Jak prodávat online kurzy pomocí vašeho webu, e-mailu a sociálních sítí

Najděte nové žáky pro vaše online kurzy
Zjistěte, jak oslovit nové studenty a přesvědčit je k registraci do vašeho online kurzu. Internet je plný lidí, kteří by se rádi něco naučili a možná právě nyní hledají online kurz, jako je ten váš.

Od té doby, co COVID-19 obrátil svět vzhůru nohama, přešli poskytovatelé vzdělávání k distanční výuce. Tento přechod znamenal spoustu změn, nejen v organizaci výuky, metodiky vyučování, školení lektorů a žáků v používání komunikačního softwaru, ale i v různých způsobech marketingu a propagace výukových kurzů.

Popularita online kurzů pomalu rostla již před pandemií, ještě rychleji roste nyní a pravděpodobně bude růst i v době, kdy koronavirová krize pomine. Mnoha lidem totiž online výuka vyhovuje. Nemusí nikam chodit a mohou se vzdělávat třeba z opačného konce republiky.

Najděte nové žáky pro vaše online kurzy

Jelikož nabízíte kurzy a školení online, je logické, že se snažíte oslovit potenciální nové žáky tam, kde je jich nejvíce - na internetu. Marketing vašich kurzů znamená oslovit ty lidi, kteří se chtějí naučit něco nového. Není to tak složité a nemusí to být ani obzvláště drahé. Základní nástroje, které k tomu budete potřebovat, již pravděpodobně máte k dispozici - web, e-mail a stránky na sociálních sítích.

Základem je kvalitní web

Váš web je centrem vaší vzdělávací komunity, zejména pro online kurzy. Potenciální studenti navštíví váš web, aby se dozvěděli více o vašich kurzech, prozkoumali možnosti platby a zaregistrovali se.

Navigace na vašem webu musí proto být snadná a zábavná - potenciální studenti musí snadno nalézt veškeré informace, které by mohli chtít vědět o vás a kurzech, které nabízíte. Na správnou informační architekturu byste měli myslet již v průběhu tvorby webu, který by měl obsahovat minimálně tyto nezbytné stránky:

  • Domovská (hlavní) stránka, která obsahuje základní informace o tom, jaké druhy kurzů nabízíte, čím jste jedineční, a jak se mohou lidé zaregistrovat. Hlavní stránka by měla také obsahovat odkazy směřující na další důležité oddíly webu.
  • Stránka, která potenciálním studentům představí vaše lektory a vedení školy.
  • Stránka "O nás", která uvádí další důležité informace o vaší škole. Proč jste lepší než konkurence, jaké výhody zde studenti budou mít, a proč by si měli vybrat právě vaše kurzy.
  • Stránka, kde je možné zaregistrovat se do kurzů.
  • Stránka s jednotlivými kurzy a s podrobnostmi o každém z nich. Můžete také vytvořit samostatnou podstránku pro každý z nabízených kurzů, kde jej podrobně popíšete.

Optimalizujte web pro mobilní zařízení

Chytré telefony se pomalu stávají dominantním zařízením pro přístup k internetu. Statistiky uvádějí, že více než 60 % webového provozu pochází z mobilních zařízení, jako jsou tablety a telefony. Pokud váš web na mobilním telefonu není snadné číst a procházet, přicházíte o potenciální studenty.

Webové stránky optimalizované pro mobilní zařízení poskytují čitelné a snadno ovladatelné prostředí i na menších obrazovkách. Tento typ designu se také označuje jako responzivní design, což znamená, že web reaguje na obrazovku, na které se zobrazuje, a automaticky upravuje rozložení a umístění prvků tak, aby bylo vše stále viditelné a čitelné.

Nevíte, zda je váš web optimalizován pro mobilní telefon? Na internetu se dají nalézt různé služby, které váš web zobrazí tak, jak by vypadal na konkrétním typu telefonu. Můžete to samozřejmě vyzkoušet i na vašem telefonu. Pokud se váš web nezobrazuje korektně, budete muset oslovit webdesignéra, který pro váš web responzivní design vytvoří. Pokud používáte CMS, jako například WordPress, můžete si vybrat z mnoha responzivních šablon.

Využijte sílu e-mailu

E-mailový marketing je pro poskytovatele online kurzů velmi efektivní způsob, jak zůstat v povědomí lidí. Pokud již máte databázi současných i minulých studentů, můžete je oslovit prostřednictvím mailu, ve kterém jim zašlete například informace o nových kurzech, termínech zahájení a podobně.

Vytvořte si svůj seznam kontaktů

Můžete také posílat pravidelné e-maily potenciálním studentům, kteří by mohli mít zájem o vaše kurzy. To znamená neustálé shromažďování e-mailových adres od lidí, kteří se zajímají o vaše kurzy, ale ještě nejsou připraveni se přihlásit. Existuje mnoho snadných způsobů, jak toho dosáhnout, včetně:

  • umístění e-mailového registračního formuláře na váš web,
  • přidání e-mailového formuláře pro přihlášení na vaši facebookovou stránku.

Zajistěte, aby každý, kdo se zaregistruje, dostal po připojení k vašemu seznamu automatický „uvítací“ e-mail, ve kterém jim poděkujete za přihlášení a poskytnete jim hlavní informace o vaší firmě. Po registraci k odběru e-mailů se tito potenciální studenti stanou součástí vašeho publika a můžete jim posílat informace o nadcházejících kurzech.

Online kurzy

 

Roztřiďte vaši databázi e-mailů podle zájmů potenciálních studentů

Ne každého člena vašeho seznamu budou zajímat stejné informace. Může být proto užitečné rozdělit seznam kontaktů do zájmových skupin, které odborníci na e-mailový marketing nazývají „segmenty“.

Například můžete mít jeden segment složený ze současných studentů a jeden z absolventů. Můžete také mít segmenty pro různé zájmy studentů, což je obzvláště dobrý nápad, pokud vaše organizace nabízí kurzy ve více oborech.

Čím více segmentů máte, tím více můžete přizpůsobit svůj marketing. Pokud například připravujete kurz byznys angličtiny pro pokročilé, můžete jej doporučit studentům, kteří se zúčastnili kurzu angličtiny B2, a lidem, kteří procházeli vaše stránky kurzu angličtiny.

Propagujte své kurzy na sociálních sítích

Jedním z nejlepších aspektů online vzdělávání je jeho schopnost spojovat lidi prostřednictvím společného zájmu bez ohledu na vzdálenost a zeměpisnou polohu. Proto jsou sociální sítě ideálním prostředím pro marketing online kurzů.

Během současné pandemie používají lidé sociální sítě jako způsob vzájemného propojení více než kdy jindy.

I když je pravda, že sociální sítě jsou populární zejména u mladšího publika, ani lidem okolo 60 let není komunikace na sociálních sítích cizí.

Vyberte si platformu

Nemusíte být na všech sociálních sítích najednou. Vždy je lepší zvládnout propagaci na jedné síti pořádně, než na několika sítích nedostatečně.

Zaměřte proto váš marketing na jednu sociální síť. Poté, co zde uspějete, můžete přidat další. Ne každá sociální síť je ovšem stejná. Každá má trochu jinak zaměřené publikum a vyžaduje jiné způsoby oslovení potenciálních studentů. Vyberte si proto sociální síť podle zaměření vašich kurzů.

Umělecky zaměřené kurzy by se mohly například lépe hodit na Instagram, který je vysoce vizuální, zatímco finanční a podnikatelské kurzy jsou vhodnější spíše na LinkedIn.

Placená a organická propagace na sociálních sítích

Marketing na sociálních sítích má dvě formy. Jednou z nich je organické zveřejňování příspěvků, což znamená obsah ve vašem profilu nebo na stránce, kde neplatíte za propagaci. Pokud jednoduše vložíte příspěvek na svůj Facebook nebo Instagram, jedná se o organické zveřejnění. Vaše organické příspěvky se většinou dostanou k lidem, kteří vás již sledují - k vašim současným studentům, lektorům, absolventům atd.

Pokud zveřejníte věci, které vaši fanoušci budou sdílet s přáteli a rodinou, rozšíříte tím dosah vašeho příspěvku, který tak osloví více lidí.

Pro oslovení nového publika jsou nejlepší PPC neboli placené reklamy. Například na Facebooku můžete vytvořit reklamu na propagaci konkrétního kurzu nebo skupiny kurzů a poté vybrat, komu byste ho chtěli zobrazit. Cílit můžete na uživatele podle věku, bydliště, zájmů a mnoha dalších kritérií, což zajistí, že se vaše PPC reklama zobrazí jen těm lidem, kteří mohou mít zájem o kurzy, které nabízíte. Zobrazování těchto reklam je zdarma. Pokud však uživatel projeví zájem a na reklamu klikne, zaplatíte určitou částku, která se odvíjí od konkurenčnosti vašeho oboru.

Na internetu jsou miliony lidí, kteří by se rádi něco naučili a možná právě nyní hledají online kurz, jako je ten váš. Pokud je dokážete správně oslovit pomocí některého z výše zmíněných způsobů, budou mít vaši lektoři plné ruce práce i v současné nelehké situaci.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp