Cílení na správné publikum je při vytváření PPC reklam zcela klíčové. Abychom zkrátka dosáhli optimálních výsledků, musí být reklama zobrazována na správném místě, ve správný čas a správnému publiku, u kterého je vysoká pravděpodobnost, že na ni klikne. Mnoho inzerentů však dělá zásadní chybu v tom, že používá pouze hlavní typy cílení. A to je velká chyba…
Cílit na uživatele na internetu můžeme na základě klíčových slov, pohlaví, věku, zájmů nebo lokality. Tyto strategie cílení rozhodně nejsou špatné. Existují ale další způsoby, které bychom rozhodně měli vzít v úvahu. Kromě vylučujících klíčových slov nebo vylučujícího umístění existují i další metody, jak lépe zacílit na relevantní uživatele. Které to jsou?
Klíčová slova a témata
Klíčová slova jsou typickou možností cílení. Na základě vyhledávání těchto klíčových slov je relevantním uživatelům zobrazena reklama, která po kliknutí vede uživatele na vstupní stránku. Cílem této stránky zpravidla je, aby zákazník nakoupil zboží, objednal si službu nebo provedl registraci. Samotná klíčová slova ale nestačí. Jedná se pouze o zobrazování reklam na základě slov, která lidé hledají.
A právě zde vstupuje do hry vrstvené cílení. Téma webové stránky vám pomůže zúžit publikum na uživatele, které daná oblast (produkty atd.) skutečně zajímá. Stránka by se tedy měla věnovat produktům, které nabízíte v PPC reklamě a zároveň by měla obsahovat klíčová slova, která jste zadávali při vytváření PPC reklamy v AdWords.
Klíčová slova a zájmy potenciálních zákazníků
Stejně jako témata na webu funguje také určení zájmů cílového publika. I takto můžeme slušně zúžit publikum směrem, kterým je třeba a na naši reklamu nebudou zbytečně klikat uživatelé, které dané produkty nezajímají.
Demografické cílení
Další vrstvou, kterou budeme při cílení na potenciální zákazníky využívat, jsou demografické údaje. Prodáváte-li oblečení a výbavu pro miminka, vaší cílovou skupinou budou ženy. Naopak, při prodeji pánského oblečení na motorku se zaměříte na muže. Odpovězte si proto na otázky: Kdo je vaše publikum? V jakém věkovém rozmezí se pohybuje?
Vyloučení zájmů, klíčových slov, demografie i remarketingu
A na závěr ještě zmíníme možnost vyloučení klíčových slov, demografických údajů, zájmů nebo remarketingu. Do své PPC reklamy tedy můžeme přidat vylučující témata, která by naše zákazníky nezajímala, slova, která nesouvisí s tematikou, ale při pouhém vyhledávání výrazů mohou být zavádějící, a dokonce i věkové rozmezí uživatelů, kterých se zkrátka reklama nemá týkat.
Vyloučit dokonce můžete i témata, která nechcete, aby byla spojována s vaší značkou. Sem mohou patřit například smrt, vulgární témata, alkohol, reklamy na mobilní aplikace atd.
Závěr
Cílení na základě klíčových slov a zájmů uživatelů je velmi důležité, ale mnohdy k dostatečnému zacílení na správné publikum nestačí. Díky výše uvedeným rozšířeným možnostem můžete vaše PPC reklamy optimalizovat tak, abyste vytvořili ještě úspěšnější kampaně a neutráceli jste za prokliky na reklamy zbytečně.
Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv
Zdroj: searchengineland.com, cpcstrategy.com, ppchero.com, searchenginemarketing.com, foto: adwords.google.com, freedigitalphotos.net (Stuart Milles)