Používání softwarových produktů jako SaaS (Software as a Service) je v posledních letech stále populárnější. Důvod této rostoucí popularity je jednoduchý - SaaS přináší uživatelům zjednodušení přístupu a cenovou dostupnost, díky kterým mohou mít firmy přístup ke složitému softwaru a komponentám IT infrastruktury snadněji a s nižšími náklady. Z tohoto důvodu dnes využívají model SaaS i velké podniky, jako je SAP nebo Oracle.
►Dalším důvodem, proč se SaaS stal tak populárním, je nárůst flexibility práce. Čím snadněji může firma nabídnout zaměstnancům možnost pracovat na dálku, tím lépe.
Díky všem těmto výhodám, a mnoha dalším, jsou SaaS produkty stále častějším řešením v mnoha firmách. Nelze se proto divit, že v oboru prodeje SaaS produktů začíná být velmi ostrá konkurence, a abyste se zde se svým produktem uplatnili, je potřeba využít každé příležitosti k propagaci.
Jak propagovat SaaS produkty
Jednou z nejúčinnějších metod propagace na internetu jsou PPC reklamy, které umožňují přesně kontrolovat, kolik za reklamní kampaň utratíte a kolik vyděláte. Lze tak velmi přesně zjistit, které části PPC kampaně se vám vyplácejí. V PPC platformě můžete sledovat mnoho metrik, které vypovídají o tom, jak si vaše reklamy, jednotlivá klíčová slova i celé kampaně vedou. Pokud dosud s PPC reklamou nemáte dostatek zkušeností, může pro vás být nadměrné množství údajů značně matoucí, což většinou vede k nízké efektivitě vaší PPC kampaně. Na prodeji produktu zkrátka nevyděláte tolik, aby se vám náklady na PPC reklamu vyplatily.
Než se vrhneme na možné příčiny neúspěchu vaší PPC kampaně pro SaaS produkty, pojďme si ujasnit, jak sestavit výchozí rozpočet pro PPC kampaň a jaké metriky sledovat, abyste měli co nejlepší kontrolu nad její výkonností. Sledovat příliš mnoho údajů, aniž byste věděli, které jsou pro výkon kampaně skutečně nejdůležitější, může totiž vaši efektivitu naopak snižovat.
►Tři nejzásadnější hodnoty pro měření výkonnosti PPC reklam pro SaaS produkty jsou: počet prokliků na vaši stránku, konverzní poměr a celková cena za konverzi.
Výpočet celkového rozpočtu na reklamu
Než začnete shánět zákazníky a vydělávat peníze, budete si muset zajistit udržení stabilního cash flow. Aby vaše podnikání stabilně vydělávalo, musíte si spočítat, kolik peněz můžete investovat do reklamy.
Celkový rozpočet na reklamu můžete vypočítat podle níže uvedeného vzorce:
Cílový počet uzavřených obchodů za měsíc x cílová cena za jednu konverzi (částka, kterou jste ochotni zaplatit za získání jednoho zákazníka).
Například - pokud na jednom prodeji vyděláte průměrně 1 500 Kč, měla by maximální cena za konverzi být menší, aby se vám obchod vyplatil. Pokud je tedy cílová cena za konverzi 1 000 Kč a plánujete dosáhnout 100 prodejů za měsíc, můžete do PPC reklamy investovat 100 000 Kč za měsíc. Jedná se o důležitý základní výpočet, díky kterému můžete sledovat své pravidelné náklady, ať už je zvyšujete, nebo snižujete.
Výpočet potřebného počtu kliknutí
Výpočet počtu kliknutí nebo míry prokliků vám pomůže zjistit, s jakou frekvencí lidé vaši PPC reklamu vidí a klikají na ni. Vyšší počet kliknutí je jasnou známkou toho, že se vaší PPC reklamě daří.
Podle níže uvedeného vzorce zjistíte, kolik kliknutí získáváte.
Řekněme, že konverzní poměr mezi návštěvníky vašeho webu a stažením demo verze je přibližně 20 % (20 % z lidí, kteří přijdou na váš web, si stáhne demo). Nyní vypočítáme počet potřebných stažení demoverze za měsíc.
Stačí vydělit celkový počet obchodů, které jste v daném měsíci uzavřeli (pro tuto rovnici to bude 100), konverzním poměrem pro demo. Předpokládejme, že váš konverzní poměr u demoverzí je 10 % (10 % z lidí, kteří si stáhnou demo, se rozhodne koupit si plnou verzi). Dostali byste číslo 1000, což je počet stažení demoverze, které budete potřebovat za měsíc.
Kolik to dělá kliknutí? Nyní těchto 1000 demoverzí za měsíc vydělte 20 %. Váš výsledek by byl 5 000 kliknutí.
Výpočet vaší základní cílové CPC
Jakmile jste vypočítali celkový rozpočet potřebný pro PPC reklamu a celkový počet kliknutí, která potřebujete, zbývá vám už jen vypočítat cílovou CPC (cenu za proklik).
K tomu je třeba vydělit celkový rozpočet na reklamu (100 000 Kč) celkovým počtem kliknutí, která potřebujete (5 000). Získáte tak cílovou CPC v celkové výši 20 Kč.
Proces optimalizace PPC kampaní pro SaaS produkty
Nejdříve zvyšte CTR, než se pustíte do dalších vylepšení. CTR neboli míra prokliku je odrazem přitažlivosti vaší reklamy pro zákazníky. Je jasným ukazatelem její relevance s tím, co lidé hledají. CTR se také významně podílí na skóre kvality (hodnocení reklamy ve vyhledávačích).
►Je nezbytné zvýšit CTR, protože provozování reklam s nízkým CTR ukazuje Googlu, že vaše reklama za mnoho nestojí, a bude ji proto zobrazovat na nižších pozicích, což CTR dále sníží.
Standardní metody pro zvýšení CTR jsou následující:
1. Vytvořte poutavé nadpisy reklam.
2. Popis reklamy by měl obsahovat klíčová slova, která návštěvník hledá.
3. Využívejte kvalitní vizuální kreativy, abyste uživatele přiměli ke kliknutí na reklamu.
Vytvářejte nové reklamy každý měsíc, abyste předešli únavě z reklam
Časté spouštění podobných reklam je spolehlivým způsobem, jak přimět uživatele ke ztrátě zájmu a následnému poklesu angažovanosti. Dojde také ke snížení účinnosti vaší reklamní kampaně a na návratnost investice můžete zcela zapomenout. Nejlepší způsob, jak se vyhnout únavě z reklamy, je vytvářet každý měsíc reklamy nové!
Snižte zbytečné výdaje na reklamu přidáním negativních klíčových slov
►Negativní klíčová slova jsou sadou klíčových slov využívaných k tomu, aby se vaše reklama na tato konkrétní klíčová slova nebo fráze nezobrazovala.
Pokud uživatel některé z těchto slov použije k hledání, vaše reklama se mu nezobrazí. Pokud nabízíte placený software, je vhodné vyloučit například klíčové slovo "zdarma". Návštěvník, který hledá software zdarma, si pravděpodobně váš produkt stejně nekoupí.
Výsledkem bude snížení celkových nákladů na reklamu, protože nebudete muset platit za prokliky provedené lidmi, kteří si nic koupit nechtějí. Správným nastavením negativních klíčových slov můžete podpořit své podnikání a zvýšit vaše zisky.
Odstraňte nerelevantní návštěvnost
Pochopte svého zákazníka a poznejte všechna relevantní klíčová slova, která by mohl použít při hledání vašeho SaaS produktu. Analyzujte přehledy vyhledávaných výrazů - k jejich získání můžete použít seznam klíčových slov v Google Ads, která použili lidé, kterým se zobrazila vaše reklama. Zjistěte, na která slova se vaše reklama zobrazuje, i když jde o slovo, které s vaším produktem nesouvisí. Tímto způsobem můžete vyřadit všechna nerelevantní klíčová slova, která nemají žádnou souvislost s vaší reklamní kampaní.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com