s nekvalitním obsahem a spamem. Pro firmy, u kterých je důležité umístění, je relevantní, aktuální a přístupný obsah zlatým klíčem k úspěchu. Ryan Levering, softwarový inženýr ve společnosti Google, říká, že je důležité zajistit pro svůj web relevantní a úderný obsah.
V praxi jsme zaznamenali významný dopad na návštěvnost přidáním událostí založených na poloze se schématem nebo nejčastějšími dotazy. Je důležité posoudit aktuální obsah a skóre, které funguje, a které ne.
Google uvedl užitečnou aktualizaci obsahu v srpnu 2022. V prosinci představil EEAT a aktualizoval pokyny pro hodnotitele kvality. Jak kontrolujete svůj obsah, aby odpovídal nejnovějším kritériím? Projděme si následujících pět kroků, které vám určí, jak je váš obsah užitečný:
- Audit obsahu: Proveďte audit vašeho aktuálního obsahu. Udělejte si analýzu. Zjistěte nedostatky konkurence a vyhledejte nová relevantní klíčová slova.
- Přehled obsahu: Ohodnoťte svůj aktuální obsah, abyste zjistili, jak je pro čtenáře užitečný.
- Plán marketingu obsahu: Na základě výše uvedeného si připravte plán a kalendář obsahu.
- Tvorba obsahu: SEO osvědčené postupy pro optimalizaci a tvorbu obsahu v souladu s vašimi obchodními cíli. Zajistěte navigační, informační a transakční pokrytí.
- Měření dopadu: Zajistěte, abyste mohli měřit výkon obsahu prostřednictvím sledování a vytváření přehledů.
Firmy potřebují vědět, zda je jejich obsah kvalitativní, přístupný, relevantní a zážitkový. Prvním krokem pro veškerý obsah je zmapování cílů a kontaktních bodů vašeho publika pomocí užitečného přehledu obsahu, jež zahrnuje:
- Dostupnost: Ujistěte se, že je váš obsah dobře dostupný a snadno zjistitelný. Pokud máte mezery v příležitosti a obsahu, pokryjte je.
- Viditelnost: Sledujte, jaké je procento viditelnosti vašich identifikovatelných relevantních výrazů.
- Kvalita: Kde je váš obsah týkající se rozšířených výsledků, výsledků dotazů a odpovědi? Zvyšte viditelnost svých rozšířených výsledků.
- Pokrytí entit: Kolik entit jste pokryli? Máte mezi entitami mezery?
- Údaje o výkonu: Údaje o organické návštěvnosti pomohou odhalit váš potenciál na základě pozic, míry okamžitého opuštění, míry prokliku, doby strávené na webu, konverzí a transakčních příjmů.
Pokud se vám povede zavést aktuální obsah na první místo značky, výrazně tak zvýšíte svou viditelnost. Používejte všechny formy obsahu, včetně videí, relevantních obrázků, souborů PDF, častých dotazů a odborných rad. Tohle všechno zahrňte do užitečné obsahové strategie. Zmapujte svůj současný obsah napříč kontaktními body u cesty zákazníka. Pilně pracujte na vyplnění případných mezer ve svém obsahu.
Škálování a zprovoznění pro podniky s více pobočkami
Máte-li podnik s více pobočkami, pak pro vás může být škálování obsahu náročnější.
Zde pro vás máme jednoduché kroky, které vám pomohou škálovat:
- Ze všeho nejdříve je důležité pochopit všechny kanály, které zákazníci používají k nalezení vaší firmy: Přemýšlejte, které kanály vaši zákazníci používají k tomu, aby vaši firmu našli. Pak vytvořte nejlepší zážitek na cestě napříč všemi kontaktními body. Je nesmírně důležité vědět, kde se váš zákazník nachází, co dělá, a jaký je jeho záměr.
- Propojte kontaktní body zákazníků: Zajistěte, aby všechny vaše kontaktní body byly propojeny. Od objevování, zvažování, konverzace, nákupu až po povědomí.
- Zajistěte centralizaci všech aktiv a důležitých obchodních informací: Ve výsledcích vyhledávání je považováno všechno za obsah. Aby se předešlo zmatkům, musí být všechny obrázky, videa, soubory PDF aj. centralizovány v knihovně aktiv.
- Přizpůsobte a lokalizujte na základě informací o publiku: Přizpůsobte svá aktiva na základě vaší cílové skupiny.
- Zajistěte, aby byla všechna aktiva zjistitelná ve všech kanálech: Nejdůležitější je pro firmy vytvářet stejné aktivum opakovaně. Podle toho svá nejdůležitější aktiva optimalizujte.
- Distribuce ve velkém pro podnik s více pobočkami: Distribuce obsahu napříč všemi kanály, z vašeho webu, místních vstupních stránek a ze všech místních kanálů.
- Změřte dopad: Porovnejte svou místní přítomnost se svou konkurencí. Měřte pokročilé sledování místního výkonu na předních kanálech, jako je Google či Facebook. Vyžádejte si tlačítka pro volání a kliknutí na výzvu k akci.
Použití AI pro místní SERP
Google používá algoritmus AI a hluboké učení k zobrazení místních SERP. Firmy mohou využít modely umělé inteligence a ChatGPT pro pomoc s hlavními problémy:
- Aktuální obsah: Vytvořte přehledy obsahu pro lokalizovaný obsah, a to včetně metadat, názvu, výzkumu klíčových slov, souhrnů a schématu.
- Vision search: Zjistěte, zda jste použili příslušný obrázek se správným označením kategorie.
- FAQ: Vytvářejte, prozkoumejte a optimalizujte často kladené dotazy.
- Statistiky publika: Získejte vzorce, příležitosti a poznatky.
Použití modelu umělé inteligence k automatizaci manuálních úkolů je dobré. Ale uvědomte si, že doladění obsahu a hluboká strategie budou stále vyžadovat lidský mozek.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Kristýna Franclová
Foto zdroj: pixabay.com