Aby Instagram motivoval své přispěvatele k tvorbě většího množství obsahu, zavedl možnost jeho zpeněžení pomocí reklam na Instagram TV. V loňském roce začal Instagram testovat IGTV Ads pro řadu tvůrců z USA. Nyní se tyto reklamy rozšíří na další tvůrce ve Velké Británii a Austrálii - a do konce roku se plánuje rozšíření pro další evropské země a inzerenty.
►O připravované monetizaci kanálu IGTV mluví Instagram již více než rok. Videoreklamy na úču IGTV byly celou tu dobu testovány na vybraných účtech v USA.
Podle Instagramu se reklamy zobrazí, když uživatel klikne na náhled videa IGTV z tlačítka náhledu ve svém kanálu. Budou to vertikálně orientovaná videa optimalizovaná pro zobrazení na mobilním zařízení a budou trvat maximálně 15 sekund. Pokud se v budoucnu rozhodnete monetizovat váš Instagram účet, můžete získat až 55 % příjmů z reklam, které se ve vašem IGTV účtu zobrazí.
IGTV reklama však není jediným způsobem, jak si pomocí Instagramu vydělat peníze. Od podzimu loňského roku mají tvůrci obsahu možnost získávat prostřednictvím tzv. Live badges peněžní příspěvky od diváků během vysílání Instagram Live.
Kolik si tvůrci příspěvků na IGTV vydělají na reklamách?
Pro tvůrce obsahu je od spuštění IGTV v roce 2018 poměrně náročné návštěvnost této platformy monetizovat. To vše se však s příchodem reklam na IGTV změní. Uživatelé, kteří na Instagramu publikují obsah pro IGTV, budou dostávat "standardní" 55% podíl z veškeré reklamy v IGTV, tedy stejnou sazbu jako na YouTube. IGTV se tak rázem stává mnohem atraktivnější platformou pro tvůrce na Instagramu, kteří dříve nemuseli být motivováni při správě sociální sítě ke sdílení obsahu "zdarma".
IGTV je neuvěřitelný kanál pro delší obsah, který zachází do detailů
Je to ideální kanál pro prezentaci produktů, návodů a tutoriálů - tedy obsahu, který vaše publikum skutečně zajímá a pomáhá budovat dlouhodobé vztahy.
Možnost zpeněžení vašich videí jistě přitáhne do IGTV spoustu nových tvůrců obsahu. Buďte proto na tuto změnu zavčasu připraveni.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com