Jak na influencer marketing na Instagramu

influencer marketing
Jednou z nejefektivnějších cest, jak oslovit potenciální zákazníky na sociálních sítích, je influencer marketing. Jak jej dělat co nejlépe?

Podle samotného Instagramu má tato síť v současné době více než 1 miliardu aktivních uživatelů a toto číslo bude nepochybně dále růst. Pokud tedy hledáte svou cílovou skupinu, je pravděpodobné, že na Instagramu už je a čeká, až ji oslovíte. Jak na to? Nejjednodušší cestou jak oslovit své publikum na Instagramu je prostřednictvím influencer marketingu.

Co je to influencer marketing?

Různí lidé chápou influencer marketing různě. Pojem influencer často označuje známou osobu, která ovlivňuje to, co je momentálně trendy v módě, hudbě a zábavě.

Influencer marketing často označuje sponzorované prezentace produktů, které dělají celebrity na Instagramu, aby zpeněžily svou aktivitu na sociálních sítích.

Existuje však i jiná definice influencer marketingu. Influencer marketing - ať už se odehrává na Instagramu nebo někde jinde, je proces budování dlouhodobých vztahů s lidmi, kteří ovlivňují cílovou skupinu vaší firmy. Tito mikroinfluenceři nejsou celebrity, ale vaši cíloví zákazníci u nich hledají rady a postřehy. Nemusí mít miliony sledujících nebo tisíce lajků u svých aktualizací. Jsou však skuteční. Mají pozornost a důvěru svých sledujících a kolegů a mohou vaší značce přinést důvěru, autenticitu a loajalitu.

Největší výhodou těchto mikroinfluencerů je, že jsou to skuteční lidé. Tím nechci říct, že všechny celebrity jsou mimozemšťani (i když to tak někdy může vypadat), ale s mikroinfluencery je obecně snazší navázat vztah než se superhvězdami velkých jmen.

Uživatelé Instagramu s několika tisíci sledujících obvykle rádi zveřejňují jedinečný obsah, odpovídají na komentáře a chovají se mnohem autentičtěji než typické celebrity, za které většinou stejně sociální sítě spravuje najatý zaměstnanec.

Vzhledem k tomu, že Instagram nedávno změnil svůj algoritmus tak, aby kopíroval snahy Facebooku, kvalitní obsah se dostává nad příspěvky velkých značek, což by mohlo znamenat, že mikro influencer marketing se stává efektivnějším než obsah od velkých celebrit.

Jak najít ty správné influencery na Instagramu?

V závislosti na oboru může proces identifikace správných influencerů pro vaši kampaň zahrnovat různé nástroje.

  • Popular Pays je skvělá platforma, která vám pomůže najít influencery z vašeho oboru a spravovat vztahy s nimi. Tato platforma, kterou nedávno koupila společnost Lightricks, významný hráč v oblasti tvorby vizuálního obsahu, nabízí nástroje pro propojování, spolupráci a sledování partnerství mezi značkami a influencery, což firmám umožňuje budovat dlouhodobá spojení s relevantními tvůrci.
  • Dalším užitečným nástrojem pro vyhledávání influencerů je Sparktoro, který je obzvláště užitečný, pokud chcete rozšířit svou kampaň na oslovení influencerů i mimo Instagram. Nástroj vyhledává zdroje influencerů napříč různými sociálními médii a webovými platformami (včetně Instagramu, Youtube, podcastových platforem, Twitteru atd.) U každého influencera platforma zobrazuje souhrnný dosah ze všech jeho sítí.

Obě platformy umožňují zaměřit se na skutečné metriky, jako je angažovanost a autenticita každého influencera v sociálních médiích.

Zaměřte se na zapojení na Instagramu

Influencerům se skvěle daří zapojit vaše zákazníky. Od realističtějšího chování na internetu, kdy reagují na tweety a zprávy, až po sdílení skutečného a jedinečného obsahu, mikroinfluenceři obecně s větší pravděpodobností zahájí a udržují konverzaci, než typické celebrity. To znamená, že zákazníci přistupují k vašemu e-shopu s pocitem větší jistoty a připravenosti k nákupu.

Nesoustřeďte se na získání co největšího dosahu, ale na zahájení konverzace s publikem.

Zde je několik ukazatelů, na které se při plánování kampaně s influencery zaměřte:

  • Zapojení do obsahu: Při výběru influencerů sledujte jejich obsah, zjišťujte, kdo se do tohoto obsahu zapojuje a zda tito influenceři se svými sledujícími zpětně komunikují. Jaké typy obsahu na ně zřejmě fungují nejlépe? Zapojují se jejich sledující do fotografií, videí, příběhů nebo rolí na Instagramu?
  • Koho ovlivňují: Kdo jsou věrní sledující těchto influencerů? Jsou to vaši cíloví zákazníci?

I mezi vašimi současnými sledujícími a zákazníky mohou být mikroinfluenceři: Staňte se jejich přáteli. To je také skvělý způsob, jak získat sociální důkazy, které můžete použít na svých kanálech a dokonce i na svých webových stránkách. Ve skutečnosti můžete příspěvky z Instagramu vložit přímo na svůj web a vylepšit tak své produktové stránky, takže nezapomeňte tento obsah maximálně využít a prezentovat ho na svém webu.

Pečujte o vztahy

Ve světě nekonečných možností je důležité si uvědomit, že influenceři jsou každý den oslovováni různými nabídkami - dejte jim tedy jasně najevo, proč by měli spolupracovat právě s vaší značkou.

Přizpůsobte své sdělení jejich potřebám, nikoli svým vlastním, a používejte spojení a e-maily, které nastíní skutečnou hodnotu vaší organizace a to, co můžete poskytnout nejen z hlediska odměny, ale i zkušeností!

Influenceři denně projdou spoustu e-mailů a je mnohem pravděpodobnější, že budou věnovat pozornost něčemu, co se týká toho, co je zajímá nejvíce. Teprve když si skutečně získáte jejich pozornost, můžete se je pokusit uplatit propagačními kódy a platbami.

Pokud dokážete influencerům ve svém oboru ukázat, že respektujete jejich odbornost, a dát jim důvod, aby s vámi spolupracovali, můžete těžit z lepšího zapojení, větší autority a věrnějšího publika příznivců.

A co je ještě důležitější, snažte se o vztahy s těmito mikroinfluencery pečovat. Vaším cílem by neměla být jednorázová spolupráce. Místo toho dejte přednost dlouhodobým vztahům. Zvažte přesun těchto spojení na vlastní web, abyste tyto influencery připoutali blíže k vašemu webu. Jinými slovy, dejte jim na svém webu prostor, který mohou nazývat svým domovem.

Můžete například svým příznivcům vytvořit na vašem webu fórum, kde mohou vzájemně komunikovat a zapojit se do spolupráce se značkou.

Vše se točí kolem mikroinfluencerů

Vzhledem k tomu, že mikroinfluenceři mají cílenější základnu sledujících než makroinfluenceři, nezískáte tak široký zásah, jakého byste mohli dosáhnout pomocí známých celebrit, ale na rozdíl od nich nabízejí lepší kvalitu zdrojů a je také snazší se s nimi spojit.

Zlepšete výsledky svého digitálního marketingu tím, že si vybudujete síť influencerů, abyste měli k dispozici řadu jmen ve svém oboru, která budou budovat hodnotu a autoritu vašich produktů.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp