Každý, kdo provozuje PPC reklamní kampaň na Facebooku, jistě tuto noční můru dobře zná. Vyhrajete si s nastavením kampaní, pečlivě vyberete obrázky, vyladíte reklamní texty, dodáte patřičný rozpočet a čekáte, že se váš byznys rozběhne raketovým tempem. Jenže se nic nestane. Reklamy se téměř nikomu nezobrazují a očekávaný příliv zákazníků se nekoná. Co teď? Podívejme se, co se v takové situaci dá dělat.
Zkontrolujte zapnutí
Zkontrolujte, jestli je vaše reklama zapnutá. Zní to sice velice jednoduše, ale chyby dělá každý, a při hledání příčin bychom měli začít vždy od těch nejjednodušších.
Nebyla vaše reklama zamítnuta?
Zkontrolujte, zda nebyly vaše reklamy zamítnuty. Možná jste nevědomky porušili některé zásady inzerce na Facebooku. Pokud k něčemu takovému došlo, postupujte podle pokynů k opravě reklam a snažte se je upravit tak, aby byly v souladu s pravidly a s tím, co Facebook považuje za přijatelné.
Neporušujete podmínky Facebooku?
Zkontrolujte, jestli vaše reklamy neporušují některou z podmínek Facebooku. Obrázky vašich reklam by neměly obsahovat více než 20 % textu. Obrázky, které mají hodně textu, nemá Facebook příliš v lásce a omezuje jejich zobrazování. Váš Facebook účet obsahuje nástroj, kterým si množství textu v obrázku můžete zkontrolovat.
Máte nastaven dostatečný rozpočet?
Pokud je vaše reklama spuštěná, zkontrolujte, zda jste nedosáhli na vašem reklamním účtu rozpočtového limitu. Zkontrolujte nastavení rozpočtu pro jednotlivé reklamní sady i pro celou kampaň. Prověřte také, jestli máte správně nastavené platební metody, zkrátka jestli máte na zobrazování reklam dost peněz.
Zvolte více možností umístění
Zvolte více možností umístění na úrovni sady reklam. Používáte-li pouze jedno nebo dvě různá umístění, může být možnost zobrazování reklamy omezena. Tím, že zvolíte více umístění, budete mít k dispozici mnohem více prostoru, kde se reklama může zobrazovat. Tato další umístění jsou navíc často mnohem levnější.
Necílíte na jedno publikum vícekrát?
Zkontrolujte, jestli necílíte na to samé publikum mnoha reklamními sestavami najednou. Použijte nástroj pro překrývání publika, který najdete ve Facebook účtu, a zkontrolujte, jestli se nesnažíte oslovit více reklamami ty samé lidi.
Je vaše publikum dost velké?
Zkontrolujte velikost publika. Pokud máte velmi malé publikum, můžete mít problém dosáhnout větší návštěvnosti, přestože máte velký rozpočet.
Zkontrolujte, zda máte dost dat
Pokud máte jako cíl vaší kampaně nastaveno zvýšení prodejů, zjistěte, zda dosahujete během týdne dostatečného množství konverzí, aby algoritmy Facebooku dokázaly určit, komu zobrazovat vaše reklamy. Ke správné funkci potřebuje algoritmus alespoň 50 konverzí týdně. Pokud nemáte možnost získat tolik konverzí, zkuste změnit cíl, na který optimalizujete. Místo prodejů můžete zvolit za cíl třeba přidání do košíku, aby algoritmus získal dostatek dat, na kterých se může učit. Zaměřte se na cíl, který leží ve vyšší části prodejního funnelu.
Jaké mají vaše reklamy skóre relevance?
Zkontrolujte skóre relevantnosti vašich reklam. Pokud je vaše skóre relevantnosti nízké, znamená to, že lidi vaše reklamy nezajímají, neklikají na ně, a proto Facebook sníží jejich zobrazování na minimum. Pokud máte nízké skóre relevance, zkuste změnit reklamní kreativy. Vyberte lepší obrázky, které budou mít větší šanci zaujmout vaše publikum. Přesvědčte se také, zda kreativa je správně zaměřená na lidi z vašeho cílového publika.
Možná nabízíte příliš nízkou cenu
Pokud používáte manuální nastavení ceny za proklik, možná je cena příliš nízká a vaše reklama nedokáže v dražbě porazit konkurenci. Zkuste změnit nastavení ceny na automatické a použít volbu nastavení „Lowest cost“. Umělá inteligence Facebooku bude měnit cenu dynamicky v reálném čase, tak abyste získali co nejvíce návštěvníků za co nejnižší cenu.
Správné nastavení PPC reklamy není práce na jedno odpoledne. Obstát ve vysoké konkurenci vyžaduje spoustu práce, času a zkušeností. Pokud něčím z toho nedisponujete v dostatečné míře, možná byste měli zvážit spolupráci s marketingovou agenturou, která má se správou PPC kampaní dlouholeté zkušenosti a nastaví vám vše tak, aby vám reklama vydělala co nejvíce.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com