Čekají nás nové funkce, jako je doporučení stylu, preference značek, generativní AI pro vyhledávání produktů a virtuální zkušební technologie. Pojďte se o nich dozvědět více.
Co je nového?
Google provádí pilotní testy nových funkcí pro objevování produktů, které mají za cíl nabídnout uživatelům více personalizované online nakupování. Tyto inovace zahrnují doporučení stylu, preference značek, generativní AI pro vyhledávání produktů a virtuální zkušební technologie.
Nové funkce jsou momentálně dostupné pouze na mobilních zařízeních v USA. Pokud je chcete vyzkoušet, je možné použít VPN a přesměrovat virtuálně své zařízení do Spojených států.
Doporučení stylu
První z nových funkcí, kterou Google testuje, je doporučení stylu. Uživatelům jsou nabízeny produkty na základě hodnocení produktů.
V praxi to znamená, že v Google Nákupech po zadání vyhledávacího dotazu „společenské šaty“ uvidí základní přehled produktů, které mohou na základě preferencí ohodnotit, zda se jim líbí či nikoli. Následně jim jsou zobrazeny takové produkty, které jsou stylově podobné těm, u kterých vybrali uživatelé možnost, že se jim líbí. Jde o podobný přístup, jakým funguje například streamovací platforma Netflix při doporučování videoobsahu.
Preference značek
Google nově umožňuje nakupujícím filtrovat produkty na základě preferovaných značek. Uživatelé tak uvidí pro ně relevantní produkty, což zvyšuje pravděpodobnost nákupu.
Preferované značky je možné předem nastavit a uložit. Vyhledávání bude tak snazší. Chcete-li spravovat předvolby, klepněte na tři tečky vedle části „Populární od vašich oblíbených značek“ a zpřístupněte možnosti přizpůsobení na panelu „O tomto výsledku“.
Generativní AI pro vyhledávání produktů
Pilotně je testován také nástroj pro generování obrázků AI pro nakupování, který je k dispozici díky Search Generative Experience (SGE) v rámci Search Labs. Uživatelé mohou při vyhledávání konkrétní položky klepnout na „Generovat obrázky“ a zobrazit možnosti odpovídající jejich preferencím.
Díky této funkci je možné vytvářet přizpůsobené a vizuálně atraktivní produktové obrázky, které mohou oslovit konkrétní segmenty trhu.
Virtuální zkušební technologie
Poslední testovanou novinkou v rámci Google Nákupů je virtuální zkušební technologie. Díky ní je možné kliknutím na ikonu „vyzkoušení“ zobrazit oblečení na rozmanité sadě skutečných modelů ve velikostech od XXS do 4XL. Tato technologie umožňuje zákazníkům vizualizovat, jak budou produkty vypadat na různých typech postav, což zvyšuje pravděpodobnost spokojenosti s nákupem.
Nové funkce pomohou zákazníkům i prodejcům
Google testuje inovativní prvky, které mohou změnit způsob, jakým uživatelé nakupují online. Doporučení stylu, preference značek, generativní AI pro vyhledávání produktů a virtuální zkušební technologie nabízejí prodejcům nové způsoby, jak zaujmout zákazníky, učinit je spokojenějšími a zároveň zvýšit prodeje.
Nové funkce umožňují personalizovanější nákupní zážitek, což je přínosem i pro samotné zákazníky, kterým se otevírají nové možnosti pro nalezení požadovaných produktů.
Chcete-li znát triky, jak na vyšší zobrazovanost produktů v Google Nákupech, pokračujte na náš další článek.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Gabriela Soukupová
Foto zdroj: pixabay.com