Dobrá zpráva pro ty, kteří nestíhají exportovat svá data z nástroje Universal Analytics (UA). Společnost Google uvedla, že uživatelé budou mít přístup ke svým datům až do července 2024. Sběr dat skončil 1. července 2023 a těm, kteří mají UA a ještě si je nevytvořili, vytvoří účty Google Analytics 4.
Google Analytics je důležitým nástrojem pro SEO (optimalizaci pro vyhledávače) z několika klíčových důvodů:
Sledování návštěvnosti a chování uživatelů: Google Analytics poskytuje komplexní informace o návštěvnosti vašeho webu, včetně počtu návštěvníků, stránek, na které klikají, dobu strávenou na webu a míru odchodu (bounce rate). Tyto údaje jsou klíčové pro vyhodnocování účinnosti vašeho SEO. Můžete zjistit, jaká klíčová slova nebo stránky generují nejvíce provozu a kde potřebujete zlepšit, aby uživatelé zůstávali déle na vašem webu.
Při plánování přechodu na GA4 mějte na paměti následující informace.
- Od ukončení sběru dat a až do vypnutí platformy budou mít uživatelé v uživatelském rozhraní přístup k historickým datům a přehledům v režimu Prohlížeč, nikoli však přístup k editorům.
- Kromě toho můžete exportovat data, jak je uvedeno v dostupných řešeních. Po ukončení měření však nebudou zpracovávána žádná nová data a nebudou k dispozici žádné aktualizované sestavy ani metriky s daty po ukončení sběru dat.
- Údaje o nabídkách, publiku nebo konverzích nebudou odesílány do služby Google Ads ani do integrací třetích stran.
- Současní držitelé smlouvy na Universal Analytics 360 budou moci vytvořit standardní vlastnosti Universal Analytics a upgradovat je na 360, aby mohli pokračovat ve zpracování dat.
Pronikněte hlouběji - více informací o dalších důležitých milnících v oblasti UA, GA4 a Analytics 360 najdete na stránce nápovědy Google Analytics.
Proč nás to zajímá
Vzhledem k ukončení sběru dat budou inzerenti muset hledat alternativní řešení nebo přejít na službu Google Analytics 4, která nabízí pokročilejší funkce pro sledování napříč zařízeními, strojové učení a kontrolu ochrany osobních údajů. Nezapomeňte však exportovat svá historická data dříve, než k nim 1. července 2024 ztratíte přístup.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com