Pokud provozujete firmu, jejíž zákazníci se rekrutují převážně z lidí ve vašem městě či v okolí, je potřeba se dostat na přední místa v lokálním vyhledávání Google. Jde o typ vyhledávání, kde Google upřednostní ve výsledcích firmy, které se nacházejí blízko uživatele. Typicky z lokálního vyhledávání mohou profitovat například majitelé restaurací, kadeřnictví, autoservisů či podobných služeb, za kterými lidé většinou necestují desítky kilometrů.
Aby Google zařadil vaši firmu do výsledků lokálního vyhledávání, je potřeba dobře vytvořený a správně optimalizovaný firemní zápis v Mapách Google a ve službě Moje firma na Googlu. Lokální vyhledávání představuje obrovské množství nových potenciálních zákazníků. Optimalizovaný zápis v Mapách Google vám pomůže tyto zákazníky získat ve prospěch vaší firmy. Pokud se v Mapách Google nevyznáte, nevadí. Získat v nich zápis není nic složitého.
Proč je váš zápis v Mapách Google důležitý?
Mapy Google jsou nejoblíbenější mapovou aplikací na světě i v ČR. Každý den hledají pomocí Google map tisíce lidí produkty a služby, které mohou uspokojit jejich potřeby. Pokud se vám podaří umístit se na předních místech těchto vyhledávání, zamíří tito lidé právě k vám. Aby k tomu však mohlo dojít, nestačí mít jen zápis v Mapách Google. Ten má ostatně kde kdo. Abyste se dostali do popředí, musí být váš výpis perfektně optimalizován. Jak na to si řekneme v tomto článku.
Jak tedy s začít optimalizací výpisu v Mapách Google?
Nejprve si uvědomte, že pouhé uvedení vašeho podniku v Mapách Google nezaručuje vysokou pozici při vyhledávání ve vaší oblasti. Chcete-li skutečně využívat výhod Map Google, musíte věnovat čas optimalizaci svého zápisu. Pro začátek postupujte podle následujících deseti kroků.
1. Přidání provozovny do Map Google
Chcete-li zahájit svou online marketingovou strategii, ujistěte se, že máte vytvořený zápis v Mapách Google. Chcete-li přidat svou firmu do Map Google:
- Navštivte Mapy Google a vyhledejte název své firmy.
- Pokud je uvedena v rozbalovací nabídce, již zápis máte – stačí jej jen nárokovat!
- Pokud váš název chybí, vyberte možnost "Přidat chybějící místo".
- Po výzvě zadejte svůj název, umístění a kategorii.
Do Map Google může přidat podnik kdokoli (například i vaši zákazníci), proto je důležité nevynechat krok kontroly existujícího zápisu.
2. Nárokování zápisu v Mapách Google
Dalším krokem na cestě ke zlepšení lokálního SEO a vzestupu v žebříčcích místního vyhledávání je uplatnění nároku na vaši firmu. Google si musí ověřit, že jste skutečným majitelem firmy označené na mapě. Nárokování zápisu odemkne možnost uvést důležité údaje o vaší firmě – a zvýšit tak její hodnocení v Mapách Google. Chcete-li požádat o nárokování zápisu v Mapách Google:
- Založte si bezplatný účet ve službě Moje firma na Googlu.
- Vyberte možnost "Nárokovat firmu" nebo "Vlastníte tuto firmu?".
- Postupujte dále podle pokynů.
Google vám poté pošle na fyzickou adresu dopis s kódem, který zadáte do patřičného políčka na internetu, čímž ověříte, že je firma skutečně vaše. Jakmile svůj zápis v Mapách potvrdíte, můžete začít s optimalizací vašeho zápisu v Mapách a účtu Moje firma na Googlu.
3. Přidejte do zápisu důležité informace
Přidání důležitých informací o firmě pomůže zvýšit vaši důvěryhodnost a hodnocení.
- Přihlaste se ke svému účtu Moje firma na Googlu.
- Najděte a vyberte kartu "Informace".
- Zde můžete přidat nové informace.
Mezi důležité údaje, které je třeba vyplnit, patří:
- Název firmy
- Kategorie
- Oblast služeb
- Adresa
- Pracovní doba
- Telefonní číslo
- URL webových stránek
- Produkty a služby
- Popis
4. Přidání fotografií do výpisu
Ačkoli se to může zdát banální, přidání profesionálních fotografií může mít na váš výpis v Mapách Google naprosto zásadní vliv. Aktuální fotografie ukazují, že jste aktivní a důvěryhodná značka. Mohou také upoutat pozornost potenciálních zákazníků provádějících místní vyhledávání.
Stejně jako fotografie zlepšují optimalizaci pro vyhledávače ve vašem online obsahu, jsou také nezbytnou součástí vašeho výpisu v Mapách Google. Jak fotografie nahrát?
- Přihlaste se ke svému účtu Moje firma na Googlu.
- Vyberte kartu "Fotografie" na ovládacím panelu.
- Přetáhněte fotografie do určené oblasti, jakmile se zobrazí výzva.
Jedním ze způsobů, jak maximalizovat výhody fotografií ve svém výpisu, je soustavné přidávání nových fotografií. Snažte se přidávat alespoň jednu novou fotografii týdně – nebo ještě lépe denně!
5. Získejte skvělé recenze od zákazníků
Potenciální zákazníky často přesvědčí k návštěvě vašeho podniku, když si přečtou o pozitivních zkušenostech jiných zákazníků. Získávání skvělých recenzí na Googlu vám tak dává možnost získat důvěru zákazníků a budovat autoritu vaší firmy.
Jak získat vynikající recenze? Základem je vytvoření firemního zápisu v Mapách Google, což vám umožní získávat recenze zákazníků.
- Požádejte věrné zákazníky o napsání recenze.
- Aktivně reagujte na recenze, kdykoli je to možné.
- Řešte ihned jakékoli problémy, které se v recenzích objeví.
Vaším hlavním cílem je ukázat potenciálním zákazníkům, že vám záleží na jejich zkušenostech a názorech.
6. Konsolidace výpisů v Mapách Google
Občas se stane, že se na internetu objeví více variant vaší adresy, nebo více telefonních čísel. To není pro optimalizaci příliš vhodné. Udělejte si čas na konsolidaci všech dalších výpisů, které by se na internetu mohly vyskytnout (například na webu, na sociálních sítích a podobně), tak aby adresa a telefonní číslo vaší provozovny byly všude stejné.
7. Důsledné zveřejňování příspěvků v profilu v Mapách Google
Stejně tak, jako je čerstvý obsah přínosem pro vaši marketingovou strategii na sociálních sítích, publikování příspěvků ve vašem firemním výpisu v Mapách Google udržuje jeho relevanci. Google si pravidelného zveřejňování příspěvků všímá a zohledňuje to při řazení výsledků vyhledávání. Firmu, která se o svůj zápis stará, vnímá jako aktivní a dává jí přednost. Kromě toho nový obsah podporuje zapojení zákazníků.
8. Ujistěte se, že jsou vaše webové stránky přizpůsobené mobilním zařízením
68 % uživatelů chytrých telefonů kontroluje svůj telefon během prvních 15 minut po probuzení – lze tedy s jistotou říct, že chytré telefony hrají v každodenním životě většiny lidí obrovskou roli. Využijte rozšířenosti chytrých telefonů tím, že vytvoříte webové stránky, které se na mobilních telefonech zobrazují čitelně a automaticky se přizpůsobují velikosti displeje. Pokud váš výpis v Mapách Google bude odkazovat na dobře propracované webové stránky přizpůsobené mobilním telefonům, můžete si být jisti, že se vám to vyplatí. Pokud by tomu totiž tak nebylo, snadno byste zákazníky z mobilních zařízení mohli ztratit, což byste jistě nechtěli. Při vytváření webu proto věnujte čas testování jeho mobilní responzivity.
9. Zahrnutí místních klíčových slov
Dalším způsobem, jak zvýšit své hodnocení v Mapách Google, je používat klíčová slova zaměřená na místní vyhledávání. Tato SEO taktika pomůže nejen vašemu umístění v Mapách Google – pomůže také umístění vašich webových stránek v relevantních vyhledáváních.
- Používejte klíčová slova založená na lokalitě, jako jsou názvy měst, ulic nebo oblastí.
- Místní klíčová slova implementujte do celého webu, včetně domovské stránky, stránky s kontakty a blogu.
- Pokud zdůrazníte svou příslušnost k místní lokalitě, vaše hodnocení v Mapách pravděpodobně vzroste, stejně jako návštěvnost vašeho profilu a webu.
10. Vložte mapu Google na vaše webové stránky
Mnoho podniků se rozhodne vložit mapu Google do sekce "Kontakt" na svých webových stránkách, nebo přímo na hlavní stránku webu. Tato strategie poskytuje návštěvníkům nejen jasnou informaci, kde vaši provozovnu najdou a jak se tam dostanou, ale může vám také pomoci posunout se výše v žebříčcích místního vyhledávání v Mapách Google.
Vložení mapy Google na webové stránky:
- Najděte svou firmu na Mapách Google.
- Vyberte možnost "Sdílet" a poté zvolte kartu "Vložit mapu".
- Zkopírujte a vložte vygenerovaný odkaz na své webové stránky.
Ujistěte se, že vložená mapa používá stejnou adresu jako výpis na vašich webových stránkách. Tím posílíte svou spolehlivost pro Google – a zároveň pomůžete zákazníkům najít vaši firmu!
Nechte se najít pomocí firemních výpisů v Mapách Google
Díky firemním výpisům v Mapách Google mohou potenciální zákazníci snadněji než kdy dříve navázat spojení s firmami v nejbližším okolí – s firmami, jako je ta vaše. Pokud věnujete čas optimalizaci svého zápisu v Mapách Google a ve službě Moje firma na Googlu, budete moci oslovit mnohem větší počet lokálních zákazníků.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com