Při vytváření SEO strategií na lokální úrovni je třeba uvědomit si, že obsah hraje mnohem větší roli, než bychom si možná byli ochotni připustit. Ať už chcete optimalizovat pro lokální vyhledávání vaše webové stránky, nebo se začlenit do příspěvků místních firem, bez kvalitního obsahového marketingu se neobejdete. Pojďme se proto podívat, jak využít obsah pro vaši SEO strategii na lokální úrovni a přivést více návštěvníků do vaší firmy.
Vsaďte na lokální hledání
Prvním krokem ve vaší obsahové strategii pro lokální SEO by měla být optimalizace webových stránek pro místní výrazy, které potenciální zákazníci nejčastěji hledají. Budete tedy muset provést průzkum klíčových slov, abyste našli ty správné výrazy pro váš místní trh. Můžete k tomu využít například nástroj Semrush, díky kterému objevíte geograficky specifická klíčová slova, která uživatelé hledají podle toho, kde hledají služby nebo firmy. Tento nástroj také přináší informace o objemu vyhledávání a konkurenci, aby vám pomohl vybrat ty správné výrazy pro vaši firmu.
Uzpůsobte web
Jakmile si najdete klíčová slova, která potřebujete dostat na váš web, je čas optimalizovat obsah podle těchto hledaných výrazů. Nejdůležitější je začlenit tato klíčová slova do následujících oblastí, což vám zaručí jejich maximální efektivitu:
- Zahrňte cílové klíčové slovo do URL adresy vaší webové stránky
- Zahrňte cílové klíčové slovo do názvu svého webu
- Napište stručný, informativní meta popisek
- Napište užitečný, informativní příspěvek, který bude obsahovat tato klíčová slova
- Přidejte obrázky s optimalizovaným alternativním textem obrázku
- Vždy používejte v textu nadpisy H1, H2 a H3
- Interně odkazujte na související stránky na vašem webu
Každá webová stránka na vašem webu by měla být optimalizována pro jedinečné klíčové slovo (je-li to možné), abyste zabránili tomu, že několik webových stránek bude soutěžit o stejný výraz. Ujistěte se také, že volíte klíčové slovo, které nejvíce odpovídá tomu, o čem stránka nebo obsah příspěvku je.
Nezapomeňte na kontakty
Aby o vás lidé na lokální úrovni věděli, nezapomeňte na svůj web přidat stránku s podrobnými kontaktními údaji. Ta slouží nejen uživatelům, ale i vyhledávačům, jako je Google, jako cenná informace o tom, kde se vaše firma nachází a na co se zaměřuje. Stránka s kontaktními informacemi by měla efektivně, ale výstižně popisovat vaši firmu a místo, kde se nachází. Pro efektivní optimalizaci je nejlepší zahrnout:
- váš oficiální obchodní název
- adresu vaší firmy
- vaši pracovní dobu
- trasu vedoucí k vaší fyzické pobočce
- mapu, kde se vaše firma nachází
- vaše obchodní kontaktní údaje (telefonní číslo a e-mailová adresa)
- kontaktní formulář pro uživatele, aby vás mohli kontaktovat
Optimalizací vaší stránky s kontakty dáte uživatelům vědět, kde se nacházíte, a usnadníte jim kontaktovat vás. Zároveň vyšlete Googlu signály, které jeho algoritmu pomáhají pochopit, kde se vaše firma nachází, a zvyšuje tak pravděpodobnost, že se umístíte v místním vyhledávání. Neoptimalizovaná stránka s kontakty je proto promarněnou příležitostí, jak oslovit místní uživatele.
Zaměřte se na lokální obsah
Chcete-li se dostat do povědomí na lokální úrovni, nemusí to být pouze vaše webové stránky, které vám to umožní. Místní uživatele, které projeví zájem o vaše služby, můžete přilákat například i prostřednictvím blogu. V něm můžete psát o místních událostech, místních trendech, aktualitách, o dalších místních firmách atd., a zaujmout tak své místní publikum.
►Buďte kreativní a vytvářejte na svém blogu obsah, pomocí kterého rozšíříte svůj dosah na místním trhu.
Pište o lokálních událostech
Lidé se zajímají, co se děje v jejich okolí – a pro vás je to příležitost, jak se dostat do jejich povědomí. Napište na svých stránkách o této události – a nemusí se týkat jen vašeho oboru. Dejte prostě lidem vědět, že vás zajímá, co se ve vašem okolí děje, a že se tam s nimi třeba rádi potkáte. Rozhodně by vám tedy neměly utéct události, jako jsou různé konference, sezónní či sportovní akce, výstavy, koncerty či networking.
Vsaďte na sociální sítě
Není pochyb o tom, že sociální sítě hýbou světem – každý rok jsou na nich celosvětově aktivní miliardy uživatelů. Je tedy více než pravděpodobné, že i ve vaší oblasti využívá velké množství vašich potenciálních zákazníků sociální sítě. Propagujte proto obsah svého blogu a webových stránek na sociálních sítích, abyste zaujali sledující a rozšířili sledovanost a povědomí na místní úrovni. Můžete se dokonce připojit k místním skupinám na Facebooku a LinkedInu a cílit na uživatele ve vaší konkrétní oblasti. Můžete také sdílet obsah specifický pro dané místo, abyste oslovili své cílové spotřebitele. Nezapomeňte také sledovat stránky zaměřené na místní události, a konkurenční firmy, abyste viděli, čím ony lákají své zákazníky. Důležitým krokem je i přihlášení se do různých oborových skupin, ve kterých můžete sdílet své příspěvky.
Rada na závěr
Abyste se dostali se svým byznysem do povědomí na lokální úrovni, je třeba vytvářet kvalitní obsah, který vám pomůže s vaším SEO. Nezapomínejte proto do svých textů zahrnovat relevantní klíčová slova a uvádějte pouze konzistentní informace o názvu, adrese, telefonním čísle a webových stránkách. Nezapomeňte si taktéž vytvořit firemní profil na Googlu a spravovat recenze, které díky němu získáte – připravte se na to, že se čas od času může objevit i nějaká negativní – tu berte s povděkem, zareagujte na ni v poklidu a nabídněte nespokojeným zákazníkům řešení. Ostatní tak uvidí, že se snažíte najít cestu ke společné spokojenosti a budete pro ně ještě důvěryhodnější.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com