Psaní blogu patří mezi nejúčinnější marketingové techniky, které dokážou podpořit rozvoj malé firmy. Jde o poměrně jednoduchý, ale účinný segment marketingu sociálních médií, s nízkou vstupní bariérou. Stačí si jen vše řádně naplánovat, nainstalovat CMS a začít psát tematické články. Tímto způsobem poměrně rychle získáte návštěvnost a podpoříte vaše podnikání.
Jak začít s psaním firemního blogu
Vyberte si témata, o kterých chcete psát a o kterých se vaši zákazníci touží něco dozvědět. Nejlepší je, pokud témata přinášejí další rozšiřující informace k vašim produktům. Nyní stačí již jen pravidelně publikovat kvalitní obsah a návštěvníci si vás brzy všimnou.
►Podpořit návštěvnost vašeho blogu můžete i publikací příspěvků na sociálních sítích, popřípadě placenými kanály: PPC reklamou a e-mail marketingem.
Důležité je pravidelně publikovat
Sestavte si publikační plán, podle kterého budete postupovat. Pokud právě začínáte, možná budete chtít vytvořit veškerý obsah naráz, a poté jej teprve zveřejnit. Bohužel, takto to nefunguje. Nejenže vás psaní článků do zásoby pravděpodobně brzy přestane bavit, ale publikum vašeho blogu nebude mít dostatek času číst vše, a to by přece byla škoda. Znamenalo by to plýtvání energií a ztrátu času. Místo toho si vytvořte publikační plán. Spočítejte si, kolik času máte, a vyhraďte si čas, ve kterém se budete blogu věnovat.
►Pokud máte málo času, nevadí. Pokud napíšete jen jeden článek za týden, je to pořád lepší než nic. Důležité je pravidelně publikovat. Tím si získáte důvěru vašich návštěvníků, kteří se budou pravidelně vracet pro nový obsah.
Pište kvalitní obsah
Vytvářejte obsah navržený tak, aby pomohl vašim zákazníkům. Pište o vašich produktech. Vysvětlujte, jak mohou zákazníci řešit své problémy pomocí vašich produktů. Cílem celého obsahu by mělo být pomoci zákazníkovi. Lidé totiž čtou váš obsah z nějakého důvodu: chtějí vyřešit své vlastní problémy. Pokud jim vaše články přinesou hodnotné informace, které jim pomohou vyřešit jejich problémy, můžete v nich získat věrné zákazníky. Často totiž návštěvník má zájem o váš produkt, ale není si zcela jist, že zrovna tento výrobek je ten pravý, který dokáže vyřešit jeho problém.
"V článcích nemusíte produkty přehnaně vychvalovat. Stačí, když podrobně a důkladně ukážete, jak produkt funguje, jak se s ním pracuje, popřípadě jaké má výhody oproti jiným produktům."
Zvolte správnou obsahovou strategii
Jakmile začnete vytvářet kvalitní obsah, který přitahuje pozornost publika, zjistíte, že své návštěvníky můžete rozdělit do dvou různých skupin: těch, kteří si váš produkt chtějí koupit, a těch, kteří se o něm chtějí dozvědět více a poté třeba sdílejí váš obsah na sociálních sítích. Ti, kteří si kupují vaše produkty, totiž často nejsou ti samí lidé, kteří šíří informace o vašem zboží mezi přáteli. Jsou to třeba lidé, kteří váš produkt již vlastní, ale rádi by se dozvěděli více o jeho funkcích a použití.
Začněte proto vytvářet dva různé druhy obsahu, založené na potřebách každého z těchto segmentů publika. Zjistěte, kdo jsou vaši nejzajímavější zákazníci, a zkoumejte jejich potřeby.
►Zjistěte, jaký problém se snaží řešit pomocí vašich produktů a služeb. Identifikujte také publikum, které vaše stránky navštěvuje, ale nic nekupuje. Prozkoumejte klíčová slova, přes která k vám přicházejí, abyste zjistili, proč hledají váš obsah.
Při psaní blogu je nejdůležitější vydržet
Možná se vám nepodaří hned od začátku získat vysokou návštěvnost. To ale nevadí. Důležité je vytrvat a zaměřit se na pomoc svým zákazníkům. Nakonec to začne fungovat a vaši návštěvníci se změní ve věrné zákazníky, kteří posunou vaše podnikání kupředu.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com