Jak správně zvolit publikum pro PPC reklamu?

publikum pro PPC reklamu
Jednou z nejdůležitějších součástí optimalizace je oslovení relevantního publika. Jak ho ale správně zvolit?

Při správě PPC kampaní je snahou marketingových specialistů optimalizovat jednotlivé reklamy tak, aby byly co nejvýkonnější. Jednou z nejdůležitějších součástí optimalizace je oslovení relevantního publika. Jak ho ale správně zvolit?

Při optimalizaci PPC kampaní se marketingoví specialisté většinou zaměřují na klíčová slova, nabídky a celkový rozpočet. I když se jedná o skvělé způsoby, jak zefektivnit PPC reklamu, neměli bychom zapomínat ani na vhodně zvolené publikum.

Google již mnoho let hovoří o tzv. mikro-momentech a změnách chování uživatelů. V současné době lidé například čím dál častěji vyhledávají informace na internetu. Když si pak vybírají produkt, sdílí související odkazy se svými partnery, přáteli, rodiči atd., čtou recenze nebo porovnávají parametry jednotlivých produktů. A právě tyto mikro-momenty v chování uživatelů jsou pro inzerenty důležité. Pojďme se tedy společně podívat na jednotlivé typy zákazníků.

Publikum podle zájmů

Věděli jste, že prostřednictvím přehledů publika můžete najít skutečně cenné informace, které vám pomohou ještě lépe optimalizovat vaše reklamy? Pro cílení na publikum s určitými zájmy v AdWords nově využíváme kartu Obecenstva. Zde můžete zvolit zájmy, které by mělo vaše publikum mít. Jednotlivé informace pak můžete dále sledovat a reklamní kampaně na základě získaných informací optimalizovat.

Publikum v rámci trhu

V rámci statistik můžete zjistit také informace týkající se dalších trhů, o které se vaše publikum zajímá. Například lidé, kteří se zajímají o koupi domů se mohou zajímat také o hypoteční úvěry.  

Podobné publikum

Podobné publikum

Vytvořili jste si v rámci vašeho účtu vlastní publikum a hledáte další možnosti publika, které můžete oslovit? Google umožňuje zvolit také podobné publikum, což jsou lidé, kteří mají podobné charakteristiky jako návštěvníci vašeho webu. Podobné publikum je opět funkcí založenou na remarketingových seznamech.

Závěr

Google vám dává k dispozici klíčové údaje o vašich zákaznících a ukazuje tak opakované vzorce chování. Díky sofistikovanému systému cílení, které Google AdWords nabízí, můžete oslovit relevantní zákazníky, u kterých je větší pravděpodobnost, že zakoupí váš produkt.

autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: ppchero.com, google.com, thinkwithgoogle.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp