Jak používat ChatGPT pro hledání klíčových slov

umělá inteligence
Skvělým pomocníkem pro hledání klíčových slov je ChatGPT. Díky tomuto návodu rychle pochopíte, jak najít relevantní klíčová slova pro jakékoliv téma.

Potřebujete najít relevantní klíčová slova, ale dochází vám inspirace? Neztrácejte čas metodou pokus-omyl. Vezměte si na pomoc praktického pomocníka ChatGPT. Že s ním nemáte zkušenosti? V této příručce vám ukážu ty nejlepší triky ChatGPT pro hledání relevantních klíčových slov a naučím vás, jak je v praxi použít, upravit a poskládat tak, abyste s nimi připravili poutavý text a dostali se do popředí ve výsledcích vyhledávání.

Než se však vrhneme do práce, chci zdůraznit, že byste neměli nahrazovat nástroje pro výzkum klíčových slov, ani přehlížet námi doporučené tradiční metody výzkumu klíčových slov.

Přece jen, ChatGPT může dělat chyby. A může dokonce vytvořit zcela nová klíčová slova, která nemusí až tolik odpovídat vašim potřebám. Když jsem si s ChatGPT pohrávala, požádala jsem ho, aby mi napsal jedinečné klíčové slovo na téma „SEO“. Takové, které ještě nikdo v minulosti nehledal. 

Výsledek mě celkem pobavil. Odpověď ChatGPT: „Mezihvězdné internetové SEO: Optimalizace obsahu pro teoretický koncept mezihvězdného internetu s ohledem na výzvy časoprostoru a zpoždění meziplanetární komunikace.“ Ale ve své podstatě měl ChatGPT pravdu. Takové klíčové slovo podle mého názoru ještě nikdy nikdo nepoužil! 

Ale je čas vrátit se opět nohama na zem. Ve chvíli, kdy budete chtít aktualizovat svůj profil například na LinkedIn a necháte se inspirovat výsledkem ChatGPT, jako mezihvězdného internetového SEO konzultanta vás patrně nikdo nikdy hledat nebude. Co z toho plyne? 

Nemůžete slepě spoléhat na data, která získáte z ChatGPT. 

Na co se však spolehnout můžete, jsou fáze vymýšlení témat pro hledání klíčových slov a inspirace. 

ChatGPT je obrovský jazykový model, který je přeplněný obrovským množstvím dat, aby byl přesně schopný odpovědět, jaké slovo bude následovat ve větě. Zatím ale neví, jak udělat seznam klíčových slov. 

Jak tedy vyhledat ta nejlepší klíčová slova, která jsou relevantní pro vaši oblast podnikání a nepoužívá je vaše konkurence? 

Ze všeho nejdříve je třeba si ChatGPT představit jako odborníka na jakékoliv téma, vyzbrojeného skvělými informacemi. Když mu položíte otázku, vždy na ni bude mít odpověď. A z toho je třeba těžit maximum. V této příručce se společně podíváme na to, jak využít jeho obsah ke svému prospěchu.

Nejlepší výzvy k výzkumu klíčových slov ChatGPT

Následující výzvy pro výzkum klíčových slov ChatGPT můžete použít v kterékoli oblasti. Pomoci vám může především u témat, se kterými nemáte žádné zkušenosti.  

Pro příklad použijme téma „SEO“ 

Abychom vyzkoušeli ChatGPT v praxi, použijeme pro nás nějaké často používané klíčové slovo. Vybrala jsem tedy „SEO“. Zadala jsem jej do vyhledávače ChatGPT a klikla na zpracování. 

Příklad:

Jaká jsou {X} nejoblíbenější podtémata související s {Téma}?

S klíčovým slovem „SEO“ si ChatGPT poradil celkem dobře. Dokonce byl schopen rozdělit jej do tří pilířů: on-page, off-page a technické. 

Následně jsem se rozhodla vzít jedno z témat, které mi ChatGPT vygeneroval, a dotázala se na podtémata. 

Jaká jsou {X} nejoblíbenější dílčí témata související s {podtéma}?

Zeptala jsem se ChatGPT následovně: „Jaká jsou nejoblíbenější podtémata související s výzkumem klíčových slov?“ 

TIP: Pokud budete chtít získat požadovaná klíčová slova, aniž by ChatGPT popisoval každou odpověď, použijte výzvu „seznam bez popisu“. 

Příklad:

Seznam bez popisu Top {X} nejoblíbenějších klíčových slov pro téma {X}

Tato klíčová slova můžete dokonce rozdělit dále do jejich dlouhého konce. 

Příklad dalších dotazů: 

Seznam bez popisu Top {X} nejoblíbenějších longtailových klíčových slov pro téma „{X}“

Seznam bez popisu Nejlepší sémanticky související klíčová slova a entity pro téma {X}

ChatGPT vám dokonce vyhledá sémanticky související klíčová slova a entity libovolného tématu. 

TIP: Spojte několik výzev dohromady 

(Cibulová metoda)

Ve chvíli, kdy budete spokojeni s řadou výzev, které vám ChatGPT navrhl, přidejte je všechny do jedné. Například jsem se zeptala ChatGPT na následující: 

  • Jaká jsou čtyři nejoblíbenější podtémata související se SEO?
  • Jaká jsou čtyři nejoblíbenější podtémata související s výzkumem klíčových slov?
  • Vypsat bez popisu pět nejoblíbenějších klíčových slov pro „záměr klíčového slova“.
  • Vypsat bez popisu pět nejoblíbenějších longtailových klíčových slov pro téma „typy záměru klíčových slov“?
  • Vypsat bez popisu nejdůležitější sémanticky související klíčová slova a entity pro téma „typy záměru klíčových slov v SEO“.

Spojte všech pět výzev do jedné tak, že ChatGPT řeknete, aby provedl řadu kroků. 

Příklad: 

„Proveďte následující kroky v po sobě jdoucím pořadí Krok 1, Krok 2, Krok 3, Krok 4 a Krok 5“

Příklad:

„Proveďte následující kroky v po sobě jdoucím pořadí Krok 1, Krok 2, Krok 3, Krok 4 a Krok 5. Krok 1 – Vygenerujte odpověď na 3 nejoblíbenější podtémata související s {téma}. Krok 2 – Vygenerujte 3 nejoblíbenější podtémata související s každou odpovědí. Krok 3 – Vezměte tyto odpovědi a uveďte bez popisu jejich 3 nejoblíbenější klíčová slova. Krok 4 – Na nejoblíbenější slova zadejte 3 dlouhá klíčová slova. Krok 5 – pro každé nabízené dlouhé klíčové slovo v odpovědi najdi bez popisů 3 jeho nejvýznamnější sémanticky související klíčová slova. 

Jak generovat nápady na klíčová slova na základě otázky

Výše uvedený postup můžete využít k tomu, aby vám ChatGPT pomohl zefektivnit získání nápadů na klíčová slova na základě otázky. Zeptala jsem například: „Co je SEO?“. 

„Proveďte následující kroky v po sobě jdoucím pořadí Krok 1, Krok 2, Krok 3 a Krok 4. Krok 1 –  Vygenerujte 10 otázek o „{Otázce}“. Krok 2 – Vyhledejte 5 otázek o „{Otázce }“, které neopakují již uvedené. Krok 3 – Vygenerujte 5 dalších otázek o „{Otázce }“, které neopakují výše uvedené. Krok 4 – Na základě výše uvedených kroků 1, 2, 3 navrhněte konečný seznam otázek, vyvarujte se duplicit nebo sémanticky podobných otázek.“

Generování nápadů na klíčová slova pomocí ChatGPT od A do Z

Mezi mé oblíbené „ruční“ metody, dokonce bez použití nástroje pro výzkum klíčových slov, patří generování nápadů na výzkum klíčových slov z automatického doplňování Google od A do Z. Využijte k tomu geniální ChatGPT.

Příklad:

„Generování oblíbených klíčových slov, která obsahují klíčové slovo „SEO“ a další písmeno tohoto slova začínající na (písmeno).“

Tip : Pomocí výše uvedené metody „cibulové výzvy“ můžeme toto vše spojit do jedné výzvy.

„Dejte mi pět oblíbených klíčových slov, která obsahují slovo „SEO“ a následující písmeno začíná písmenem „A“. Jakmile bude odpověď hotová, přejděte k zadání pěti dalších oblíbených klíčových slov, která obsahují „SEO“ pro každé písmeno abecedy b až z.

Generování návrhů klíčových slov na základě uživatelských person

Pokud se zaměříme na hledání klíčových slov, musíme nejdříve zjistit, jakou osobnost mají naši zákazníci. Jedině tak budeme schopní pochopit cílové publikum, které si udržíme po dlouhé roky. Věděli jste, že i s počátečním pochopením osobností zákazníků vám může ChatGPT pomoci? 

Příklad:

„Pro téma „{Téma}“ uveďte 10 klíčových slov, každé pro různé typy uživatelů.“

V této fázi můžete jít dokonce ještě dále. Položte například otázky na základě témat, která mohou tito uživatelé hledat. 

Příklad:

„U každé výše uvedené otázky pro každou osobu uveďte klíčová slova a také longtailová klíčová slova, na která chcete cílit, a dejte je do tabulky.“

Generování nápadů na klíčová slova pomocí ChatGPT na základě záměru vyhledávače a uživatelských person

První krok k efektivnímu hledání relevantních klíčových slov je pochopení těch slov, která mohou vaši zákazníci hledat. 

Dalším krokem je pak pochopit záměr vyhledávání za těmito klíčovými slovy. 

Důležitý je také formát obsahu (pamatujte, že na každého zákazníka funguje něco jiného).

Například majitel firmy, který nemá se SEO žádné zkušenosti, zadá do vyhledávání „co je SEO“. Pokud už nějaké znalosti v oblasti SEO má, patrně zadá něco ve smyslu „nejlepší SEO firmy“. V této chvíli můžete požádat ChatGPT o to, aby vás inspiroval na základě cílové skupiny vašich zákazníků nebo na základě jakéhokoli tématu. 

Příklad SEO:

„Pro téma „{Téma}“ uveďte 10 klíčových slov, každé pro různé typy záměru hledajícího, která by {cílová osoba} hledala.“

ChatGPT pro správce výzkumu klíčových slov

Zde je návod, jak můžete nejlépe využít ChatGPT pro úkoly správy výzkumu klíčových slov.

Použití ChatGPT jako nástroje kategorizace klíčových slov

Jedním z nejčastějších příkladů použití ChatGPT je kategorizace klíčových slov. Dříve každý marketér musel složitě vymýšlet tabulkové vzorce pro kategorizaci klíčových slov, nebo se hodiny trápit filtrováním a ručním kategorizováním klíčových slov. 

Řekněme, že máte připravený seznam klíčových slov, který jste předtím vytvořili na základě výzkumu klíčových slov v nějakém nástroji určeném právě pro hledání klíčových slov. A nyní je chcete kategorizovat. 

 Vyzkoušejte následující výzvu:

„Filtrujte níže uvedený seznam klíčových slov do kategorií, záměru hledajícího, cílové osoby, objemu vyhledávání a přidejte informace do tabulky se šesti sloupci: Seznam klíčových slov – [SEZNAM KLÍČOVÝCH SLOV], Objem vyhledávání klíčových slov [OBJEMY VYHLEDÁVÁNÍ] a Obtíže klíčových slov [KEYWORD OBTÍŽNOSTI].“

TIP: Přidejte metriky klíčových slov z nástrojů pro vyhledávání klíčových slov. Použití většího objemu vyhledávání, které vám může poskytnout výzva ChatGPT, bude hodně přesné! 

Použití ChatGPT pro shlukování klíčových slov

Dalším příkladem použití ChatGPT pro hledání klíčových slov je pomocí seskupení. Vezměte si, že celá řada klíčových slov má stejný záměr. Seskupením souvisejících klíčových slov můžete jednoduše zjistit, že jeden obsah může často cílit na více klíčových slov najednou. 

Dejte však pozor, abyste se při shlukování nespoléhali jen na data LLM. ChatGPT může seskupovat podobná klíčová slova, ale uživatel nebo SERP nemusí souhlasit!

Během práce s ChatGPT jsem si všimla, že jeho shlukování klíčových slov je ve skutečnosti množství dat klíčových slov, která můžete seskupovat na základě limitů paměti. 

Doporučuji najít skript nebo nástroj pro shlukování klíčových slov, který je pro velké úlohy shlukování klíčových slov oproti ChatGPT vhodnější. 

Pro menší množství klíčových slov je ChatGPT plně dostačující. 

ChatGPT je skvělý pomocník například i pro seskupování otázek (PAA). 

Pomocí následující výzvy seskupíte klíčová slova na základě jejich sémantických vztahů 

Příklad: 

„Následující klíčová slova uspořádejte do skupin na základě jejich sémantických vztahů. Každou skupinu pojmenujte krátkým názvem: [SEZNAM PAA]. Následně vytvořte dvousloupcovou tabulku, ve které bude každé klíčové slovo umístěné na svém vlastním řádku.“ 

Použití ChatGPT k rozšíření klíčových slov podle vzorů

Mezi mé oblíbené metody výzkumu klíčových slov je rozpoznávání vzorů. Většina počátečních klíčových slov má proměnnou, která celkem jednoduše rozšíří vaše cílová klíčová slova. 

Zde je několik příkladů: 

1. Vzory otázek

(kdo, kde, co, proč, jak, může, dělá, bude)

„Vygenerujte [X] klíčových slov pro téma „[Téma]“, která obsahují některé nebo všechny následující „kdo, co, kde, proč, jak, může, dělá, dělá, bude.“

2. Porovnávací vzory

Příklad:

„Vyhledejte 50 klíčových slov na téma „{Téma}“, obsahující všechny nebo některé z následujících slov „nejlepší, pro, vs, alternativní, recenze“.“

3. Vzory značek

Velmi oblíbeným modifikátorem je pro marketéry klíčové slovo vybrané podle značky. 

Příklad:

„Jaká jsou nejlepší klíčová slova „vs“ u nejlepších značek {Téma}.“

4. Vyhledejte vzory záměrů

Nejčastějším vzorem záměru vyhledávání je slovo „nejlepší“. 

Když někdo hledá nějaké klíčové slovo, většinou zadá „nejlepší {téma}“. Takový uživatel nejčastěji hledá průvodce nebo úplný seznam, který zdůrazňuje nejlepší možnosti, služby či produkty v rámci daného tématu spolu s jejich funkcemi, výhodami a potenciálními nevýhodami. Na základě zjištěných informací pak udělá informované rozhodnutí. 

Příklad:

„Kterých 20 klíčových slov pro téma „[Téma]“ zahrnuje „nejlepší“?“

Výzkum klíčových slov pomocí ChatGPT vs. nástroje pro výzkum klíčových slov

Zdarma vs. placené nástroje pro výzkum klíčových slov

Podobně jako nástroje pro hledání klíčových slov má ChatGPT bezplatné i placené varianty. Jednou z nejvýznamnějších nevýhod používání ChatGPT výhradně pro hledání klíčových slov je jeho absence metrik SEO. 

Pokud chcete zlepšit přesnost, vezměte výsledky z ChatGPT a ověřte je v klasickém nástroji pro výzkum klíčových slov. Nebo naopak. Vezměte seznam klíčových slov pořízený z nějakého nástroje, vložte je do ChatGPT, a poté si nechte zobrazit jeho výsledky. U tohoto kroku zvažte, jak dlouho trvá zadání a doladění vaší výzvy k tomu, abyste získali požadovaná data, oproti použití filtrů v rámci oblíbených nástrojů pro výzkum klíčových slov. 

Závěr

ChatGPT je nepřekonatelným odborníkem na jakékoliv téma a nedocenitelným nástrojem pro hledání relevantních klíčových slov. 

A je to další nástroj, který můžete přidat do vašich již oblíbených sad nástrojů pro hledání a určování klíčových slov. ChatGPT zatím nemůže nahradit tradiční nástroje, které jsou k tomu přímo určené. 

Jak se v této příručce ukázalo, od vymýšlení klíčových slov na začátku až po přesnosti v datech, může ChatGPT dělat drobné chyby. 

Určitě nedoporučuji slepě věřit datům, která od ChatGPT získáte. Může vám však pomoci pochopit nová témata, pro která potřebujete provést průzkum klíčových slov a ve výsledku vám ušetří spoustu času a práce. 

Pokud spojíte ChatGPT s tradičními nástroji pro vyhledávání klíčových slov, může se stát skvělým a mocným nástrojem ve vašem arzenálu nejrůznějších nástrojů. 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Kristýna Franclová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp