Jak se bude vyvíjet SEO v nejbližší budoucnosti

Jak se bude vyvíjet SEO v nejbližší budoucnosti
SEO je jedním z nejdynamičtěji se vyvíjejících oborů online marketingu. Co nás v tomto oboru čeká v nejbližší budoucnosti?

Poslední rok byl velmi náročný, bohatý na změny a události, a kdyby nešlo o události vesměs negativní, dal by se nazvat i zajímavým. Událo se toho hodně, od globální pandemie, jaká zde nebyla nejméně sto let, až po změny v online podnikání, kde celé obory prakticky přes noc přestaly být výdělečné, a naopak jiné zaznamenaly nebývalý růst popularity a zisků.

Došlo také k masivním změnám v internetovém vyhledávání, a to nejen s ohledem na nové technologie vyhledávačů, ale také v tom, co lidé aktivně hledají. Situace a trendy, jichž jsme byli za posledních 12 měsíců svědky, nám mohou nejen pomoci pochopit současný stav SEO a vyhledávání, ale také predikovat, co nám přinese nejbližší budoucnost.

Záměr dotazu se stává velmi důležitým faktorem SEO

Pochopení záměru hledajícího není nový koncept, ale s tím, jak jsou algoritmy vyhledávačů stále sofistikovanější, stává se pro Google čím dál větší prioritou skutečné pochopení toho, co záměr znamená pro dotaz. Porozumění uživatelům a jejich záměrům na základě klíčových slov je v posledních 3–5 letech stále důležitější součástí organického vyhledávání. Se zavedením umělé inteligence (deeprank, rankbrain, BERT atd.) do vyhledávacích algoritmů a hodnocení stránek, se stal záměr téměř nejdůležitějším faktorem pro dosažení vysokých pozic ve vyhledávání.

Pro efektivní marketing jsou důležité multikanálové strategie

Stále rostoucí ceny za proklik v PPC reklamě stejně jako stále se zmenšující prostor pro organické výsledky jasně ukazují, že diverzifikace zdrojů návštěvnosti a potenciálních zákazníků již není jen možností, ale naprostou nutností, pokud se chcete prosadit ve stále rostoucí konkurenci.

S potřebou diverzifikace zdrojů návštěvnosti jde ruku v ruce požadavek na rozšíření druhů obsahu, který nabízíte svým zákazníkům. Kromě obligátního textu a obrázků je potřeba tvořit i videa, podcasty, infografiky, webináře a další typy obsahu, aby váš web zůstal pro návštěvníky a roboty vyhledávačů stále zajímavý a relevantní.

Váš web se neobejde bez optimalizace pro mobilní telefony

Počet uživatelů internetu, kteří k přístupu na váš web používají mobilní telefon, neustále roste. Je proto pochopitelné, že Google, jehož cílem je nabízet stránky, které poskytnou návštěvníkovi maximální uživatelský zážitek, klade na optimalizaci pro mobilní telefony velký důraz. Responzivní zobrazení, které se automaticky přizpůsobí velikosti displeje, a rychlá doba načítání jsou faktory, které vašemu webu pomohou dostat se na vyšší příčky vyhledávání.

Proslulost či autorita vašeho webu je pro jeho hodnocení stále důležitější

Během poslední doby Google hodně pokročil ve schopnosti algoritmicky chápat pověst a autoritu webu nebo firmy v rámci vertikály. Nezáleží již tolik na samotných odkazech, jako spíše na tom, odkud vedou. Na jejich hodnocení má stále větší vliv obsah, který je obklopuje, a jeho kontext. Odkazy z webů s vysokými ranky, které však postrádají tento kontext, mají stále menší váhu.

Roste důležitost sociálních důkazů a recenzí

Pozitivní recenze jsou jedním z nejdůležitějších faktorů, které dokáží přesvědčit potenciální zákazníky o kvalitě vaší nabídky. Stále více ale můžeme v poslední době sledovat silnou pozitivní korelaci mezi uživatelskými signály, jako jsou například recenze, a zvýšeným organickým hodnocením.

Nové možnosti v obchodu a službách

S tím, jak globální pandemie neustále postupuje, se již mnoho firem, obchodů a služeb přizpůsobilo potřebě lepší hygieny, sociálního distancování a bezkontaktního objednávání a doručování. Poskytování těchto možností a jejich podpora během této doby znamená pro mnoho firem růst navzdory ekonomické nestabilitě. Potřeba mít k dispozici několik variant objednání a dodání produktů či služeb se rychle stává standardem v online i off-line prostředí.

Úspěch podnikání závisí na detailech

Lidé, kteří se rozhodnou nakupovat, se stále častěji uchylují k důkladnému prověřování informací o konkrétní firmě a produktu. Je proto velmi důležité na tyto potřeby zákazníků patřičně odpovědět a poskytnout jim na vašem webu kvalitní obsah, který dokáže detailně zodpovědět všechny jejich všetečné otázky.

Dalším souvisejícím trendem je potřeba poskytnout zákazníkům více podrobností týkajících se pandemie, obzvláště pokud máte kamennou pobočku nebo cílíte na lokální zákazníky. Zákazníci se mohou pídit po informacích, jako je vaše otevírací doba, preventivní opatření proti nákaze atd. Poskytnutí těchto informací může pomoci odlišit vaši firmu a web od konkurence a přesvědčit zákazníky, že vaše firma dokáže nabídnout řešení jejich požadavků.

SEO předpovědi pro zbytek roku 2021 a dále

SEO předpovědi pro zbytek roku 2021 a dále

Vypadá to, že Google bude v nejbližší budoucnosti přisuzovat stále větší úlohu optimalizaci pro mobilní telefony, rychlosti webu a celkovému uživatelskému zážitku. Zdá se, že schopnost porozumět záměru, který stojí za jednotlivými vyhledáváními, bude neustále zesilovat a stane se ještě důležitějším faktorem pro zařazení vaší stránky do výsledů vyhledávání.

Optimalizace pro mobilní telefony

Stále více lidí používá k přístupu na internet a k nakupování své mobilní telefony. Pro majitele webů je nezbytné tento trend podchytit, jelikož lidé na mobilních telefonech vykazují jiné preference a chování na webových stránkách.  Zatímco lidé na desktopu mají k dispozici stále častěji rychlé internetové připojení, mobilní telefony používají lidé často venku, kde úroveň signálu nemusí být ideální. Zároveň jsou tito lidé mnohem méně ochotní čekat, než se stránka načte. V Googlu to dobře vědí, proto s ohledem na jejich snahu nabízet uživatelům nejlepší možný zážitek, jsou ve vyhledávání upřednostňovány rychlé stránky optimalizované pro mobilní zařízení.

Návrat lokálního obchodního modelu

S tím, jak postupuje očkování proti Covid-19, roste i touha lidí po návratu k normálnímu životu. Restaurace, lokální maloobchody, provozovny služeb a další lokální podniky pravděpodobně v blízké budoucnosti zaznamenají boom. I když se během posledního roku mnoho lidí uchyluje k online nakupování, mnoho z nich bude raději nakupovat osobně v lokálním obchodě než čekat několik dní na doručení balíku. Většina kupujících tak často chce najít někoho místního, kdo nabízí to, co hledají.

Evoluce vyhledávacího chování

Vyhledávání se pravděpodobně bude i nadále měnit způsobem, který nikdo nedokáže předpovědět. S tím, jak se mění celá společnost, která očekává blížící se hospodářskou krizi, a s technologickým pokrokem vyhledávacích algoritmů, které se snaží stále více přemýšlet jako člověk, jsou budoucí změny jednou z mála jistot, které v současném světě máme.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp