Hodnocení firem na Google: Jak funguje a jak s ním pracovat

Hodnocení firmy na Google
Hvězdičkové hodnocení na Google – co to je a jak funguje? Můžete ho ovlivnit? Kde všude se zobrazuje a proč je důležité? Nejen na tyto otázky naleznete odpověď v tomto článku.

Co je hodnocení hvězdičkami a jak funguje?

Google umožňuje uživatelům hodnotit firmy systémem hvězdiček s tím, že nejlepší hodnocení je pět hvězdiček, nejhorší naopak jedna. Hodnocení se následně propíše do Google Map a dalších výsledků vyhledávání Google, jako jsou standardní vyhledávací seznamy či reklamy nebo výsledky v obchodě s aplikacemi a další.

U firmy se zobrazí výsledný průměr ze všech hodnocení hvězdičkami od všech uživatelů, kteří firmu ohodnotili. Tento průměr se ale nepočítá v reálném čase. Po přidání nové recenze může dojít ke změně celkového průměrného hodnocení až za dva týdny od přidání nové recenze. 

Uživatelé jsou požádáni, aby během psaní recenze ohodnotili firmu na základě několika různých aspektů, které se vztahují ke konkrétní firmě. V případě, kdy konkrétní aspekt neohodnotí, hodnocení se pro ně zobrazí jako nedostupné.

Díky propojení hvězdiček a hodnocení aspektů určí Google průměrné skóre firmy vydělením počtu kladných hodnocení celkovým počtem hodnocení.

Ne ve všech státech světa však funguje hodnocení Google stejně. Některé státy, kupříkladu Velká Británie a státy Evropské unie, mají určitá omezení nevztahující se například na Spojené státy americké.

Hodnocení hvězdičkami v různých vyhledávacích službách Google

Ve výsledcích hodnocení je k dispozici více různých typů hodnocení hvězdičkami Google. Jedná se o standardní výpis výsledků vyhledávání, reklamy, místní výsledky, recenze třetích stran, strukturované úryvky a výsledky obchodu s aplikacemi.

Standardní výpis výsledků

Od roku 2021 je možné vidět hodnocení u standardního výpisu organických výsledků vyhledávání. Jestliže chcete, aby se vaše hodnocení u výpisu zobrazovalo, je potřeba zapnout ho ručně. K tomu budete ale pravděpodobně potřebovat webového vývojáře, který vám přidá na váš web kód, který označuje vaše průměrné hodnocení, nejvyšší a nejnižší hodnocení a celkový počet hodnocení. Propsání hodnocení do organického vyhledávání vyžaduje čas, neprojeví se hned.

Tento krok si můžete udělat sami a zadarmo. Pokud je však vaším cílem zobrazovat hodnocení v reklamách v Google Nákupech, budete za tuto funkci muset zaplatit.

Placené reklamy

Hvězdičky u placených reklam jsou automatickým typem rozšíření, který zobrazuje inzerenty s vysokým hodnocením, jedná se o tzv. hodnocení prodejce. Zobrazuje se ve formě hvězdiček, celkového počtu hodnocení nebo recenzí. V Nákupech Google jsou doplněny i dalšími informacemi, jako je cena dopravy, barva či materiál produktu.

Jestliže chcete získat bezplatný zápis hvězdiček Google u placených PPC reklam, je zapotřebí:

  • dodržet požadované zásady týkající se údajů umožňujících zjištění totožnosti, spamu, malwaru, právních požadavků, zásad vrácení a dalších;

  • odeslat zdroj prostřednictvím služby Google Merchant Center nebo označit strukturovaná data na webu (prostřednictvím vlastního webového vývojáře);

  • přidat nastavení dopravy.

Jednou z podmínek zobrazení recenzí je získání minimálně 100 nových recenzí za posledních 12 měsíců. V případě, kdy firma operuje na mezinárodním trhu, počítá se minimální hranice 100 recenzí pro každý stát zvlášť. Je také nutné splnit minimální počet hvězdiček (alespoň 3,5), aby se hodnocení prodejce zobrazilo v textové reklamě. Díky tomu se kvalitnější inzerenti odliší od své konkurence. 

Do hvězdičkového hodnocení se nepropisují pouze hodnocení v Google recenzích. Google spolupracuje také s dalšími stránkami, které jsou podporovanými partnery pro recenzování firem.

Pro zobrazení hodnocení u placené reklamy je také potřeba následující:

  • Mít reklamu na stejné webové doméně, jako je hodnocená doména.

  • Společnost Google či její partnerské společnosti musí provést průzkum vašeho webu.

  • Recenze se musejí týkat inzerovaného produktu či služby.

Místní výsledky

Aby se u vaší společnosti v místních výsledcích zobrazovalo hvězdičkové hodnocení, musíte mít pro svou firmu vytvořen a optimalizován firemní profil Google. Díky němu vám mohou zákazníci z vlastní vůle či na požádání udělovat hodnocení. Požádat své zákazníky o hodnocení je nejlepší cestou, jak jejich počet zvýšit. Zároveň byste na tato hodnocení měli odpovídat skrze firemní profil.

  1. Recepty

Hodnocení hvězdičkami je možné zobrazovat i u receptů ve výsledcích vyhledávání. To ocení především foodblogeři, weby s recepty či restaurace. Je ale zapotřebí mít správně strukturovaně označen název receptu a jeho obrázek.

Hodnocení na webech třetích stran

Dalším typem hodnocení je hodnocení na webech třetích stran. Může se jednat například o ubytovací a zážitkové portály, jako je TripAdvisor, Booking či Trip.com. Toto hodnocení se následně propíše i do Google vyhledávání, a to nejen k jednotlivým webových stránkám u výsledků vyhledávání, ale také do firemního panelu. Stejně tomu je i u mobilních aplikací a jejich hodnocení v App Store či Google Play.

Hodnocení hvězdičkami Google a dopad na SEO

Má hvězdičkové hodnocení Google dopad na SEO? V případě obecného vyhledávání tomu tak není, ale u místních výsledků jde o důležitý faktor SEO hodnocení. Větší množství celkových recenzí a zároveň větší množství kladných recenzí posune váš firemní web na lepší pozici ve výsledcích vyhledávání (SERP).
I když hvězdičkové hodnocení obecně nepředstavuje hodnoticí faktor v rámci SEO, jde o důležitý prvek, díky kterému si můžete vybudovat důvěru u publika a následně získat velké množství nových klientů. Zároveň také může hvězdičkové hodnocení pozitivně ovlivnit míru prokliku z vyhledávačů, což může nepřímo ovlivnit hodnocení v SERP.

Jak získat větší množství kvalitních hodnocení?

Odpověď je poměrně snadná. Požádejte své stávající klienty o přidání recenze k vašemu firemnímu profilu. Předtím si ale nezapomeňte nárokovat svůj firemní profil na Google a ujistěte se, že jsou veškeré zobrazované informace aktuální a úplné. Na recenze pravidelně odpovídejte, díky tomu totiž můžete získat další a další hodnocení. Uživatele totiž obecně motivuje zanechat recenzi, když vidí, že se o ně firma zajímá.

Pokud jste v minulosti získali větší množství negativních recenzí, je zapotřebí vylepšit své služby a získat velké množství pětihvězdičkových hodnocení. Pro zisk recenzí vám může pomoci NFC Google Tag.

Nejlepším způsobem, jak získat nová kvalitní hodnocení, je poskytovat perfektní služby a pečovat o zákazníky i po provedení nákupu. To může totiž vést k vyšší důvěryhodnosti ve vaši společnost a k růstu klientské základny.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp